Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

Ik ben wel nieuwsgierig. Misschien kunnen we een keer een stoplichtsprintje organiseren..?.. :)
Haha, ik zet m'n geld op de slanke jongedame met het power tandwiel. :P
Met zulke lichte motorfietsen en kleinere blokjes telt het gewicht van de bestuurder sowieso relatief hard mee.
Wel schakelen zonder koppelingen om geen tijd te verliezen. :X
 
Die ninja zal de 190 gok ik alleen op de teller halen. :X

Het zijspan had ik nog niet destijds. Het was nog in mijn studententijd. En ik was toen wat minder lief voor het motortje. Door schade en schande moeten leren hoe je het betrouwbaar kunt houden. O-)

Ja vast alleen op de teller. #39pk :)

Tja.. betrouwbaarheid is maar deels afhankelijk van de bouwkwaliteit. Een groot deel wordt bepaald door de gebruiker en diens onderhoud. Inmiddels ben ik qua rijgedrag en onderhoud steeds meer diegene geworden waar ik graag mijn tweedehands motor van koop..

Ik heb lang geleden eens een motor na 20 jaar onder een dekentje in een verwarmde garage gevonden met amper 10.000 km op de teller. Het baasje was oprecht emotioneel bij het afscheid en ik moest met mijn hand op het hart beloven dat ik er goed voor zou zorgen.. En dat deed ik (beloven).
Ik heb dat ding in twee jaar tijd op gereden. De best besteedde 550 euro ooit!

Deze versys heeft een heel ander leven :)
 
Nouja, wij zijn donderdag avond waarschijnlijk in Eindhoven. Vandaag de TET van DE/Groningen grens naar Ommen gedaan. Morgen even niks. Overmorgen naar Nijmegen en de dag er op tot de Belgische grens.
Kijken of we daar een AirBnB oid kunnen regelen.
 
Dan zijn er donderdag avond al vier mini versysjes bij Ehv, hier van MF.
Ik ga die avond de versys vol hangen met m'n kampeer spul.
Vrijdag ochtend ook België in, maar wel meteen door Frankrijk in, dus helaas geen geen tijd voor stukje omleiding via Tet route.
 
Ik ga zondag weer een stuk TET NL rijden maar wederom niet met de Versys maar met de Honda innova 125.

20190816_111642.jpg


20190816_115647.jpg
 
Bijna goed haha. Deze foto is gemaakt bij de Achelse kluis. De piloot is wel afkomstig uit Geldrop
 
Ik ben van plan om het hele jaar door te gaan rijden en zal dus veel kilometers op de klok gaan zetten. Waarschijnlijk zal ik de Versys een echte duurtest gaan geven. Ik ben benieuwd hoe het machientje presteert met veel kilometers op de teller.
Ik rijdt ook het hele jaar door. Wat doe jij in de winter periode om te zorgen dat het geen pekel fiets wordt? Er zullen wellicht middelen genoeg zijn, maar ja, welke is goed en makkelijk weer te verwijderen.
 
Motor goed in de was zetten.

Kritieke punten tectyleren.

De wielen helemaal schoon maken en dan goed invetten met vaseline en kaarsvet. Niet meer aankomen de rest van de winter.

Verder wekelijks afspuiten met lauw water.

Paar goeie lange ritten maken (Als de woonwerkafstand wat kort is).
 
Gezien hier zoveel Eindhovenaren zitten, nog tips voor een overnachting vrijdag op zaterdag?
We hopen morgenavond in Nijmegen aan te komen en overmorgen door te kunnen naar de Belgische grens bij Eindhoven.

Of misschien dat nog iemand het leuk vindt om het laatste stuk mee te rijden?
 
Gezien hier zoveel Eindhovenaren zitten, nog tips voor een overnachting vrijdag op zaterdag?

Ik heb helaas geen plek om jullie onder te brengen. Weet ook niet precies wat je nodig hebt. Camping? Hotel?

Of misschien dat nog iemand het leuk vindt om het laatste stuk mee te rijden?

Ik heb zondag vrij gepland om te gaan. Met een gezin en dito verantwoordelijkheden is momenteel een dagje vrij plannen al een hele opgave.
 
Ik rijdt ook het hele jaar door. Wat doe jij in de winter periode om te zorgen dat het geen pekel fiets wordt? Er zullen wellicht middelen genoeg zijn, maar ja, welke is goed en makkelijk weer te verwijderen.
Wat Maarten inderdaad zegt. Zorg ervoor dat er zo min mogelijk van de motor direct in contact komt met pekel. Ik heb toevallig vorige week een goedje van Würth besteld. Ben van plan om de motor hiermee te behandelen.

Op motor.nl staat een uitgebreide test waar de Würth als beste uit kwam.
 
Ik ga denk ik ook voor de wūrth holle ruimte spray. Ook fijn dat hij transparant is.
In de test staat ook dat je bij stallen in een koude open ruimte ook kans hebt op roest vorming door condens. Behandelen is sowieso goed denk ik. Heb de kawa ook onder een afdak staan.
 
Ik werk niet op vrijdag dus ik had graag ingehaakt met slaapbank, ontbijt en eind mee rijden.
Helaas (of niet helaas) net bed+breakfast geboekt voor midden Frankrijk voor vrijdag avond. Wel met de Versys.
Verder weinig tips aangezien hier in de buurt niet perse veel zit, plus ik hier nooit wat zoek. Geldrop afslag snelweg zit een hotelletje. Misschien wat in Heeze, dat zit aan de route.
Eindhoven is vooral hotels voor gasten van ASML en Philips en zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan