Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Ook ik heb Bridgestone BT45 onder m'n b2 zitten, bevallen me prima.
Ze schijnen wat minder te zijn als het regent, maar dan rij ik er toch niet mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: zed1
Bekijk bijlage 1461137
Dank je wel voor het mooie relaas!
Ondanks dat de z900 en de z1000 meer populair zijn (en ik met beide ervaring heb,) blijft ik een zwak hebben voor de z650!
nou bedankt voor je lovende woorden,tja tis er niet meer van gekomen om een Z650 te hebben omdat z900/1000 meer mijn aandacht kreeg (en ook andere merken/types) natuurlijk later wel nog op gereden door te lenen van vrienden en dan nog ff genieten,ik moet zeggen dat ik op de Zephyr750 van mijn vrouw dezelfde ervaring heb (klein,fel,snel en uiterst wendbaar,klassiek uiterlijke) maarja it's not the real thing....
 
Zephyr is ook grappig maar heb wel eens gehoord van een kennis van mij die al jaren werkt bij een motorzaak dat de 550 nog leuker rijdt dan de 750.....
Ik ben al vanaf 1979 een fan van de 650, reedt eigenlijk beter dan mijn opvolger van mijn 650, een Z1000 Z1-R.
 
Zephyr is ook grappig maar heb wel eens gehoord van een kennis van mij die al jaren werkt bij een motorzaak dat de 550 nog leuker rijdt dan de 750.....
Ik ben al vanaf 1979 een fan van de 650, reedt eigenlijk beter dan mijn opvolger van mijn 650, een Z1000 Z1-R.
[/QUOTE
Inderdaad is de Zep550 nog wendbaander en lichter dan de Zep750 maar wel een ieniemienie motor voor ons hoor,ik weet dat we allebei geen kleine ventjes zijn (jij bent zelfs nog langer dan ik) dus dan krijg je het idee of je op een FS1 rijd dus hou ik de Z650 als ondergrens.
Voor mijn gevoel klopte alles wel qua maten,heb er vele km's mee gemaakt en ben er nooit stram afgestapt.
 
Zojuist de carburateurs voor de tweede keer verwijdert ivm aanzuig valse lucht van de inlaat rubbers. Ben er nu achter dat de aansluiting van de inlaatrubbers op de cilinders niet helemaal luchtdicht is. Ik denk dat ik ze alle 4 maar verwijder en er vloeibare hittebestendige pakking tussen smeer en dan weer vastschroef. De rubbers zelf zijn nog prima!Bekijk bijlage 1460978Bekijk bijlage 1460979
Is inderdaad een mogelijke oplossing,vloeibare pak King tussen cilinder en rubber.
En eerst de klemmen goed aandraaien voordat je de luchtfilterrubbers aansluit, dan weet je zeker dat ze op hun plaats zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: zed1
Ik ga voor de Dunlop Streetsmart! Komen goed uit de test en zijn mij aangeraden door de lokale motorbanden specialist AFS Parts te Purmerend!
 
Ik ben ook aan het kijken voor nieuwe banden, ik vind die Dunlop TT100 er in ieder geval meer ’klassiek’ uitzien, ik begrijp dat de wegligging het belangrijkst is maar het ’klassieke’ Z650 oog wil ook wat. Jeroen
 
Dunlop ? hebben jullie het over deze banden ?
IMG_2833.JPG

K81 4.10 H18 59H tt100 ?
IMG_2837.JPG
 
Wat zijn jullie ervaringen met de Vance & Hines? Ik lees net dat Willem (KawaClassics) de laatste paar verkoopt voor 400 euro p/s. Worden niet meer gemaakt
55837CD7-D25F-4163-9D07-7D2248E082B1.jpeg
..
 
SUPER uitlaatje, pasvorm perfect en de sound is onovertroffen, niet te luid en geen problemen met afstelling.
Kan je zo monteren en van genieten.
Denk dat voor onze Z650 er eentje op voorraad ga leggen, gewoon omdat de mooiste 4 in 1 is voor de "Z".
Had 'm op mijn 900 voor dat ik de 4 in 4 kocht.
Eigenlijk spijt dat ik 'm verkocht heb.....
 
Ik doe mij dat soms aan op een semi-sport apparaat als een RC30, NC30 of een CB1100R voor een proefrit omdat ik de komplete zit niet wil aanbouwen.
Maar vrijwillig wil ik niet op zoiets zitten op langere afstand....
 
Ach,het is weer eens wat anders,ik zeg geen nee,voor langere afstand inderdaad niets maar voor een visje te halen in Zandvoort of een ritje naar de kop van Noord Holland moet toch kunnen ? (vanaf Haarlem dan)
Met de hardtail en apehanger naar Zuid Frankrijk was ook mogelijk (toen we nog jong waren) dus dan vallen deze geveerde creaties (ik weet niet in wat voor soort categorie bouw ze vallen) me nog mee.
Foto 6 is een mooi schoon blokje (leuke foto ook)...............
 
Terug
Bovenaan Onderaan