Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Als een Z1000 gedoogd wordt doe ik graag mee 🙂
We kunnen ‘m naturljk ook als alles met en Z in de middelbaar van voor 1990 wegzetten. Z, GPz en ongeacht cilinderinhoud. Volgend jaar maar eens een keertje gestalten geven, toch?
Dat lijkt me een goed plan Roger! 🙂 👍
 
Ok. Staat bij deze. 👍🏻
Volgend voorjaar maar eens even de koppen bij elkaar steken. Komt mijn Z tenminste ook weer eens buiten.
Jouw oude z650 heeft dit jaar ook maar 1 ritje gehad eigenlijk..dat is te weinig, want hij rijd echt heerlijk.
 
Dan maar 1 foto zoals die Z1000 nu is! Andere spuitset erop! Kettingrandje wel gehouden! En even alles in de grondlak gezet 😉 staat nog cool ook. Eigenlijk het frame nog Rood maken en Z1R wielen erin mikken 😁🙈 maar nee hoor! Ik ga de originele voorpoten terugplaatsen, en ook die originele voorspatbord en korte achterspatbord! Buddy heb ik ook al, en de 4in2 uitlaten heb ik ook nog! Daar liggen wel wat schotjes van in los?! Even zien waar ze rammelen? En wie weet een popnagel erin jetsen aan de binnenzijde? En anders slijp ik ze open. Groeten 😉
Screenshot_20211030_192836.jpg

Screenshot_20211030_193840.jpg

P.s. En een foto van de oude spuitset die erop zat! En deze is al verkocht, samen met de Ltd Kz1000 B3 frame 👊👍
 
Laatst bewerkt:
Hebben ‘jullie’ al eens een z650 meeting gehouden? Er zijn er wel een aantal inmiddels…
Ooit geprobeerd met de gpz’s hier maar heeft nooit echt plaats gevonden.
vroeger was er een ander z650 forum en met die leden spraken we meestal af op de zeddag bij nol bikker in noordeloos wat meestal laatste zaterdag van mei plaatsvind.
altijd supergezellig.
heb daar ook een keer meegereden met een recordpoging in 2013 samen met een vrouw die graag op mijn tweede z650 wilde rijden.
hier een foto(onderste) van de forumleden die aanwezig waren bij ac restaurant meerkerk.
ik had toen de rode b2 en de zwarte c3 rechts op de foto.
later is de b2 voorzien van originele spaakwielen.
deze z650,s zijn dus beiden verkocht aan coert(topicstarter)
de rode b2 is eens de eerste motor geweest van roger sv. ik kreeg zelfs nog een foto (middelste)van roger van hoe hij bij hem was.
bovenste foto is hoe ik hem kocht.

z650 26-2-12 1.JPG
mijnb2 eeerste eigenaar.jpg


meerkerk 2014.jpg
 

Gewoon een leuk ding. Een normale moderne Z650 met een retro uitstraling en niets meer dan dat. Niet (willen) vergelijken met de 4-cilinders. Ik vind het best een mooi ding. Leuk voor alledaags gebruik.
 
Ik vind hem ook wel leuk, beetje een verkleinde Z900RS. Maar kopen zou ik hem niet, ik heb nou eenmaal meer met de oudere zed's.
Maar voor de jeugd lijkt het me een prima alternatief, oude styling, maar toch een modern onderstel. Ik denk dat die best wel goed verkocht zal gaan worden. Veel jongeren lessen al op een Kawa ER6, dus als ze dan zoiets zouden kopen, leuk toch? Retro motoren zijn de laatste tijd vrij gewild, zie ik zo om me heen.
 
Ik vind hem ook wel leuk, beetje een verkleinde Z900RS. Maar kopen zou ik hem niet, ik heb nou eenmaal meer met de oudere zed's.
Maar voor de jeugd lijkt het me een prima alternatief, oude styling, maar toch een modern onderstel. Ik denk dat die best wel goed verkocht zal gaan worden. Veel jongeren lessen al op een Kawa ER6, dus als ze dan zoiets zouden kopen, leuk toch? Retro motoren zijn de laatste tijd vrij gewild, zie ik zo om me heen.
Ja al die retro motoren zijn gewoon moderne motoren met een retro jasje aan,het origineel is toch heel iets anders,
buiten enige visuele look a like elementen niet met elkaar te vergelijken. ;)
 
Het jammerste aan moderne motoren is dat er injectie op zit. Zeker als dat aan euro 4 of recenter moet voldoen rijdt het in (ongeveer) alle gevallen letterlijk ruk. Volgend jaar ga ik wel een keer op deze z650 rijden denk ik om te voelen hoe ie het doet.
 
Het jammerste aan moderne motoren is dat er injectie op zit. Zeker als dat aan euro 4 of recenter moet voldoen rijdt het in (ongeveer) alle gevallen letterlijk ruk. Volgend jaar ga ik wel een keer op deze z650 rijden denk ik om te voelen hoe ie het doet.
Ja ,ik heb een E4 gehad en die reed vooral laag in toeren ruk,het belachelijke is dat je eigenlijk de wet moet overtreden
om er weer iets rijbaars van te maken,leuk dat die ambtenaren van die regels verzinnen maar de klant zit uiteindelijk
met een vervelend rijdbare motor,niet leuk als je rond de 20000,- heb betaald voor je nieuwe motor,vaak krijgt dan de fabrikant de schuld,
terwijl het eigenlijk de schuld is van de EU ambtenaren,maar gelukkig hebben carburateur
en oudere injectie motoren daar geen last van,al is het daarvan weer de vraag met die milieu gekte hoelang we daar nog vrij mee kunnen
blijven rijden,ik zie toch om te beginnen een verbod om er mee steden in te mogen rijden,en later waarschijnlijk hooguit nog een beperkt
aantal dagen of max aantal km,s per jaar.
 
Laatst bewerkt:
Hoe maken jullie de centrale moer van het koppelingshuis los zonder speciaal gereedschap? (Z650-B1)

greetZ, Rob
 
Die moer zit heel vast en ik denk dat je zo’n houder/tool wel nodig zult hebben. Waarom moet ie los?
Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan