Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

Misschien kunnen we bij het stukje achter Eindhoven aanhaken voor een uurtje of paar uurtjes en een koffie pauze?
Goed idee. Heb ik wel oren naar. Ik ben zeker geen zand gewend dus heb wellicht dezelfde handicap. En ben geduldig dus hoef de parijs-dakar niet te winnen
 
Vandaag ruim over de eerste 1000km gegaan.
De versys is m.i. ingelopen. Loopt mooi soepel en blijft goed koel, ook op een warme dag als vandaag.
20190723_122207.jpg


Een mooi stuk langs de peel-raam stelling gemaakt.

20190723_123700.jpg
 
Mooi zo!

Het is ons ook maar 1 keer gelukt om hem een rood temperatuur lampje te laten geven.
Waren wel iets andere omstandigheden dan ik tot nu toe in NL heb meegemaakt dus treft zeker geen blaam.

Was met ca 40 a 45 graden door het mulle zand.

Edit: Off-road nog niet getest, maar progressieve veren zijn echt een gigantische update!
 
Laatst bewerkt:
Dat wekt vertrouwen ;)
De fan springt tijdig aan en koelt hem dan netjes terug. Net als een ritje boven de 50 km per uur.
De digitale temperatuurmeter is wat onduidelijk met die blokjes. Hij geeft vrij snel aan dat de temperatuur oploopt maar inmiddels heb ik er geen problemen meer mee. Ik heb voor de zekerheid het koelvloeistofniveau gecheckt en dat is prima.

Blokje loopt mooi en de top lag vandaag toch op een keurige 159 km/h. Ik ben er zeer tevreden mee.
20190723_222043.jpg
 
Iemand hier oren naar een speciale bevestiging voor een hoog spatbord op zijn Versys 300?

Ik ben bezig met een 3D geprint exemplaar (speciaal samen met mij ontworpen).

Deze zal om de voorvork poten heen komen en eventueel gaten hebben voor universele bevestiging van alle spatborden die verder kwa pasvorm met de motor uitkomen.
 
Dat is wel een heel goed idee Erwin. Daar heb ik wel interesse in. Ik heb 1 keer zoiets gezien bij een versys x in de USA. Heb je al een indicatie van de kosten?
 
Ik heb nog geen idee wat het precies gaat kosten. Het zal geen goedkope mod zijn ben ik bang.

Heb je wel echt wat moois.

Misschien als er meer interesse is dat de prijs iets zakt. Als er eenmaal 1 setje getekent en getest is is het copy paste (wel heel letterlijk nu).

Hij gaat waarschijnlijk zonder gaten voor voorspatbord bevestiging komen. Die moeten zelf geboord worden, maar dat moet in de universele spatborden sowieso.
 
Prijs zal voornamelijk in het teken werk zitten neem ik aan? En eventueel in het uitvogelen van een goeie pasvorm met enkele proefbaksels.

Voor mij zou het alleen interessant zijn om op de plank te leggen voor over een tijdje. Mocht ik het rijden van allroad routes meer en meer oppakken.
 
Vanwege de weersomstandigheden een extra pitstop ingelast. Vandaag is de 12 Volt stroomvoorziening aan de beurt. 1 voor de Garmin en 2 USB voor telefoon. Inclusief digitale Voltmeter.

20190728_120010.jpg


20190728_120018.jpg
 
1 voor de Garmin en 2 USB voor telefoon
Voortvarend bezig. Van dingen loshalen leer je de motor extra kennen. :Y

Ik snap alleen niet helemaal. Ik zie de onderkant vd originele 12plug die ingeschroefd zit in de uitsparing in de kuip. Denk ik.
Aan de andere kant heb je dan een dubble usb aansluiting incl display vd volts? :?
 
Ha, ook van Ali? Ziet exact zo uit als degene die ik net op m'n V-Strom heb gezet. *D
 
Hi. Ik was iets te vroeg met posten. Wilde er een foto van maken mét prik.

20190728_180424.jpg


Inderdaad een gewone op contact geschakelde 12v op de gebruikelijke locatie en enigszins uit het zicht, uit de regen en op het apparaat zelf schakelbaar 2x USB op continuestroom zodat deze ook zonder dat het contact aan staat bruikbaar is.
 
USB op continuestroom
Hou er rekening mee dat de conversie naar 5 volt continu een beetje stroom trekt, ook al hangt er niks aan. Zal niet veel zijn, en afhankelijk van het adaptertje, maar meerdere weken weg zetten kan zomaar wel je accu een eindje leeg trekken. Heeft mij een keer een accu gekost.
 
Hi, ook als hij geschakeld staat?
USB staat namelijk uitgeschakeld op continuestroom. Deze kan ongeacht de stand van het contact worden aan- of uitgezet met 1 druk op de knop.

Ik kan er nu nog een relais tussen zetten en het geheel op het contact schakelen. Wellicht de beste optie dan..
 
Standaard relais van Kawa kost 18 euro. Dan wordt hij keurig op het contact geschakeld zodat je niet in de bekabeling hoeft te trekken.
 
Hi, ook als hij geschakeld staat?
USB staat namelijk uitgeschakeld op continuestroom. Deze kan ongeacht de stand van het contact worden aan- of uitgezet met 1 druk op de knop.

Ik kan er nu nog een relais tussen zetten en het geheel op het contact schakelen. Wellicht de beste optie dan..
Als je een toggle knopje hebt, zal het knopje mogelijk digitaal zijn en dan is het dat circuitje wat een heel klein beetje stroom pakt.
Anders gewoon even meten wat het pakt? Meten is weten of zoiets.
 
Ja ik zag het. Prima optie. T.o.v. de prijs voor de 12v adapter ook nog betaalbaar.

En origineel zo aangelegd, altijd fijn om later aan te werken. Wij hebben ook gewoon een universeel 2x USB voeding in t dashboard zitten.
18 euro is kleingeld als je een motor echt netjes wilt opbouwen.

De opbrengst is wel erg laag. Een flinke telefoon met navigatie aan houdt hij niet op vol. Wel verlengt het de accuduur enorm natuurlijk.
 
Bedankt voor het meedenken.

'De opbrengst is wel erg laag. Een flinke
telefoon met navigatie aan houdt hij niet op vol.
Wel verlengt het de accuduur enorm natuurlijk. '

Ik ben niet van plan er nog verlichting naast te schakelen maar ik wil wel graag meerdaagse trips gaan maken en dan moet er 12V oplaadcapaciteit zijn. In het gekste scenario kan ik altijd nog een tweede accu plaatsen of boven aan de berg parkeren/kamperen ;)

Ik heb nu zonder in de kabels te hoeven knippen een goede relais geplaatst. Ik heb de originele stekker gebruikt dus kan ik die in de toekomst gebruiken voor het origineel relais. Ik zal die tzt bestellen. Beide 12V zijn nu gezekerd dus er kan niks fout gaan. Ik zal ze uit voorzorg niet gelijktijdig gebruiken. Dus óf de Garmin aan, óf een telefoon opladen. Prima.
De x300 begint al meer en meer geschikt te raken voor wat langere afstanden..
 
Super geschikt voor lange afstanden.

Aanlopen stelt trouwens niks voor. Dus een foutje is niet gelijk een probleem.

Wat ook een optie is is een powerbank, continue bijladen, kun je s'nachts de telefoon laden.
 
Wat ook een optie is is een powerbank, continue bijladen, kun je s'nachts de telefoon laden.
:Y
Doe ik met de XL. Die is 6volt dus ipv passende usb oplossing te zoeken gewoon powerbankje met tyraps aan het stuur. Met van die herbruikbare tyraps gaat dat vrij makkelijk. Met snoertje naar tanktas ook wel eens gedaan.
Deze week maar woonwerk op de Kawa, aangezien m'n fiets van het weekend is stuk gegaan. :]

p.s. ik zie dat je het anders bedoelt. Houdt de telefoon dat de hele dag uit, navigeren en volle lichtsterkte het scherm aan?
 
Wij willen t benzineontluchting filter bakje verwijderen en op die plaats een vakje met foam maken om een telefoon of wat ook in op te laden.
 
V.w.b. die powerbank: dat lijkt me een prima oplossing. Heb via marktplaats voor 15 euro een HELD-tanktas gekocht en op maat gemaakt voor de schuin-aflopende tank. Daar wil ik een powerbank in stoppen. Als de navigatie niet hoeft te werken kan met 1 druk op de knop de powerbank opgeladen worden vanuit de USB.

Dat wazige bakje met al die slangen.. Ik vroeg me al af wat dat voor nut zou hebben. Nog nooit gezien. Heeft het een soort EGR functie? Mooi plekje inderdaad. Lijkt me inderdaad geschikt om via een dekseltje een telefoonhouder van te maken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan