Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

De ontdekking van de week... ik ben m'n skidplate kwijt! En al een hele tijd ook!
Misschien moet ik toch eens beter leren opletten. :X

Even een stukje onderzoek, want wanneer ben ik die dan kwijt geraakt? Is 'ie er misschien afgeschroefd bij de 6K beurt en niet teruggezet? Nee. Daarna heeft 'ie er nog even opgezeten... de bevestigingsbeugels zitten er ook nog op, dus kennelijk zijn de bouten die de plaat op de bevestiging vastzetten losgetrild. Je zou toch zeggen dat je dat wel voelt als 'ie onder je achterwiel doorschiet?? :?

1 augustus heb ik 'm gemonteerd. Toen zij ik nog dit:
Ohja, en voor degene die er ook zo-een willen: doe jezelf een plezier en flikker de meegeleverde boutjes weg en koop knappe in de juiste maat. De mijne zit misschien het een of twee millimeter te ver naar achteren. Ik denk: geen probleem, draai ik aan de onderkant die beugeltjes weer ietsjes los... niet dus, met je pink draai je die kutimbuskoppies al aan stront. Wordt uitboren als die ooit los moeten. -O-

Nou, ze zijn dus losgekomen... maar hoe? En wanneer??

Op 25 november is 'ie bij Lemstra geweest voor de 6K beurt, maar mét skidplate teruggekomen:
https://www.motor-forum.nl/threads/het-kleine-kawasaki-versys-x-300-topic.441844/post-29978358

Daarna was even zoeken, maar gelukkig ben ik nogal eens actief in het wolkenjagers topic.
Op 8 december zat 'ie er nog op:
https://www.motor-forum.nl/threads/het-wolkenjagerstopic.429228/page-377#post-29998005

Op 21 januari niet meer:
https://www.motor-forum.nl/threads/het-wolkenjagerstopic.429228/page-403#post-30072517

Euh... da's kut... -O-
 
Laatst bewerkt:
De ontdekking van de week... ik ben m'n skidplate kwijt! En al een hele tijd ook!
Misschien moet ik toch eens beter leren opletten. :X

Even een stukje onderzoek, want wanneer ben ik die dan kwijt geraakt? Is 'ie er misschien afgeschroefd bij de 6K beurt en niet teruggezet? Nee. Daarna heeft 'ie er nog even opgezeten... de bevestigingsbeugels zitten er ook nog op, dus kennelijk zijn de bouten die de plaat op de bevestiging vastzetten losgetrild. Je zou toch zeggen dat je dat wel voelt als 'ie onder je achterwiel doorschiet?? :?

1 augustus heb ik 'm gemonteerd. Toen zij ik nog dit:


Nou, ze zijn dus losgekomen... maar hoe? En wanneer??

Op 25 november is 'ie bij Lemstra geweest voor de 6K beurt, maar mét skidplate teruggekomen:
https://www.motor-forum.nl/threads/het-kleine-kawasaki-versys-x-300-topic.441844/post-29978358

Daarna was even zoeken, maar gelukkig ben ik nogal eens actief in het wolkenjagers topic.
Op 8 december zat 'ie er nog op:
https://www.motor-forum.nl/threads/het-wolkenjagerstopic.429228/page-377#post-29998005

Op 21 januari niet meer:
https://www.motor-forum.nl/threads/het-wolkenjagerstopic.429228/page-403#post-30072517

Euh... da's kut... -O-
Je hebt em iig niet nodig gehad, anders had je em eerder gemist. ;)
 
Neuh offroad rijden is niet echt meer gebeurd sinds vorig jaar. :P
Maar ik verbaas me er echt over. Vooral ook dat ik het gewoon niet gezien heb.
 
Weet je zeker dat hij er tijdens het rijden vandoor is gegaan? Het lijkt me dat dat niet onopgemerkt voorbij gaat en een achteropkomer zal 'm dan ook in zijn grill hebben zitten..
 
Ja dat zou je denken he? Ik ga nog eens in de schuur kijken rond de plek waar 'ie altijd staat.
Of iemand moet 'm eraf geschroefd hebben... maar.. euh? :?
 
Nou er ligt niets in de garage, en de bouten zijn er echt uit dus niet afgebroken oid. Heel bijzonder.
 
Ja, dat doe ik eigenlijk altijd met zulks, maar dat ben ik hier even vergeten denk ik.
Wordt een nieuwe bestellen. Of kent iemand een beter alternatief dat niet meteen 300 euro kost? ;)
 
De ontdekking van de week... ik ben m'n skidplate kwijt! En al een hele tijd ook!
Misschien moet ik toch eens beter leren opletten. :X

Even een stukje onderzoek, want wanneer ben ik die dan kwijt geraakt? Is 'ie er misschien afgeschroefd bij de 6K beurt en niet teruggezet? Nee. Daarna heeft 'ie er nog even opgezeten... de bevestigingsbeugels zitten er ook nog op, dus kennelijk zijn de bouten die de plaat op de bevestiging vastzetten losgetrild. Je zou toch zeggen dat je dat wel voelt als 'ie onder je achterwiel doorschiet?? :?

1 augustus heb ik 'm gemonteerd. Toen zij ik nog dit:


Nou, ze zijn dus losgekomen... maar hoe? En wanneer??

Op 25 november is 'ie bij Lemstra geweest voor de 6K beurt, maar mét skidplate teruggekomen:
https://www.motor-forum.nl/threads/het-kleine-kawasaki-versys-x-300-topic.441844/post-29978358

Daarna was even zoeken, maar gelukkig ben ik nogal eens actief in het wolkenjagers topic.
Op 8 december zat 'ie er nog op:
https://www.motor-forum.nl/threads/het-wolkenjagerstopic.429228/page-377#post-29998005

Op 21 januari niet meer:
https://www.motor-forum.nl/threads/het-wolkenjagerstopic.429228/page-403#post-30072517

Euh... da's kut... -O-
Dat is natuurlijk vervelend, maar ergens vind ik het ook erg grappig :+
 
Dat is het natuurlijk ook. Ik vond het vooral heel erg stom van mezelf dat ik er pas een halfjaar later achter kom.
 
Gisteravond ben ik nog even wezen spelen in de Maas!

Poseren voor de camera..
Motor Maas 1.jpg


En daarna met de beentjes omhoog weer terug.. :+
Motor Maas 2.jpg
 
Mocht je bij Ali bestellen laat even weten, misschien ik dan ook meteen 1.
Hangt wel van modelletje af.
Is niet zo heel interessant denk ik. Ze zijn eigenlijk allemaal wel boven de 80 euro, dan kom je met 2 stuks boven de 150 en komen er invoerrechten bij. Onder de 150 betaal je enkel BTW. Ik zag wel voor iets meer dan 60 met 20 euro verzendkosten maar als je daar 2 van selecteert dan schieten de verzendkosten ook omhoog.

Zo-een had ik trouwens:

Zal waarschijnlijk dezelfde weer bestellen.

Ik zie nu als ik zoek op 'versys-x 300 skid plate' ook veel van deze langskomen:

Véél goedkoper maar het lijkt erop dat je dan je eigen bevestiging in elkaar mag prutsen. Ben bang dat 'ie niet past op de beugels van die ander dier er bij mij nog wel opzitten. :P

edit: alhoewel; op de foto's lijkt 'ie toch echt onder een Versys-X te hangen! Hmm. Hij is alleen wel een stuk kleiner, beschermd de uitlaat van voren niet erg:
1626977816623.png


Ben wel benieuwd hoe offroad specialist @Erwin P hierover denkt. ;)
 
Laatst bewerkt:
Is niet zo heel interessant denk ik. Ze zijn eigenlijk allemaal wel boven de 80 euro, dan kom je met 2 stuks boven de 150 en komen er invoerrechten bij. Onder de 150 betaal je enkel BTW. Ik zag wel voor iets meer dan 60 met 20 euro verzendkosten maar als je daar 2 van selecteert dan schieten de verzendkosten ook omhoog.

Zo-een had ik trouwens:

Zal waarschijnlijk dezelfde weer bestellen.

Ik zie nu als ik zoek op 'versys-x 300 skid plate' ook veel van deze langskomen:

Véél goedkoper maar het lijkt erop dat je dan je eigen bevestiging in elkaar mag prutsen. Ben bang dat 'ie niet past op de beugels van die ander dier er bij mij nog wel opzitten. :P

edit: alhoewel; op de foto's lijkt 'ie toch echt onder een Versys-X te hangen! Hmm. Hij is alleen wel een stuk kleiner, beschermd de uitlaat van voren niet erg:
Bekijk bijlage 1657321

Ben wel benieuwd hoe offroad specialist @Erwin P hierover denkt. ;)
Haha, ik weet het ook niet zeker natuurlijk.

De klap als je plat op een steen/boomstam komt ben je al kwijt natuurlijk. Je knijpt je uitlaat dus niet dicht en ramt geen gaten in je carter.

Wat er aan gevaar over blijft is wat je voorwiel omhoog gooit... Nu zullen dat in NL en regionen niet meer dan kiezeltjes zijn van een cm oid. De uitlaat en het carter zijn ook niet van glas en kunnen wel wat hebben.
In Frankrijk hebben we ook niet echt grover mee gemaakt en in Spanje misschien een beetje weinig TET gereden, maar pas in Marokko begonnen de echt grove stenen (vuistgrote) omhoog te komen. Deze ramden dan ook met best geweld tegen onze bashplates.
Ik moet wel zeggen dat dat op snelheden was die je alleen rijdt als je heel ervaren of te onervaren bent...

Voor hier in Nederland zie ik als enige echte nadeel van de tov die andere dat je veel minder bescherming tegen zout en water hebt, maar in hoeverre dat relevant is is de vraag. Straatmotoren hebben dat ook niet afgeschermd.
Verder lijkt hij kwa knik wel meer versterkt te zijn dus zou hij beter beschermen tegen een plotselinge stop op een object.
 
Klinkt alsof het een goed idee is om die kleinere te bestellen. Binnenkort eens kijken. Dank! :)
 
Goede dag!

Ik ben een beginde rijder op de versys 300. Ik heb hem wel vanaf 2017 maar tot nu maar 3500 km opgereden. Door werk en zo, maar vanaf nu neem ik hem mee op mn werk. Klein vraagje, hoe controleren jullie de koelwater? Er moet wel wat inzitten, ik zie hem niet heter worden en de tank zie ik wel wat condens in zitten. Behalve in de zomer een keer rondje gereden dat ie op dashboard volledig heet aangaf. Heeft iemand daar een tip voor?
 
Goede dag!

Ik ben een beginde rijder op de versys 300. Ik heb hem wel vanaf 2017 maar tot nu maar 3500 km opgereden. Door werk en zo, maar vanaf nu neem ik hem mee op mn werk. Klein vraagje, hoe controleren jullie de koelwater? Er moet wel wat inzitten, ik zie hem niet heter worden en de tank zie ik wel wat condens in zitten. Behalve in de zomer een keer rondje gereden dat ie op dashboard volledig heet aangaf. Heeft iemand daar een tip voor?
De temperatuur lijkt deze baby Versys moeilijk te kunnen reguleren. Op koelere dagen komt hij nooit boven de 2 streepjes uit, terwijl op warme dagen niet snel onder de 4 streepjes zit. Lees ik ook terug bij anderen.
 
Goede dag!

Ik ben een beginde rijder op de versys 300. Ik heb hem wel vanaf 2017 maar tot nu maar 3500 km opgereden. Door werk en zo, maar vanaf nu neem ik hem mee op mn werk. Klein vraagje, hoe controleren jullie de koelwater? Er moet wel wat inzitten, ik zie hem niet heter worden en de tank zie ik wel wat condens in zitten. Behalve in de zomer een keer rondje gereden dat ie op dashboard volledig heet aangaf. Heeft iemand daar een tip voor?
Op het witte plastic tankje rechts voor de benzinetank staat toch gewoon een min en max aangegeven?
Dit controleer je terwijl de motor een tijd heeft uit gestaan. Eigenlijk hetzelfde als het olie peil controleren wat dat betreft.
 
vandaag proefrit gemaakt met een Bagster zadel, mmmm had ik beter niet kunnen doen zadel is er niet meer afgegaan🙂🙂, wat een verschil na een proefrit van 1 1/2 uur waren b*llen en b*llen nog intact, Bagster zadel is breder, heeft gel inzetstukken en Bultex foam en staat prachtig op de Versys.

ook een oxygen se nsor eliminator geplaatst, wat een enorme verbetering vooral bij lage toeren, geen gehakkel meer, motor pakt veel beter op.
Oxygen Sensor Eliminator kit

kortom door de combinatie van zadel en sensor een enorme verhoging van het rijgenot20210723_170005.jpg
 

Bijlagen

  • 20210723_170038.jpg
    20210723_170038.jpg
    364,1 KB · Weergaven: 18
  • 20210723_170114.jpg
    20210723_170114.jpg
    377,2 KB · Weergaven: 17
Trouwwes, jij ging toch niet offroad? ;)
Klopt maar staat wel leuk.
Ging in Zweden op gravelweg onverwachts toch even of de road.
Gevalletje van vallen of bocht veels te ruim. Laatste optie gekozen.

Was het gezeur met btw en invoeren even vergeten. Dus laat maar zitten.
Moet zeggen dat ik die lage ook mooier vind. Dat uitlaat bochten niet beschermd zijn maakt mij niet uit. Carter bescherming vind ik belangrijker dan opspattende stenen.
Voorlopig even niets behalve de 6000 beurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan