Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

Ik had ook scout achter en 'gewoon' voor. Maar dat gaf mij geen verder geen gezeur.
Dat beetje vallen in de bochten had ik ook tot ik hun om de juiste bandenspanning had gevraagd. Daarna werd het beter, het is ook een kwestie van wennen, je rijd nu namelijk op een 50/50 band nu. Succes.
En dan niet even vermelden wat die spanning is volgens hun? :P

Nu gewoon volgens het boekje. 2 en 2.25 achter gedaan
 
Zijn die scout's aan te raden voor een woon-werk rijder (veel snelweg dus)?
Ik zou eigenlijk begin vórig jaar al om nieuwe banden en ik wilde graag wat meer offroad gericht... maar ook dat offroad rijden is er helemaal niet meer van gekomen. O.a. door kleine kinderen die veel van m'n vrije tijd kosten.

Inmiddels is m'n achterband wel echt aan vervanging toe, de originele nog. Na zo'n 9.800km zit daar in het midden eigenlijk al te weinig profiel op.

Kan ik er natuurlijk voor kiezen om een meer straatgerichte band te kopen maar dat zou veel te rationeel zijn. Ik wil natuurlijk wel offroad kúnnen. :+
 
@HighKing Je kunt ook kijken naar de Anakee Adventure van Michelin. Die zit een beetje in het midden wat betreft offroad/straat gebruik.

Onverharde rotsachtige bergpassen trotseren in de Alpen is geen probleem en tijdens de spits tussen de file doorrijden doet ie ook goed. ;)

Plus ze gaan wat langer mee. 20k km met een achterband is denk ik net haalbaar.
 
Ik zag nog dat voor de scouts expliciet staat vermeld dat ze zonder en met binnenband kunnen. Op de website maar ook op de band.
Bij de k60 zonder scout in de naam niet. 🤔

Al heb ik op het zijspan wel enkele 10duizenden km's gedaan met binnenbanden. Dus een beetje kan het wel blijkbaar.
Iemand daar een mening over?
 
Filmpjes van Madame dr Versys 300 met een stunt/hard enduro rijder er op.

Op Bilstain en uiteraard ziet het er op het filmpje bijna vlak uit, maar was echt steil kan ik je vertellen.



De beste man (Belg) wist achteraf te vertellen dat hij zelden zo onder de indruk was geweest van een fiets waar hij het niet van verwachte.
Een ''zalige fiets'' was z'n beste beschrijving :t
 
Filmpjes van Madame dr Versys 300 met een stunt/hard enduro rijder er op.

Op Bilstain en uiteraard ziet het er op het filmpje bijna vlak uit, maar was echt steil kan ik je vertellen.
Bekijk bijlage 1774990
Bekijk bijlage 1774991

De beste man (Belg) wist achteraf te vertellen dat hij zelden zo onder de indruk was geweest van een fiets waar hij het niet van verwachte.
Een ''zalige fiets'' was z'n beste beschrijving :t
Aan de fiets ligt het niet in dit geval. Uiteraard geen enduro of crossmotor. Maar dat woordje versatile dat verdient ie zeker wel. 8-)
 
Zeker, meneer de stuntrijder was vooral onder de indruk over het vermogen onderin. Het blok was naar zijn idee bijzonder geschikt voor hard enduro door het hele constante, rustige koppel. Niet te veel, maar wel genoeg en heel doseerbaar.

Nu was het niet helemaal eerlijk gezien deze Versys iets korter vertand is en mijn 990 toen even extreem lang, maar eigenlijk was het makkelijker de Versys omhoog te krijgen dan de 990, al kwam dan grotendeels omdat de 990 direct veel te hard wilde (gebied net boven stationair waar de jkracht stabiel wordt zat al rond de 30 km/h, beetje lomp daar.

De vering upgrade deed bijzonder weinig voor daar, eigenlijk is het in dit terrein zorgen dat alle eventuele compressie zo soft mogelijk staat en de rebound ongeveer normaal, maarja compressie is bij haar nog steeds niet instelbaar.

Edit:
Was trouwens op een K60 scout achterband met ca 2 mm profiel nog, profiel zegt niet eens zoveel in dat terrein.
Deze Versys in kwestie heeft al zoveel uitgevreten dat hij wel een zekere status tussen de KTM Adventure's en de T7's verdiend.
Sahara, Scandinavië, crossbaan Dalfsen, Bilstain, TET van hier t/m Spanje, o ja en het hele jaar, wind/regen/sneeuw woon-werk fiets.
 
Zeker, meneer de stuntrijder was vooral onder de indruk over het vermogen onderin. Het blok was naar zijn idee bijzonder geschikt voor hard enduro door het hele constante, rustige koppel. Niet te veel, maar wel genoeg en heel doseerbaar.

Nu was het niet helemaal eerlijk gezien deze Versys iets korter vertand is en mijn 990 toen even extreem lang, maar eigenlijk was het makkelijker de Versys omhoog te krijgen dan de 990, al kwam dan grotendeels omdat de 990 direct veel te hard wilde (gebied net boven stationair waar de jkracht stabiel wordt zat al rond de 30 km/h, beetje lomp daar.

De vering upgrade deed bijzonder weinig voor daar, eigenlijk is het in dit terrein zorgen dat alle eventuele compressie zo soft mogelijk staat en de rebound ongeveer normaal, maarja compressie is bij haar nog steeds niet instelbaar.
Die hyperpros voorin zijn toch progressief? Dan hebben ze toch ook juist een softer deel in het bereik zitten vergeleken met de originele veren?

Vertanding zal idd ook weer helpen. Aangezien ik qua skills zo toch niet bergop raak zal ik mijn vertanding maar origineel houden :P
 
Het fietsje leeft er wel van op door een tandje kleiner. Ook op straat en de TET. Alleen snelweg wordt gewoon minder grappig.

Die Hyperpro's zijn progressief inderdaad. Maar het softe deel is vergelijkbaar met origineel en wordt steeds stugger. Voor 99% van de tijd perfect hoor, maar hard enduro to net wat minder.
Al moet je je afvragen wat je aan het doen bent als je een Versys 300 Hard enduro proof wilt gaan maken...
 
heeft iemand ervaring met RideOn Tyre protection? is dit z,n geld waard of toch maar busje bandenreparatie meenemen,

grt Ron
 
heeft iemand ervaring met RideOn Tyre protection? is dit z,n geld waard of toch maar busje bandenreparatie meenemen,

grt Ron
Busje bandenreparatie heeft geen/weinig zin op binnenbanden. Binnenband is veel te zacht daarvoor.
Als je er echt bang voor bent reserve binnenband en een paar bandenlepels.

Edit: Die tyre protection ken ik niet, maar komen ze dan ala wegenwacht je helpen bij een lekke band?
Doen ze bij de ANWB ook. Staat op naam dus geld voor al je auto's en motoren.
 
Busje bandenreparatie heeft geen/weinig zin op binnenbanden. Binnenband is veel te zacht daarvoor.
Als je er echt bang voor bent reserve binnenband en een paar bandenlepels.

Edit: Die tyre protection ken ik niet, maar komen ze dan ala wegenwacht je helpen bij een lekke band?
Doen ze bij de ANWB ook. Staat op naam dus geld voor al je auto's en motoren.
dat ride on protection doe je in een lege band, daarna weer op druk brengen en bij een lekke band dicht het vanzelf, ook hoeven banden niet meer gebalanceerd te worden met dat spul Bandensealant & Balanceergel | Voorkom lekke banden! | Ride-On Tire Protection
 
@HighKing Je kunt ook kijken naar de Anakee Adventure van Michelin. Die zit een beetje in het midden wat betreft offroad/straat gebruik.

Onverharde rotsachtige bergpassen trotseren in de Alpen is geen probleem en tijdens de spits tussen de file doorrijden doet ie ook goed. ;)

Plus ze gaan wat langer mee. 20k km met een achterband is denk ik net haalbaar.
Zijn dat die banden waarmee je zo allejezushard over het circuit joeg? *D

20K haalt Madame net niet met de Scout voor oa woon werk.

Ze rijdt dan ook wel als een idioot, optrekken kan nooit normaal...
Serieus nèt niet? Ik ben ook nogal geneigd om dat ding te laten werken voor z'n geld, zeg maar. :+

Het lijkt toch nog wel mee te vallen met het profiel op m'n achterband, maar het gaat niet bijzonder lang meer duren dus ik zal vlot wat bestellen.
Zelf op andere motorfietsen goeie ervaringen met Michelin, plus die zijn er ook gewoon in de originele maat. Dus op zich lijkt me dat ook wel wat. Even checken wat het prijsverschil is tussen de twee. :)
 
Ha, de dagteller gaat echt niet verder dan 9999,9km. :P
PXL_20220628_142339437.jpg

PXL_20220628_142426450.jpg


Gelukkig gaat de kilometerteller wel verder. :+
PXL_20220628_142433375.jpg
 
Al ruime tijd de Pirelli Scorpion Trail 2 in de bestelling staan, begin dit jaar achterband er onder gelegd en op de voorband nog moeten wachten omdat het slecht leverbaar was volgens garage, nu krijg ik bericht dat deze niet meer gemaakt wordt in ons maatje. Toevallig iemand nog een adresje? :)
Anders doe ik wel een A41 als voorband maar matchende banden hebben wel mijn voorkeur
 
Ik zie dat ze hem hier nog op voorraad hebben in de juiste maat.

Bedankt voor het zoeken maar helaas, ik heb m daar besteld en hetzelfde antwoord gekregen; wordt niet meer gefabriceerd. Nog niet geüpdatet op de website dus ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan