Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

Afgelopen weekend met de Versys-X naar het Belgische Doel gereden om foto's te maken. Zeker aan te raden!

OhDEcVg.jpg


28DG2MY.jpg
Ziet er rustig uit , vaak is het er in het weekend niet te doen zo druk dat het er is .
 
Nou, vanmiddag werden er 6 nieuwe Kawasaki modellen bekend gemaakt. Geen uit de Versys serie. De hoop op een 400 was nog niet weg, want er stond nog een rijtje modellen die in november gepresenteerd gaan worden.

Inmiddels staat de Versys 300 voor 2022 ook online, met een kek nieuw kleurtje
1c2650fb-606b-4f07-8326-249b20cfc9b5.jpg


Leuk kleurtje, maar ik had niet zo stiekem op een Verys-X 400 gehoopt en die is nu vrijwel uitgesloten :P
 
Off topic maar is Doel nu helemaal verlaten en woont er bijna niemand meer? (Ivm aanleg haven dacht ik).
Als je binnenrijd staat er wel een groot bord dat je de bewoners moet respecteren. De staat van de huizen is echter niet al te best. Ken de achtergrond ook niet echt
 
Off topic maar is Doel nu helemaal verlaten en woont er bijna niemand meer? (Ivm aanleg haven dacht ik).
Haven gaat niet meer door , dit hebben ze definitief verloren voor zover ik weet .
Een aantal jaar geleden waren er nog enkele originele bewoners en ook aantal krakers voor het behoud van het dorp , toe was de graffiti ook nog mooier en op veel plaatsen mooi compleet , nu op veel plaatsen is er veel veranderd door vandalisme .
Nu zijn er volgens mij project ontwikkelaars bezig om er nieuw leven in te blazen maar of dat door gaat .
 
Mijn kettingset is weer aan vervanging toe. Geen schande na 35k km dienst, niets heeft het eeuwige leven.

Het blijkt momenteel een uitdaging om een 46T tandwiel te vinden. De garage kan er niet aan komen. Overal is geen voorraad meer en de levertijden zijn onbekend. :?

Met goed geluk kan ik zelf nog aan een tandwiel van "Esjot" komen.

Een voor mij onbekend merk. Heeft iemand hier ervaring mee? Beetje kwalitatief goed spul?
 
Mijn kettingset is weer aan vervanging toe. Geen schande na 35k km dienst, niets heeft het eeuwige leven.

Het blijkt momenteel een uitdaging om een 46T tandwiel te vinden. De garage kan er niet aan komen. Overal is geen voorraad meer en de levertijden zijn onbekend. :?

Met goed geluk kan ik zelf nog aan een tandwiel van "Esjot" komen.

Een voor mij onbekend merk. Heeft iemand hier ervaring mee? Beetje kwalitatief goed spul?
Kijk eens bij Bolski.
 
Dit valt me toch niet helemaal mee op een jonge fiets die altijd binnen slaapt:
PXL_20211017_095038305.jpg
 
Sorry, roest op de remhandle. Niet heel erg, maar voor een 2 jaar jonge fiets die altijd in de garage staat vind ik het bijzonder. M'n 18 jaar oude ZRX heeft hier geen last van.
 
Ik had me niet gerealiseerd dat het van het boutje kon komen, dat zal het wel zijn dan. Binnenkort eens schoonvegen.

De uitlaat (demper) zit trouwens ook onder de roestplekjes maar dat verbaasde me minder.
 
De uitlaat is inderdaad een zwak punt. De mijne slaapt buiten en de uitlaat is ondertussen aardig krokant aan het worden. Het omhulsel van de koppelingskabel is ook roestgevoelig.

Helaas geen tandwielen kunnen vinden. Een enkeling heeft nog een alu exemplaar op voorraad maar dat gaat een stuk minder lang mee als een stalen variant. De garage heeft het nu bij afam in bestelling staan. Levertijd ongeveer een maand. Waarschijnlijk precies op tijd voor de 60.000 km beurt.

Binnenkort wordt het weer tijd om de Versys voor te bereiden op het winterseizoen. Alles in de Wurth zetten, radiator afplakken en het carter voorzien van isolatiemateriaal. Brrr 🥶 Afgelopen weekend was het nog mooi om te rijden!

yRbcUac.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag was het ook mooi weer om te rijden hoor .
Maar carter inpakken, scheelt dat echt zo veel dan , radiator dat scheelt veel maar carter dat heb ik nog nooit gezien.
 
@jean-pie Het probleem is dat er relatief veel olie in zit. In de winter krijgt de 300 dat niet meer warm.
Ik krijg hem dan niet boven de 60 graden met als gevolg dat 1L olie er na 6k zo uit ziet (een beetje te waterig)

IMG_20210201_104730__01.jpg
 
Ok dat ziet er niet echt lekker uit .
Nu gewoon een vraag he , ander soort / type olie er in of helpt dat daar niet tegen .
Wij hebben niet echt winters hier maar er zijn landen waar het kouder is dan hier , zullen die daar geen olie hebben die beter tegen de koude / lage temp .kan , en daardoor minder snel vocht aan trekt .
 
Helaas gaat dat geen verschil maken. Vocht wat vrijkomt tijdens de verbranding beland altijd voor een deel in de olie. Vanaf een graad of 80 brand dat weer weg. Als de olie nooit op temperatuur komt dan bouwt het zich op met alle ellende van dien (sludge en blokkade van olie kanalen of corrosie binnenzijde blok bijvoorbeeld).
 
Helaas gaat dat geen verschil maken. Vocht wat vrijkomt tijdens de verbranding beland altijd voor een deel in de olie. Vanaf een graad of 80 brand dat weer weg. Als de olie nooit op temperatuur komt dan bouwt het zich op met alle ellende van dien (sludge en blokkade van olie kanalen of corrosie binnenzijde blok bijvoorbeeld).
Ik kom bij normale tripjes (april tot oktober) niet echt boven de twee streepjes uit. Alleen in de Alpen de motor eens goed warm zien worden. Denk je dat het zelfs dan problematisch is, of alleen bij de echt koude winterdagen
 
Terug
Bovenaan Onderaan