Het (kleine) grote Runner 125, 180 en 200 topic

ja k*t. Blijkbaar zijn we niet de enigen die 4takt motorscooters leuk vinden, en helaas weet ook weer niet iedereen het verschil tussen mijn en dijn . .
alarm en startonderbreker erop een een flink dik motorslot ...?
 
Aaah meen je niet :( . Zat zeker net weer gereviseerd en wel in elkaar :?

Vermoedens hoe en wat en was hij goed verzekerd?
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat het zo moest gaan en zo is afgelopen met je 2T :/ .
Wel mooi dat je het die gasten nog wat moeilijk hebt kunnen maken.

Dat van al die voertuigen komt me bekend voor. Ik twijfel ook om m'n runner, 1 motor en 1 auto ter adoptie beschikbaar te stellen want zo krijgt natuurlijk niet alles evenveel liefde en aandacht terwijl ik eigenlijk voor allemaal wel plannen heb :X .

Wat zoek je in een motorscooter als je er weer een gaat zoeken?Oef, dat lijkt mij al best vroeg voor een stel krukaslagers :o .
Mag hopen dat ze bij een 2T niet elke 9K vervangen moeten worden.

Ik denk dat een 4T vele malen goedkoper is qua gebruiks- en onderhoudskosten. Al is de 2T natuurlijk wel wat feller. Hoe hard loopt een 2T trouwens op top op de teller :?Weet je zeker dat het uit de vario komt :?
De mijne heeft ook een bijgeluid en dat is de looprol voor de V-snaar. Kost € 32,- maar dealer vond het niet nodig om deze te vervangen en kon allemaal geen kwaad. Sowieso zul je bij een 1-pitter altijd wel rammeltjes, dingetjes, en bijgeluidjes hebben. Is een beetje het karakter waar we (weer) aan moeten wennen ;) .

Mijn riem zag er ook piekfijn uit. Mooi van kleur, volle tanden, geen droogtescheurtjes, etc
Toen hield de dealer er een gloednieuwe originele v-snaar naast en die was toch wel een stuk dikker dan de snaar die ik er tot toen in had zitten :o .Waarschijnlijk hebben we het over dezelfde rol :Y .
Ik heb er net gloednieuwe originele Piaggio rollen in en ook ik heb het (komt bij mij van die rol).

Dr. Pulley rollen zijn de ervaringen wisselend over. Ik wilde ze in 1e instantie ook maar heb toch voor een setje origineel Piaggio gekozen.Ik heb een aantal specsheets in de openingspost geplaatst, wellicht heb je er iets aan.

Met even googlen moet het toch wel te vinden zijn :?
Zo kwam ik bijvoorbeeld deze: Gilera scooters* service and repair manual. link tegen.

@The Mud , beetje laat :$ Twijfel nog. Heb ongeveer een maand geleden een Vespa GTS300 een middagje mee gehad. Super comfortabel rijden, helemaal met het hoge scherm wat er eigenlijk niet uit ziet naar mijn mening. Prettig is het wel. Ook je kleding en gezicht zit niet onder de vliegjes en andere shit na een klein stukje rijden.
Wegligging waar zo veel over te doen is durf ik nog niks over te zeggen. Voor mijn gevoel kan de GTS een stuk harder en platter door de bocht dan dat ik durf alleen had ik deze GTS geleend van iemand dus echt de grens opzoeken heb ik maar niet gedaan. Volgend jaar maar is wat proefrijden her en der..
 
Ps. verzekeringswerk loopt zoals ook de aangifte...
De motor had net 100 km na revisie gelopen (was hem aan het inrijden).
Hij was gestolen om 16.30 uur op een gesloten terrein (bewaakt en al)...
 
wat een k..zooi.
Die revisie krijg je waarschijnlijk helemaal niet extra voor terug.
lekker bewaakt terrein trouwens.
Nu op zoek naar een ander?
Heb zelfs de mazzel in een wat minder diefstalgevoelige regio op de veluwe te wonen, als is dat natuurlijk nog steeds een kansspel (nou ja spel. . .) en een DNA180 is ook best gewild bij het dievengilde.
Succes met de afhandeling van de schade/ verzekering en het vinden van een andere in elk geval
 
Pfff aangifte _O-

Maand geleden is de Sym Mio snorscooter van een van mijn zusjes in Arnhem gestolen. Zusje helemaal ontdaan want ze was gek op dat ding en het was al een paar jaar haar trouwe vervoermiddel.

Nah aangifte gedaan. Ook er achteraan gebeld of men misschien de camerabeelden wilde veiligstellen en bekijken van de camera's die aan weer zijden om de scooter hingen. Nou ik moest een afspraak maken voor een aanvullende aangifte waarin ik maar moest verzoeken om die beelden te laten opvragen en controleren. Ook moest ik zelf maar contact zoeken met de gemeente Arnhem om na te gaan of daar überhaupt nog beelden beschikbaar waren. Ja sorry mevrouw de agente maar moest ik nou een aangifte doen van de diefstal van mijn zusje haar snorscooter of moest ik een complete werkinstructie voor jullie schrijven :?

Dag later maar weer gebeld en gelukkig kreeg ik een andere agente aan de lijn die ons gerust stelde, de zaak zou oppakken en binnen 2 dagen zou terugbellen.

Uiteraard werd er niet teruggebeld dus heb ik een aantal dagen later zelf maar weer aan de bel getrokken. De dame had geen case gelogd dus er was niets terug te vinden vanhl het eerdere gesprek en er was ook nog niets gedaan. Zelfde blablabla en ik zou weer binnen 2 dagen teruggebeld worden.

2 dagen later werd ik netjes teruggebeld. Er werd mij medegedeeld dat men de zaak niet in behandeling gaat nemen want het had geen prioriteit voor ze. Ook ging men de beelden niet opvragen of veiligstellen en zouden deze een week later gewist worden. Sowieso zou de diefstal zelf op beeld moeten staan en als men iemand anders dan mijn zusje met de snorscooter zag lopen op beeld en/of deze in een busje zag laden was dat niet voldoende.

Ik ben toch enigszins teleurgesteld in het politiekorps van Arnhem -O- . Ik had er al niet echt een hoge pet van op maar dit was toch weer een gemiste kans om ons verwachtingspatroon te overtreffen . |(
 
't Wordt een beetje off-topic, wan het gaat nu meer over onze blauwe vrienden die niets doen als je ze nodig hebt, maar ons o zo goed weten te vinden als onze gemotoriseerde tweewieler een tikkie harder kan dan toegestaan, maar eerlijk gezegd verbaast me de beschreven 'handelswijze' helemaal niet. We betalen er allemaal belastingcenten voor en afgezien van gemakkelijk geld binnen hengelen met een flitser (voor 5 km/uur te hard op een snelweg waar je 100 mag, maar met gemak 120 kunt of zoiets) liggen de prioriteiten ergens anders dan waar ze naar idee van weldenkende mensen zouden moeten liggen. 't was vandaag 'zeikdag' dus bij deze, maar wat is hier de functie van??
Hoplelijk krijgt robke nog iets van zijn verzekering, maar verder zou ik nergens vanuit gaan . .
Ga mijn DNA180 binnenkort wel verkopen trouwens . . . dus als je interesse hebt (PB of houd marktplaats in de gaten . . .)
 
Bedankt, ik koop geen runner meer... Heb geen zin om telkens achter me te kijken.
Kortom ik doe het even rustig aan...
 
Even ter info, de runner die van mij gestolen was, was binnen 1 maand terug gevonden (de politie had er helaas weinig aan gedaan, zelf gevonden dus..).
Uiteindelijk bleek de runner total los te zijn, frame nr was eruit geslepen en gelukkig konden ze hem via het bloknummer naar mijn toe traceren.
De verzekering heeft hem ingenomen en er uiteindelijk geld voor gegeven, jammer genoeg niet van kunnen genieten.
Van het geld uiteindelijk een SC300 gekocht, mis de 2takt wel omdat die sneller aanvoelt en lekker licht is.
Het voordeel van de SC300 is dat ik hem inmiddels alweer een aantal maanden kan rijden zonder dat ze hem stelen :P ..
 
Hee,

is er nog een beetje leven in dit topic?
ik rij zelf al 7 jaar motorrunner, pracht scooter en raak er nooit op uitgekeken.
ik vind het mooie zware 2 takt geluid prachtig, zijn er nog andere mensen die nog een 2takt hebben hier? :W
 
Even ter info, de runner die van mij gestolen was, was binnen 1 maand terug gevonden (de politie had er helaas weinig aan gedaan, zelf gevonden dus..).
Uiteindelijk bleek de runner total los te zijn, frame nr was eruit geslepen en gelukkig konden ze hem via het bloknummer naar mijn toe traceren.
De verzekering heeft hem ingenomen en er uiteindelijk geld voor gegeven, jammer genoeg niet van kunnen genieten.
Van het geld uiteindelijk een SC300 gekocht, mis de 2takt wel omdat die sneller aanvoelt en lekker licht is.
Het voordeel van de SC300 is dat ik hem inmiddels alweer een aantal maanden kan rijden zonder dat ze hem stelen :P ..
Heb je nog een spannend verhaal voor ons Hoe je je Runner nou uiteindelijk hebt teruggevonden :?
Was hij Total Loss of alleen doordat er geen framenummer meer in stond? RDW kan evt een nieuw framenummer inslaan.

Wat is een SC300 voor een motor/scooter? Ik ken alleen de Lexus SC300/Toyota Soarer.

Sta alweer een tijdje in de file. Op de fiets is het 25km en te doen in 45 min trappen maar niet ideaal als je elke dag semi netjes gekleed naar kantoor moet. Motor is top maar voor forenzen is een motor scooter toch praktischer. Ik heb mijn nette Runner 180 4t verkocht voor € 1.350,- meen ik en ze lijken wel in prijs gestegen ofzo. Daarnaast vind ik het ook geen fijne gedachte dat anderen hem constant willen stelen. Iemand ervaring met een Vespa 200 GT of 250 GTS :?
 
Hey jongens! Ik ben nu onderweg naar een runner 125 2takt :) (gelukkig niet van iemand die hem vers noemt, wat een volk)
Hij staat op nederlandse plaat gelukkig.

Heb 2 vraagjes: stel je koopt er een met buitenlandse plaat, hoe moeilijk is het om deze in te voeren en waarom doen de verkopers dat zelf niet?

Hoe kan ik hem opvoeren? 172cc kitje erop en gaan of kan dat niet zomaar? Is er eegens een handleiding ofzo online :p?

Thanks alvast!

Hoop dat die van mij niet snel gestolen wordt. Zit nogal in een risicogebied (eindhoven woensel)
Maar hij kan gelukkig binnen staan

@the mud

Vespa lekker comfortabel maar die wil ook iedereen stelen de hele tijd
 
Laatst bewerkt:
Dat geldt alleen voor nieuwe motoren. De huidige tweetakten voldoen nog niet aan Euro4, krijgen geen homologatie. Elk voertuig dat al binnen de EU rijdt en gehomologeerd is voor alle lidstaten zou als het voertuig aan de eisen voldoet probleemloos geïmporteerd kunnen worden. Anders zou je anno 2018 een jaren 70 motor ook niet meer mogen invoeren en dat is niet zo. Het moet nu voldoen aan de toenmalige eisen. Idem als bij de APK voor auto's.
 
ps. Opvoeren mag nog steeds niet, al heb je een motorrijbewijs voor onbeperkt. Het motorvermogen en snelheid worden (theoretisch) te groot voor de constructie van het frame, remmen etc. Het voertuig is hiermee illegaal. Geen probleem zolang er niets gebeurd, maar de verzekering gaat zeker moeilijk doen igv een ongeval.
 
Runner heeft hetzelfde frame als de 180xc runner dus dat zal voor typegoedkeuring niets uit moeten maken lijkt me.
 
Dat kan zijn, maar je rijdt nog steeds met een andere motor rond dan wat je op papier hebt. Een verzekeraar gaat zeker moeilijk doen als er iets gebeurt.
 
een verzekeraar kijkt daar niet naar en van de rdw mag er een afwijking van 15% zijn in cilinderinhoud
 
Hallo,

Onlangs een Runner 125VX 4T 2006 aangeschaft.
Weet hier iemand of er begrenzers op de motorscooter zitten zoals een vario ring of een prop in de uitlaat?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan