Het kleine GPZ900R project

Even inbreken angezien ik met een vraag zit.
Wat opvalt is dat t/m 4000 rpm de motor niet goed oppakt, daarna wel.
Volgens mij staat hij dan te rijk!
Heeft dit te maken met de luchtmengsel schroeven.
Moet ik hem dichter zetten of juist verder open?
Carburateurs zijn synchroon gesteld.
Misschien iemand in de buur van Rotterdam die denkt van das makkelijk joh, doe ik wel even?
 
Even inbreken angezien ik met een vraag zit.
Wat opvalt is dat t/m 4000 rpm de motor niet goed oppakt, daarna wel.
Volgens mij staat hij dan te rijk!
Heeft dit te maken met de luchtmengsel schroeven.
Moet ik hem dichter zetten of juist verder open?
Carburateurs zijn synchroon gesteld.
Misschien iemand in de buur van Rotterdam die denkt van das makkelijk joh, doe ik wel even?


Carburateurs van de GPZ900R hebben geen luchtregelschroeven wel mengselschroeven.
Dit houd in, indraaien is magerder en uitdraaien is vetter..........

Normaal circa 2 slagen open.

Als hij echt slecht loopt onder de 4000 rpm, zou ik eens kijken naar vlotternaalden.
 
Bedankt voor de reactie.
Wat zou het met de vlotternaalden te maken hebben.
Ik heb de naalden en de carbs geheel opnieuw afgesteld evenals de vlotters zelf.
Alles is dus getest, denk dat het puur de instelling is en als ik lees wat je schrijft denk ik dat die van mij te rijk staat, zal dus iets terug moeten en dan weer proberen.
 
:W

Meeste gpz's hier op het forum zijn volgens mij bezig met carbs, benzinekraantjes etc.

Idee is leuk, timing minder.... Weekend is al volgeboekt... :/


Nou dat is dan jammer -O- dan ga ik maar weer beginnen aan het volgende project
dit keer een gpz750r ......topgun type - *O* was eigenlijk mijn tweede motor ooit (kleur ) winterproject..................over 2 maanden klaar - _O- _O-
full
 
Laatst bewerkt:
Nou dat is dan jammer -O- dan ga ik maar weer beginnen aan het volgende project
dit keer een gpz750r ......topgun type - *O* was eigenlijk mijn tweede motor ooit (kleur ) winterproject..................over 2 maanden klaar - _O- _O- [afbeelding]


Mooi ding zeg. Ik heb exact dezelfde ooit gehad. Ben benieuwd wat het wordt.

Nu bezig met mijn Gpz750R project..
full
 
Ik ga het weer volgen, als ik de achterveer alsnog vind geef ik een seintje.
Hij kan zomaar ergens achter vandaan rollen ;)

zal duimen . _O- verder zal het wel weer gewoon een standaard mijn fabriek fiets worden zoals de 3 anderen . alleen nu met oud jasje . :W
 
Heeft iemand een GPZ 900 R 1994 werkplaatshandleiding? Of is het 1990 gedeelte van deze handleiding van toepassing?

Ja, vanaf '90 A7 model (17" voorwiel en geen antiduik voorvork) veranderd er bijna niets meer.
Tot aan model A10-A12, daar hebben ze nog wat veranderd maar dat zijn eind 98-2000 modellen en die zijn hier nooit meer geleverd. Uitsluitend Japanse markt.
 
Ja, vanaf '90 A7 model (17" voorwiel en geen antiduik voorvork) veranderd er bijna niets meer.
Tot aan model A10-A12, daar hebben ze nog wat veranderd maar dat zijn eind 98-2000 modellen en die zijn hier nooit meer geleverd. Uitsluitend Japanse markt.

Top! Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan