Ik vond het maar eens tijd om, ipv overal en bij iedereen plaatjes en kritiek te plaatsen, eens een eigen topic te starten.
Eigenlijk nooit de bedoeling geweest om deze fiets te gaan aanpassen (verbouwen is wel heel groot woord), gewoon rijdtbaar maken was de gedachte.
Om een kort verhaal wat langer te maken.....
Deze GPZ900r gekocht voor weinig, compleet met achterstallig onderhoud en verrotte uitlaat (zowel bochten als helaas ook de Nico Bakker dempers).
RVS bochtenset op Ebay, Nieuwe overjarige stoffige SITO dempers bij een motorzaak in Tilburg (?)
We kunnen gaan sleutelen...... Na 5 min had ik al spijt dat ik een tupperware waterorgel had gekocht.
Toen uiteindelijk de cylinderkop in zicht was bleek dat men de middelste pijpen had vastgelast aan de tapeindjes
Opgelost door met de kleinste gatenzaag (12mm) om de tapeinden heen de uitlaatflenzen aan gort te boren.
De uitlaat was los
Cylinder kop eraf en weg gebracht naar motorrevisie bedrijf om uit laten boren.
Nu de carbs eraf zijn, deze meteen ff schoonmaken.
Kop d'r op, nieuwe uitlaat d'r op, waterleiding netwerk, nwe olie & verse benzine.
Starten en lopen , stukkie rijden...... 2 lekkende voorvork keerringen
Vork revisie incl slijpen, richten en opnieuw verchromen van beide vorkpoten.
Lekkende benzinekraan
Benzinekraan revisiesetje
Stukkie rijden , carbs afstellen
Ikke blij, stuk rijden, ik nog blijer.
Alleen de benzine meter doet het niet, maar als dat alles is.............
Tank op de werkbank en benzine op de grond
Nieuwe benzine-niveau vlotter EN benzine KRAAN besteld.....
Gemonteerd en weer gaaaaan.....
Eigenlijk nooit de bedoeling geweest om deze fiets te gaan aanpassen (verbouwen is wel heel groot woord), gewoon rijdtbaar maken was de gedachte.
Om een kort verhaal wat langer te maken.....
Deze GPZ900r gekocht voor weinig, compleet met achterstallig onderhoud en verrotte uitlaat (zowel bochten als helaas ook de Nico Bakker dempers).
RVS bochtenset op Ebay, Nieuwe overjarige stoffige SITO dempers bij een motorzaak in Tilburg (?)
We kunnen gaan sleutelen...... Na 5 min had ik al spijt dat ik een tupperware waterorgel had gekocht.
Toen uiteindelijk de cylinderkop in zicht was bleek dat men de middelste pijpen had vastgelast aan de tapeindjes
Opgelost door met de kleinste gatenzaag (12mm) om de tapeinden heen de uitlaatflenzen aan gort te boren.
De uitlaat was los
Cylinder kop eraf en weg gebracht naar motorrevisie bedrijf om uit laten boren.
Nu de carbs eraf zijn, deze meteen ff schoonmaken.
Kop d'r op, nieuwe uitlaat d'r op, waterleiding netwerk, nwe olie & verse benzine.
Starten en lopen , stukkie rijden...... 2 lekkende voorvork keerringen
Vork revisie incl slijpen, richten en opnieuw verchromen van beide vorkpoten.
Lekkende benzinekraan
Benzinekraan revisiesetje
Stukkie rijden , carbs afstellen
Ikke blij, stuk rijden, ik nog blijer.
Alleen de benzine meter doet het niet, maar als dat alles is.............
Tank op de werkbank en benzine op de grond
Nieuwe benzine-niveau vlotter EN benzine KRAAN besteld.....
Gemonteerd en weer gaaaaan.....