roestendoenze
MF veteraan
Ik had even verder gekeken met ninja300 camchain tensioner als zoekterm.Dat is het vaak wel. Dat is dan een teken dat de nokkenasketting vervangen moet worden.
Hoeft op zich niet gek duur te zijn als het tijdens kleppenstellen gebeurt.
Wat ik gevonden heb is op eoa forum een opmerking over carter splitsen om een nieuwe gesloten ketting te plaatsen.
En wat filmpjes over het resetten van de spanner. De spanner (stalen pen) komt door een veer naar buiten. Dat heeft uiteindelijk een maximale begin en eindstand. En hij gaat ook zomaar niet terug richting begin stand. Dat moet je opspannen met een boutje. Achter het zichtbare boutje zit die bout, met een sleuf in de kop voor een platte schroevendraaier.
Door de complete spanner van het blok te halen en dan weer met de hand er terug in duwen weet je naar mijn idee meteen of de spanner nog wat doet.
Na loshalen zit die in zijn eindstand. En als die er dan zonder tegendruk van de ketting zo helemaal in gaat dan is de ketting te ver op.