Het kleine GPZ900R project

Ondanks het feit dat het een "klein" project is, neemt niet weg dat ik er rustig de tijd voor neem.... _O-

Na een kleine overweging om alles in elkaar te schroeven zonder opnieuw te coaten (zodat ik met het mooie weer kan rijden... B| ) heb ik besloten om dat NIET te doen.

Simpel om de reden dat ik dan continue denk van had ik TOCH maar.....

Dus bij deze.... gister opgehaald....

full
 
Ral 1036 Pearlgold, met een matte blanke lak laag.
Overige parts gewoon zwart glans.

Heb gevraagd of ze extra goed wilden afplakken vanwege de passing van de lagers, schijven en tandwiel.
Weghalen van de coating is takke werk :r , liever iets meer betalen voor het afplakken.

De naaldlagers van de achterbrug hebben het overleefd ZONDER te demonteren *O* , gewoon goed schoonmaken netzolang dat een wit doekje erdoorheen ook wit blijft.
Hierna goed afgedicht met dubbele ringen en alufolie als pakking.

Nu het leuke werk..... monteren

Nieuwe afam 47-tandwiel :9 , volgens de "geleerden" (900r.de) rijdt een 47 tands het lekkerst..... we gaan het meemaken.
 
Laatst bewerkt:
mooi project, niet teveel poespas, lekker basic voor de leek en genoeg te zien voor de liefhebber..
 
full


Achterbrug erin, lagers in het wiel.
Het lager in het tandwieldrager heeft een klein rupsje lagerlijm gekregen aangezien de borgring niet meer geplaatst kan worden vanwege het afdraaien van de drager. Misschien niet nodig daar het lager opgesloten zit tussen de bussen.

Maar volgens de theorie in mijn hoofd zou het tandwieldrager schuin getrokken kunnen worden met AL die pk's..... :') _O-

Oja, de originele schokdemper vervangen door een zzr1100D type, aanzienlijk langer.

full


Ondertussen zocht ikme gek naar ringetjes bouten veertjes...... schiet me tebinnen dat ik een doos vol heb weggebracht om te laten verzinken.
Klaar met 2 a 3 weken...... we gaan nu week 4 in B| , morgen even bellen.

:W
 
Hee,er gebeurt weer wat! *O*
Ziet er allemaal poepiestrak uit. :} Ben benieuwd naar het totaalplaatje.

Rij zelf al een tijdje met tevredenheid op het Gpztje om. :+

Ben nog wel van plan om binnenkort de fiets eens op de bank te zetten voor de finetuning.
Moet nog beter kunnen volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
:Y Moet toch die gpz van jou eens van dichterbij bekijken, optie van de gpz meeting zit nog in me hoofd.
We gaan ervanuit dat we een pracht (na-)zomer krijgen..... :X tegen die tijd moetie toch wel rijden.
 
:Y Moet toch die gpz van jou eens van dichterbij bekijken, optie van de gpz meeting zit nog in me hoofd.
We gaan ervanuit dat we een pracht (na-)zomer krijgen..... :X tegen die tijd moetie toch wel rijden.


Altijd welkom voor en bakkie en een babbel hoor ,je zit ook nog eens redelijk in de buurt.
Lijkt me geinig zo'n meetinkje ja,heb er ervaring mee. O-)
 
Kleine update..... ( B| nee nog niet klaar, de ECHTE zomer moet nog beginnen..... hoop ik)

Glimmertjes terug van de verzinkerij.... *O*

full


Aangezien ik jarig ben geweest, mezelf klein kadootje gegeven..... :+

full


En verse rubbertjes....... Het opbouwen kan beginnen *O*

full



-O- Todat je de ketting erom legt en erachter komt dat door de langere zzr shocker, de ketting aanloopt tegen bevestigings beugeltje voor uitlaat en voetschetsplaat..... |(

Dit heb ik niet gezien tijdens passen en meten aangezien toen de originele shocker er nog onder zat... |(

Geen groot probleem.... het gaat uiteindelijk om het opgelaste moertje aan de achterkant van het beugeltje.
Waarschijnlijk wordt het wegslijpen en nieuw moertje erin lassen..... komt wel goed :]
 
Beetje lastig te fotograveren in een overvolle schuur, maar gaat om het idee van de locatie.
Glimmende boutje is waar de uitlaat aan hangt en dus 2 opgelaste moertjes zitten.

full


Ik weet... ketting moet nog strakker maar zelfs met de ketting als gitaarsnaar, looptie erop.
óók als ik op de motor zit. ketting komt dan wél vrij van de geleider op de achterbrug.
Ik ga ervanuit dat deze geleider wat sneller zal sluiten in deze opbouw , maar konstant slepen doettie ook niet, hooguit wat klapperen bij gas los etc.

We zullen zien.....
 
Nog niet veel tijd gehad, motor moest even gedraait worden om in de schuur wat meer werkruimte te creeëren.
Wel mooi de gelegenheid om een totaal plaatje van de fiets de maken *O* .

Eigenlijk had Mr. K.Saki de motor gewoon zo van de lopende band moeten laten rollen :P

full



Vette kont :9

full
 
Dit wordt een heel mooie 900, misstaat niet zo'n dikke achterband, over vette _O- konten gesproken, mn unitrack ging afgelopen winter van 130 naar een 180'er. Gpz meeting lijkt mij ook wel wat!
full
 
Dank u, heb em aangepast aan de moderne tijd zeg maar, beetje met hetzelfde idee als jouw 900, originele uiterlijk behouden maar met mooiere looks, betere remmen etc. Ben niet zo technisch begaafd als sommigen hier op het forum(sta regelmatig versteld van de hoogstandjes die hier voorbijkomen), maar met mijn beperkte middelen/kennis ben ik toch best tevreden met het resultaat.
full
 
*O* ik vind um helemaal top :Y
Zelfde 6zuigerige remtangen heb ik ook nog klaar liggen, werking ervan zijn de meningen over verdeeld. :X maar ze zien er wel gelikt uit.
Alhoewel het bij jou al een wereld van verschil moet zijn geweest tov de originele ;)
 
Haha echt wel, die remtangen staan natuurlijk ook mooi (het oog wil ook wat) maar remmen doen ze idd een stuk beter als de originele remtangetjes :Y . Succces met je project verders!
 
We zijn er weer, vakantie is eerder begonnen dan gepland... goeie reden om weer de schuur in te duiken.

Het probleem van de uitlaat en schetsplaat ophanging is verleden tijd, opgelaste moertjes aan de achterzijde zijn weggeslepen.
Gat van de schetsplaat bevestiging heb ik groter geboort, daarna een grote verzinkboor om een plat M8 (4mm) moertje erin te kunnen leggen.
Dit moertje rondom vast gelast in de ruimte die ik met de verzinkboor heb gecrëëerd, hierdoor blijft de voorkant van het moertje mooi gelijk met de voorkant van het plaatje.... u begrijp :?

Gat voor de ophanging van de uitlaat heb ik naar m10 opgetapt, hier kon ik geen moertje inlassen omdat ik anders de gehele uitlaat had moeten verwijderen :X
En daar is het tenslotte allemaal mee begonnen....

full


We kunnen verder met opbouwen *O* , schetsplaat, tandwiel kappie, ketting op spanning zetten, uitlaten erop, zijstandaard erop...... -O- Sjips

Doordat de achterkant omhoog is gebracht komt nu de ingeklapte zijstandaard tegen de ketting, ipv heb rubber buffertje aan de onderkant van de uitlaat.

Op de standaard zit een soort steuntje die volgens mijn redenering op het buffertje van de uitlaat moet komen.... nu klopt dit van geen kant en heb waarschijnlijk ook nooit goed gezeten. Ik heb er alleen in de oude situatie geen last van gehad.

Steuntje verplaatst en ook dit probleem is opgelost.

full



full


Netjes zo..... iig goed genoeg :P

Morgen weer verder :W
 
Dit wordt een heel mooie 900, misstaat niet zo'n dikke achterband, over vette _O- konten gesproken, mn unitrack ging afgelopen winter van 130 naar een 180'er. Gpz meeting lijkt mij ook wel wat! [afbeelding]
Kan nog dikker hoor ,mijn GPZje ging van 130 naar 240 /18'' _O-

Leuk proj ,ga het volgen :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan