Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een beetje losser is beter dan aan de strakke kant. Tot een bepaald punt ingeveerd komt die ketting mogelijk helemaal knoertstrak te staan. Hij slijt sneller maar vooral ook belast je de uitgaande as zijdelings. En dan gaat de keerring achter je voorste tandwiel op een gegeven moment lekken.Vraagje vanuit een technische leek: na mijn roadtrip naar de Baltische staten is (gelukkig) in mijn eigen stad de ketting van de motor gevlogen. Ik durf nog steeds niet te zeggen wat hiervan de oorzaak was maar ik gooi het op een te slappe ketting aangezien deze erop was gelegd en niet meer herspannen is (domme fout, wijze les). Echter heb ik sindsdien nooit meer geheel comfortabel op de motor gereden en houd ik momenteel het ketting onderhoud (te) religieus bij en vroeg ik me het volgende af; bij hoeveel ketting speling stellen jullie de ketting opnieuw af en naar hoeveel? Mijne zit momenteel op het strakste punt op zo'n 3.4 à 3.5 cm. Is dit de sweet spot of moet het opnieuw (laten) afstellen?
Gaaf he?Zo, maar die PD valves zijn een verschil!
Ik vermoed dat jij ook de enige bent die dat ooit heeft geprobeerdDit soort sprongen hoefde ik ook met de Versys echt niet te maken.
Ben jij dit zelf @Erwin P ?Dit soort sprongen hoefde ik ook met de Versys echt niet te maken. Hopelijk nu met de stuggere demping en waarschijnlijk op die dag 25mm verhoging wordt t waarschijnlijk beter.
Bekijk bijlage 1845967
Ben jij dit zelf @Erwin P ?
Respect!
Dat is het vaak wel. Dat is dan een teken dat de nokkenasketting vervangen moet worden.Volgens mij zit er een spanner voor een nokkenas ketting. Is die niet eens op zijn einde? Dus dat de spanner niet verder meer kan omdat de ketting te ver is 'uitgerekt' door het inslijten van de scharnierpunten.