Het kleine GPZ900R project

:+
Vind die zwart/antraciet kleur met die rode biezen wel wat hebben, of natuurlijk zwart/pearl grey met goud..... Das de mooiste..... _O-

Waar blijven de foto's? Heb je niet toevallig via een omweg die rode van Rob ..... _O-

nee deze was bijna in onderdelen :Y , ben al druk bezig met het achterwiel .. :+
tank moest wat gelast worden (onderkant) straks cleanen en coaten ,,,
soms zijn er mensen die een fiets lang weg zetten zonder wat brandstof in de tank te doen............. weet niet wat dat is |( ... maar goed ......goede kuip en ...en...uitlaten !
foto;s komen nog ......meestal is de bike al dan weer klaar _O- _O-
 
Dag Oma ,,, zit je nog steeds lekker in de tuinstoel -)))

Zoals gewend van mijn geen sleutel foto;s ( geen tijd voor... _O- )
maar hier even een foto zoals ie nu is geworden ,,, deze keer met goude wielen
en kuip aanpassing ,,,twee de zelfde rode is ook maar saai - *O*

nu nog de schetsplaten en de achter steps...

lijkt wel een productie bedrijf die ik heb - :] :]
full
 
Dag Oma ,,, zit je nog steeds lekker in de tuinstoel -)))

Zoals gewend van mijn geen sleutel foto;s ( geen tijd voor... _O- )
maar hier even een foto zoals ie nu is geworden ,,, deze keer met goude wielen
en kuip aanpassing ,,,twee de zelfde rode is ook maar saai - *O*

nu nog de schetsplaten en de achter steps...

lijkt wel een productie bedrijf die ik heb - :] :] [afbeelding]


Dat ziet er weer gelikt uit zeg, blijft toch vreemd dat het zo ondergewaardeerd is de GPZ
 
Rolocop.
Wat heb je met de achterzijde gedaan?
Een groter wiel of een andere schokbreker, zie nl. je zij standaard op een blokje staan.
 
Nice :Y

Aangezien het achterwiel een 17" is ipv origineel 18" gok ik op een langere shocker, zzr1100 C of D.
Kan ook zijn dat het blokje eronder zit voor de foto......

Zet alle gpz's eens buiten naast elkaar voor een groepsfoto :Y
Lijkt mij geweldig gezicht *O*
 
Rolocop.
Wat heb je met de achterzijde gedaan?
Een groter wiel of een andere schokbreker, zie nl. je zij standaard op een blokje staan.


Het blokje is er voor dat ik nog geen gpz750 zijstandaard heb deze moet ik nog ergens vandaan scoren ... ook nog moeten nog de schetsplaten verbouwd worden ,
even als na een goede test rit ,,, ook de nokkenas ketting moet vervangen worden.

zal wel binnen kort een foto maken van alle 3 de 900rtjes _O-
 
Het blokje is er voor dat ik nog geen gpz750 zijstandaard heb deze moet ik nog ergens vandaan scoren ... ook nog moeten nog de schetsplaten verbouwd worden ,
even als na een goede test rit ,,, ook de nokkenas ketting moet vervangen worden.

zal wel binnen kort een foto maken van alle 3 de 900rtjes _O-


Ja ff doen, je bent een hele serie aan het opzetten? :9
 
Zover klaar alleen de zij standaard nog van een gpz750 u nog gaan aanschaffen....
Zal dit de laatste bike zijn ...??? _O-
full
 
Netjes :9

Wat doe jij met de duo steppies :? Zaag je die af en monteer je ze aan het frame :? Of zijn ze van een andere fiets?


Daar zit toch geen bevestiging oid ?
:W
 
Netjes :9

Wat doe jij met de duo steppies :? Zaag je die af en monteer je ze aan het frame :? Of zijn ze van een andere fiets?


Daar zit toch geen bevestiging oid ?
:W

Komen van de zzr1100 d model af,,,en er zit een plaatje tussen de uitlaat en de steps .... _O- wel ff wat verbouwen achter de kappen .. :+
 
Vandaag lekker stukkie door de polder gereden, 80-100 km/u.
Nu had ik al het idee dat de thermostaat wel eens kaduuk kon zijn (gezien de voormalige staat van onderhoud) aangezien deze bij lekker weer nooit echt warm werd, tenminste volgens de temp meter.

Nou heb ik na een hoop geworstel de thermostaat te pakken B| ,in een pannetje water gehangen en vlak voor het kookpunt ging deze gewoon netjes open :?

Van de gpz900 rijders onder ons, wat wijst jullie temp meter aan?
Zit deze in het midden of zoals bij mij, net op- of voorbij het eerste streepje?

Zodra ik in een woonwijk loop te mieren, zoals bij thuiskomst, loopt de tempmeter wel verder op.

Zeg nou niet dat ik gewoon een koele motor heb, dat weet ik al _O-
 
Bengelt bij mij ook altijd ergens onderin. Pas als je in de file komt oid gaat ie oplopen en dan loopt ie ook vrij vlot op..
Mooie brommers heb je dr van gemaakt 8-)
 
Heb mij even ingelezen op 900r.de , schijnt inderdaad normaal te zijn bij de gpz900.

Temperatuur loopt snel op bij stoplichten en/of filerijden waarbij sommige een soort van overbrugingsschakelaar hebben gemonteerd om handmatig de fan eerder aan te schakelen.

Ook schijnt het loshalen van de olietemp sensor ervoor te zorgen dat de fan eerder aanslaat.

Het aan en uitschakelen van de fan heb ik al gechecked (zie gpzzone.co.uk) en alles zou goed moeten werken, 110gr sensor heb ik al eens eerder vervangen deze was defect.

In de wetenschap dat de thermostaat oke is, snel 2 rubber ringetjes bestellen, de zooi weer inbouwen en asap weer gassen met die fiets *O*
 
Rubber ringetjes waren snel binnen deze week *O*
Gisteravond thermostaatbehuizing (let op! :z ) weer ingebouwd, snel flesje kvs gehaalt want ik had wat geknoeit met aftappen.
Tussendoor nog wat eten en telefoontjes/mailtjes van m'n werk, bobines erop en ik wil de tank pakken......
Zie ik de thermostaat nog netjes op de werkbank liggen B|
Nadat ik mijzelf even heb uitgemaakt voor diverse mannelijke lichaamsdelen, zooi weer afgetapt en losgehaald.

Je krijgt er handigheid in, je moet de thermostaatbehuizing met een bepaalde schroef/twirll/draai beweging tussen de klepdeksel en framebuizen vandaan toveren.

Morgen weer afvullen... Nu eerst de nieuwe classic motorcycle mechanics lezen, staat een nieuwe projectbike in..... Gpz900 :9

Blijkbaar zijn de latere A7 gpz's vanwege emissie eisen iets geknepen, waardoor er ca 5pk "mist" , niet dat je het direkt zal merken maar wel interessant om te weten hoe en wat :+
 
Rubber ringetjes waren snel binnen deze week *O*
Gisteravond thermostaatbehuizing (let op! :z ) weer ingebouwd, snel flesje kvs gehaalt want ik had wat geknoeit met aftappen.
Tussendoor nog wat eten en telefoontjes/mailtjes van m'n werk, bobines erop en ik wil de tank pakken......
Zie ik de thermostaat nog netjes op de werkbank liggen B|
Nadat ik mijzelf even heb uitgemaakt voor diverse mannelijke lichaamsdelen, zooi weer afgetapt en losgehaald.

Je krijgt er handigheid in, je moet de thermostaatbehuizing met een bepaalde schroef/twirll/draai beweging tussen de klepdeksel en framebuizen vandaan toveren.

Morgen weer afvullen... Nu eerst de nieuwe classic motorcycle mechanics lezen, staat een nieuwe projectbike in..... Gpz900 :9

Blijkbaar zijn de latere A7 gpz's vanwege emissie eisen iets geknepen, waardoor er ca 5pk "mist" , niet dat je het direkt zal merken maar wel interessant om te weten hoe en wat :+


Tja Roy ...die goede oude onderhoud aan de 900r ....altijd leuk !! -(((
zelf ook pas vervangen die o'ringen van de waterleiding die in het blok gaat ,waar de thermostaat op zit .....zeer leuk werk .... was blij dat het weer dicht was. ;) en oja ....pleur er gewoon een rx blok er onder ,,,dat merk je ook goed 8-)
ben ook ingeschreven bij nol bikker ,,nu nog goed weer in dat weekend en zal een leuke dag worden - *D
 
*O* leuk dat je d'r ook bent Rolocop, welke neem je mee?

Denk dat de dame achterop inmiddels ook achter een rollator loopt :? _O-

Sommige kwade tongen beweren, dat Tom Kroeshaar op een gpz750r reed. Een 900 zou teveel zijn voor de acteur.... ;) Maar dit hebben jullie niet van mij......

_O-
 
even weer wat leuks ... is het misschien een leuk idee om dit weekend te gaan toeren met alleen gpz900r;s ,,zover er nog zijn -O- ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan