Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

IMG_20200215_140840916_HDR.jpg
 
Ja hoor! Lekker bezig, dat ziet er goed uit.
Ik vind het een hele mooie kleurstelling.

En aan de foto te zien is deze ook nog (zo goed als) nieuw, klopt dat? Wat vind je er tot nu toe van?

Heel veel plezier en veilige kilometers ermee!
 
IMG_20200214_155035888_HDR~2.jpg


Zoals eerder beloofd, dit is de mijne. Zo te zien uit dezelfde serie als die van HighKing, ik heb ook namelijk ook kenteken ..-ML-DP. Mijn dealer vertelde me dat het een demo is geweest van Goedhart. Hij is van aug 2019, en ik heb hem vorige week gekocht met 500 km op de teller.
 
Kijk.. dat ziet er echt goed uit met die zwarte velgen. Het forum stroomt langzaam vol met Versys 300's! En met mooie eigenaren-foto's voor in de eerste post van het topic. Leuk hoor. Op naar het voorjaar..
 
Dat ziet er ook weer erg uitnodigend uit, hoe bevallen de risers?

Het offroaden stel ik liever nog even uit tot het iets droger is. Niet voor het rijden maar meer voor het behoud van de motor. Al dat zand krijg ik maar met moeite weg en weken later vind ik het nóg in alle hoeken en gaten.

Ik kreeg daarom zin om maar in de garage aan de versys te werken. Heb o.a. de 12v beter weggewerkt en alle bereikbare stekkerverbindingen van wat lithiumvet voorzien om vocht te weren.

Ook zijn de eerste voorbereidingen getroffen voor LED mistlampen/dagrijverlichting. Met hopelijk veel ritten in het vooruitzicht lijkt mij de zichtbaarheid door andere weggebruikers wel een prima argument om wat lelijke maar oogverblindende LED's te gaan monteren. Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
En aan de foto te zien is deze ook nog (zo goed als) nieuw, klopt dat? Wat vind je er tot nu toe van?
Dat klopt! 530 op de teller voordat ik een proefrit ging maken. Ietsjes meer dan 600 na de proefrit. ;)

Leuke dijkwegen daar rond Blokzijl he!
Zeker. Ik reed samen met @Amauta, die kent de omgeving wat beter en had een leuke route uitgezet. :)

Zo te zien uit dezelfde serie als die van HighKing, ik heb ook namelijk ook kenteken ..-ML-DP. Mijn dealer vertelde me dat het een demo is geweest van Goedhart. Hij is van aug 2019, en ik heb hem vorige week gekocht met 500 km op de teller.
Dat kan goed kloppen. Wim ter Braake himself (daar stond 'ie) vertelde dat Kawa eind vorig jaar een aantal van die dingen op kenteken wilde hebben. Ze hebben daarom een aantal (alle?) dealers zo'n ding op naam laten zetten en ze er een weekend mee in Spanje laten rijden. Dus er zijn er een aantal van 2019 met 500 op de teller voor een leuke prijs. Ik vond deze en een in Rockanje voor praktisch hetzelfde bedrag. Vond deze met groene tank nèt iets grappiger dan die in Rockanje met grijze tank (maar voor 100 euro verschil had ik daar een proefrit mee gemaakt ;)).

Was even een flinke tocht. Eerst met de ZRX de Petfles opgehaald. Daarna door naar Nijeveen. Effe een bakkie, en de lunch die ik meehad even opgegeten. Vervolgens verder op de Versys-X. Gelukkig had Amauta een flinke topkoffer want onder het zadel van de Versys past zo ongeveer 1 penlite batterij. _O-

Petfles in zijn topkoffer en rijden maar. Onderweg het flesje verstopt, en weer door. Leuke rit! Kon tegenwind wel merken dat het 294cc'tje het zwaar had, maar reed evengoed vlot zat. Lekker licht. Nouja, jullie kennen het verhaal.

Na de proefrit even koffie. Even babbelen. Nee, van de prijs kon niets meer af... nouja ach, ik wéét dat de prijs echt goed is dus prima. Ding op naam, verzekering geregeld en hop naar huis. De ZRX heb ik daar laten staan, die leveren ze gratis thuis zodra ze een beetje in de buurt moeten zijn. Kan dus nog even een paar weken duren.

Onderweg naar huis was 130 geen probleem. Veel harder wilde 'ie niet lopen. Had écht met de wind te maken want zodra ik met m'n grote kop achter het ruitje dook reed ik 'opeens' 145. Ik verwacht dus dat dit wel beter wordt als 't wat minder waait... want man wat waaide het vandaag.

Een nadeel gevonden. M'n schijfremslot past niet door 't kleine remschijfje. Die heb ik nu maar even door 't achtertandwiel gestoken. :+
 
Bijzonder eervolle vermelding voor @Amauta die wél een aardige foto heeft kunnen schieten. Tóch een mooi foto'tje voor in de OP. :t
 
Laatst bewerkt:
Haha. Nee ik hoop zelfs dat dat niet gebeurd is. Ik geloof namelijk niet dat deze ondertoeren goed zouden zijn voor het blokje..

Kawasaki verkoopt (Heel slim) een crashbar met bevestigingspunten voor dagrijverlichting. Met een beetje huisvlijt kun je de bevestigingspunten van de crashbar zelf benutten om er aftermarket lampen van een paar euro op te zetten. Scheelt al gauw 400 euro.. Dat is bijna 10% van de aanschafprijs. Een budget-bike vraagt om budget oplossingen.. Helaas vandaag nog geen tijd om het af te maken maar gezien de weersvoorspellingen zal het deze week wel lukken. Wordt vervolgd.

20200215_212932.jpg
 
Bij 4K vond ik 'm nogal rauw lopen idd. Hoger in toeren klinkt 'ie een stuk rustiger. Was gisteren wel erg wennen. Had al een flinke rit op de ZRX achter de rug en met die 1200 kun je gewoon vanaf 1500 toeren het gas open draaien zonder terug te schakelen of te koppelen. Dus ik probeerde regelmatig (per ongeluk) na een scherpe bocht vanuit de 4e versnelling weg te trekken maar dat was niet zo'n succes. :P

Mistlampjes... heb je die echt nodig of doe je dat voor de looks? Zeker in de file erger ik me kapot aan die krengen bij andere motorrijders. :X
 
Ik denk ik draai die lelijke reflectoren eraf, krijg je dit:
IMG-20200216-WA0002.jpeg


Gelukkig had ik nog rvs boutjes in dezelfde maat (ok, iets korter maar hey het hoeft maar een stukje plastic te houden hoor :+).

Meteen de dealer sticker van het spatbord verwijderd. Ziet er een stuk beter uit zo:
IMG_20200216_131020929.jpg
 
Bij 4K vond ik 'm nogal rauw lopen idd. Hoger in toeren klinkt 'ie een stuk rustiger. Was gisteren wel erg wennen. Had al een flinke rit op de ZRX achter de rug en met die 1200 kun je gewoon vanaf 1500 toeren het gas open draaien zonder terug te schakelen of te koppelen. Dus ik probeerde regelmatig (per ongeluk) na een scherpe bocht vanuit de 4e versnelling weg te trekken maar dat was niet zo'n succes. :P

Dat is wel even een verschilletje. Maar binnen korte tijd was ik er wel aan gewend. Het is minder lui motorrijden maar ook meer de beleving dat je echt weer aan het motorrijden bent..

Mistlampjes... heb je die echt nodig of doe je dat voor de looks? Zeker in de file erger ik me kapot aan die krengen bij andere motorrijders. :X

Ik erger me niet vaak in het verkeer maar maak me wel zorgen om wat mensen allemaal aan het doen zijn in de auto als wij er met de motor op verantwoorde wijze langs proberen te rijden. Men lijkt vaak geen notie te hebben van de kwetsbaarheid van motorrijders en ik word regelmatig afgesneden of gedwongen (te)hard te remmen op glad wegdek. Soms (heel soms) gaat er dan een handje omhoog waar ik dan maar uit afleid dat men mij mogelijk niet gezien heeft. Dus ik wil de lampen gebruiken om de zichtbaarheid te vergroten en het risico op een crash verlagen.

Ik ga ze schakelen hoor. En zal ze afhankelijk van de weersomstandigheden gebruiken, zeker niet voor de show.
 
Mensen die druk zijn, bijvoorbeeld met een smartphone op schoot, gaan het toch niet zien. :N

Ik zal wel een meer behouden rijstijl hebben, maar ik kan de laatste jaren geen afsnijden of keihard remmen herinneren. :?

Verder is het 'alle beetjes helpen'. Zolang het geen verblinden wordt. Wat dat werkt weer in je nadeel.
 
Ik vind dit echt leuke motorfietsjes. Zit dat nou een beetje ok als je pakweg 1.85 bent? Ik lees wisselende verhalen.
 
Ik ben 1,98. Hij is niet veel kleiner dan m'n oude V-Strom 1000.
Gewoon ff uitproberen. :t
 
  • Leuk
Waarderingen: JHW
Ik gooi er hier even een volgpostje uit, ben zeer geïnteresseerd in een licht woon-werk fietsje. Het budget is nog niet toereikend, maar ben erg benieuwd naar de ervaringen.

En gefeliciteerd met je aankoop @HighKing, leuk dat je na het starten van dit topic een jaartje terug, er nu ook één in je bezit hebt :Y :t
 
Dank. Ik heb ook echt wel naar andere modellen gekeken maar de Versys-X wint het op papier van bijna alles. :)
Elektrisch lijkt me zeker voor woon-werk geweldig maar is voor mij nog ff onbetaalbaar.
 
Ik vind dit echt leuke motorfietsjes. Zit dat nou een beetje ok als je pakweg 1.85 bent? Ik lees wisselende verhalen.

Ben zelf 1.85 en heb hem nu ongeveer driekwart jaar. Het doet qua rij-ervaring nauwelijks onder voor zwaardere motoren. De zitpositie is erg goed te noemen.
 
Ik ben 1,98. Hij is niet veel kleiner dan m'n oude V-Strom 1000.
Gewoon ff uitproberen. :t
Ik zal hem eens proberen als ik de kans heb.

Grappig dat jij ook van een zware loebas afkomt. Ik rij nu een B12 en da's een fijne motor. Maar het is ook een zware motor, en ik rij voornamelijk rondjes in de randstad. Ik hoef dus nooit boven de 5000 toeren te komen. Een lichte motor is zuiniger en handelbaarder. Maar goed, ik heb de motor alleen voor de fun en de overdaad van 1200cc is soms ook wel fun.
 
Terug
Bovenaan Onderaan