Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Weliswaar geen Z650 maar wel een mooie Zed!
68EB4611-741F-42FD-9676-565DF24D2790.jpeg

Special voor jou Jan!
 
Zijkapjes in de grondverf gezet in mijn spuitcabine 😊. Straks ook de ducktail.
 

Bijlagen

  • 7AABE611-79C8-4D94-B7A3-AE108E34CBD6.jpeg
    7AABE611-79C8-4D94-B7A3-AE108E34CBD6.jpeg
    168,3 KB · Weergaven: 18
  • 03517C1C-B9C8-46DC-A300-EBB3FE8EAFFA.jpeg
    03517C1C-B9C8-46DC-A300-EBB3FE8EAFFA.jpeg
    200,4 KB · Weergaven: 17
Tis te koud in de schuur of garage. Mijn project staat ook stil. Het is geen z650 maar toch…..
Tja tis niet warm in de garage en ook ik ben met een 650 bezig maar geen Zed maar XS.
Bij 6°C maar ff de verwarming aangezet.
g 20221211_135858.jpgg 20221211_142040.jpg
Krijg je wel een warm hoofd van maar bij 11°C was de flex er wel uit.
Dan nog maar een unit aan.
g 20221211_144522.jpgg 20221211_150852.jpg
Een stijgende lijn die bij +/-16°C uitkwam waar ik wel bij kon functioneren.

Er is wat problemen met de aansturing van de koppeling.
Ik dacht slim te zijn en een vergelijking te maken met een Zed uitvoering.
1U3 (1078).jpg
Maar dat ging m niet worden want de maten kwamen totaal niet overeen en het wormwiel is precies contra.
Door husselen van oude setjes toch weer een goed werkende gefabriekt.
Ik kan weer rijden en koppelen...........................alhoewel ?..........................tis wit buiten.............mmmMm (toch maar niet doen)
Maaaaaaaaaaaaaaar toch nog een vraagje ?
Heeft iemand ervaring met de easy clutch oplossing (Z650,Z900,Z1000) ?
s-l1600.jpg
Het schijnt dat deze unit wat minder kracht vraagt aan t linkerhandje ?
 
Op de vraag of er nog gerommeld wordt in de garage kan ik alleen vertellen dat het spoedig gaat gebeuren ondanks de kou en sneeuw hier...
Is alleen geen Kawasaki....
 

Bijlagen

  • 20221214_182640.jpg
    20221214_182640.jpg
    126,9 KB · Weergaven: 25
Goedemiddag z650. Riders,ik heb een vraag ,ik heb een kz 650 uit 1980 ,blok van een b1, ik heb pas geleden de motor laten afstellen,ook onsteking iets bijgesteld ( nog contact punten) nadat de cabrateurs ultrasoon gereinigd waren ,alles prima loopt weer perfect maar na een paar minuten rijden knalt de zekering (20a) er uit . Thuis gekomen nieuwe zekering erin ,na paar minuten weer. Alleen als motor rijdt knalt die er zekering uit ,niet als die stilstaat en ik doe contact poosje aan ,.Ik zat zelf te denken aan spanningsregelaar, hopelijk kan iemand mij advies geven ,alvast dank! Gr Paul
 
Het zou ook kunnen zijn dat ergens een stuk draad of stekkerverbinding blank is en dit door beweging tijdens het rijden contact met massa maakt. Kun je logica ontdekken in wanneer de zekering ploft? Altijd bij insturen bijvoorbeeld?
 
Ha die Paul,spanningsregelaar ? tja ff meten dan voor de zekerheid.
Uit mijn hoofd: zadel omhoog,universeel meter aansluiten op de accu,let op + en - pool,op de Volt stand en meten................+/-12V open spanning of iets meer +/-12,8V volle accu ?
Contact aan en starten maar,spanning zakt iets in door belasting v/d startmotor,de meter zal +/- 13.2V - 13,4V aangeven (de gelijkrichter/spanningsregelaar zal de accu iets opladen) bij iets meer gas geven zal deze spanning iets verder stijgen (13,8V) ? en daarna stabiliseren.
Is deze waarde veeeeeeeeeel hoger dan kan de zekering eruit klappen en uiteindelijk je accu droog koken.
Uit mijn hoofd gezegd loopt er een draad vanaf de uitgang gelijkrichter direct naar de hoofdzekering ?
Zou ook de gelijkrichter de oorzaak kunnen zijn ?
Tja je zult ff moeten meten hier en daar,trouwens een simpele test is :
Als de motor draait,licht aan schakelen,beetje gas geven en dan zie je de lichtbundel pulseren (wordt helderder en minder gas dus weer zwakker) en dat betekent dan dat je spanningsregelaar wel functioneert maar met hoeveel spanning variatie moet je ff meten voor de zekerheid.
Doe je ding en wat Roger zei...............kijk de draden/connectoren sowieso na..................
 
Oke dank voor advies ,ik heb draden nagelopen ,zie niet ergens een breuk ofzo ,eerste keer gebeurde inderdaad bij rotonde ,tweede keer niet,was recht stuk . ,vond het vreemd namelijk dat die afgesteld is ook ontsteking en toen gebeurde het daarvoor nooit , zal binnenkort inderdaad testen als motor loopt en dan meten als die loopt of die hogere waardes gaat geven,thanks voor meedenken!
 
Uit mijn hoofd zitten er 3x zekeringen in jou gebakje. Ontsteking zit op een van de 10A zekeringen ? Dan zou die er eerst uitgaan lijkt mij ?
Maar goed....................neem je tijd ervoor en als er meer vragen zijn horen we die wel ?
Mazzel..................
 
Bij deze weer een update van de Z650-B1 😊
 

Bijlagen

  • 0F4017F4-CB5C-485D-855E-12B42CE2FD84.jpeg
    0F4017F4-CB5C-485D-855E-12B42CE2FD84.jpeg
    161 KB · Weergaven: 36
  • B8815D5D-013E-4D6B-896B-F8AF270BEBA8.jpeg
    B8815D5D-013E-4D6B-896B-F8AF270BEBA8.jpeg
    70,2 KB · Weergaven: 33
  • 4EFD58D9-021E-4ECD-A051-7084008E541B.jpeg
    4EFD58D9-021E-4ECD-A051-7084008E541B.jpeg
    76,8 KB · Weergaven: 34
  • AF425414-0104-4057-93A8-D1AC8341DB29.jpeg
    AF425414-0104-4057-93A8-D1AC8341DB29.jpeg
    194,6 KB · Weergaven: 36
  • 1868090A-ACA9-4B97-AE47-612A93293019.jpeg
    1868090A-ACA9-4B97-AE47-612A93293019.jpeg
    145,8 KB · Weergaven: 33
  • 58E5221D-B3D3-49C4-9786-6B7523443F07.jpeg
    58E5221D-B3D3-49C4-9786-6B7523443F07.jpeg
    323,6 KB · Weergaven: 37
  • 37EDFD3C-7F09-4848-A064-937D8902AFAF.jpeg
    37EDFD3C-7F09-4848-A064-937D8902AFAF.jpeg
    145,2 KB · Weergaven: 35
  • 510FF754-B48E-4997-9303-81AEBDDD592D.jpeg
    510FF754-B48E-4997-9303-81AEBDDD592D.jpeg
    185 KB · Weergaven: 39
  • C460A4DF-54D3-4DE7-B3EE-9EB976AF63C9.jpeg
    C460A4DF-54D3-4DE7-B3EE-9EB976AF63C9.jpeg
    163,4 KB · Weergaven: 38
  • C5EE752F-9DA2-4E5E-81C1-712542A18B00.jpeg
    C5EE752F-9DA2-4E5E-81C1-712542A18B00.jpeg
    250,5 KB · Weergaven: 40
Ducktail in de grondlak gespoten. Droogcabine gemaakt van een kartonnen doos met een ventilatorkachel 😊
 

Bijlagen

  • 2CA69A5D-A9E6-4EA6-961B-54BD46937D7A.jpeg
    2CA69A5D-A9E6-4EA6-961B-54BD46937D7A.jpeg
    251,3 KB · Weergaven: 15
  • E70191E4-DC1F-49A3-8D3A-E23CC0D009D3.jpeg
    E70191E4-DC1F-49A3-8D3A-E23CC0D009D3.jpeg
    198 KB · Weergaven: 16
Terug
Bovenaan Onderaan