Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

Geen foto documentaire, wel een boek met veel foto's 😉. Heb overigens wel een stomme fout gemaakt. Vanalles gedemonteerd, wil ik voor het stellen de krukas op T Draaien, heb ik even op de start knop gedrukt om te kijken welke kant ik de krukas op moet draaien (wist niet meer zo goed rechts of linksom). Nou blijft dat gele lampje van het dashboard dominant branden. Logisch eigenlijk. Slang met thermostaat plus koelvloeistof eraf. Tank eraf plus stekkertjes los, daarna contact aan en korte start. Dat vraagt om moeilijkheden...
 
Inmiddels dus alles weer gemonteerd en werkend en nog steeds blijft het lampje branden?

Al eens de accu een uurtje ofzo afgekoppeld?
 
Hij rijd verder prima!
Heb wel dit gevonden...
PSX_20200414_205826.jpg
 
Overigens de foutcodes die bij mij maar voren kwamen zijn toevallig wel mijn eigen handelen. Zoals het loskoppelen van diverse onderdelen die de melding veroorzaken.
 
Wel een omslachtige methode.

Maar goed, elke keer 30 seconde stationair laten lopen voor je wegrijdt, dan 5 minuten of langer >40km/h rijden en in totaal de motor >10 minuten laten lopen.. En dat 3 keer :)
 
Mag je wel geen stoplichten of zebrapaden tegenkomen. :P
Lijkt me een kwestie voor de dealer: hé, doe ff resetten.
 
Procedure starten bij een tankstation langs de snelweg dan? Want je moet daar eerst nog wel ff naartoe. ;)
 
Ben dit wel aan het proberen. Maar mijn werk toe, kijken of het werkt... Anders wordt het inderdaad dealer lief aankijken 😊. Moet deze week toch een nieuwe achterband er op laten gooien.
 
Iemand ervaring met Oxford handvatverwarming?

Ik wil een setje op de versys 300 monteren maar ik heb begrepen dat er verschillende afmetingen zijn.. weten jullie zo welke ik moet kiezen?
 
Wel een omslachtige methode.

Maar goed, elke keer 30 seconde stationair laten lopen voor je wegrijdt, dan 5 minuten of langer >40km/h rijden en in totaal de motor >10 minuten laten lopen.. En dat 3 keer :)
Yes, gelukt! Lampje is uit. Eigenlijk heel gemakkelijk. Smorgens starten, idle speed heeft de motor sowieso 30 seconden door uit de poort duwen richting weg, handschoenen aan en rijden. Daarna naar mijn werk kom ik toch altijd aan die 5 minuten minimaal 40km/h door stukje snelweg.....dus opgelost!
 
Check. Als nieuw dus.. ;)

Ik heb me inmiddels wat verdiept in de montage van de handvatverwarmig. Het verwijderen van de stuureinden is nogal een klusje.. verder is er nu geen noodzaak om de Oxford er nu op te zetten, gezien de weersvoorspellingen en met de zomer voor de boeg zie ik er voorlopig maar van af ;)
Leg mijn winterhandschoenen wel in de koffer..
 
Iets meer naar links (Op de foto gezien) zit de originele relaisaansluiting voor de dagrijverlichting.

Bedoel je die originele lampen van Kawasaki? Dat zijn toch geen dagrijlampen maar mistlampen. Ik had het gevraagd bij de dealer maar die zeiden dat er een "F" (Fog) in het het glas staat en dan zijn het mistlampen en mogen niet eens gebruikt worden bij normaal zicht al doet iedereen dat zo'n beetje wel... ;)
 
Even heel wat anders, de ene keer krijg ik wel een mail melding van dit topic bij een nieuw bericht en soms helemaal niets. Zo mis ik steeds leuke onderwerpen wanneer ze actief zijn... :/

Volgens mij staan er geen instellingen verkeerd want soms doet hij het wel goed. Iemand enig idee?
 
Check. Als nieuw dus.. ;)

Ik heb me inmiddels wat verdiept in de montage van de handvatverwarmig. Het verwijderen van de stuureinden is nogal een klusje.. verder is er nu geen noodzaak om de Oxford er nu op te zetten, gezien de weersvoorspellingen en met de zomer voor de boeg zie ik er voorlopig maar van af ;)
Leg mijn winterhandschoenen wel in de koffer..

Nou, dat de stuureinden verwijderen nogal een fikse klus was heb ik ook geweten. Heb er kappen op zitten van "Alie" ,die zitten deels ook op het stuureind.
Het zit er op! Vraag niet hoe :)
 
Hoe liggen jullie kettingen met tandwielen erbij? Die van mij is al aardig versleten, voortandwiel tandjes hebben een kleine kromming ;(. Heb er nu 10750 km mee gedraaid. Vindt dat niet echt veel.... toch?
 
Heb er +/- 5.000 km op staan. Zijn nog in prima staat. Originele kettingen en tandwielen zijn volgens mij niet van heel bijzondere kwaliteit.. Hoe vaak smeer je je ketting en waarmee? Verder is je rijstijl denk ik flink van invloed..

Ik denk dat je er gewoon nog een paar duizend kilometer bij moet zetten en dan een fatsoenlijke kettingset er op moet leggen..
 
Heb wel de hele winter doorgereden met de ketting. Maar ja hebben niet echt een winter gehad ;)
Ik heb ook al een ketting en tandwielset besteld bij Louis in duitsland. Was een aanbieding...
 
Terug
Bovenaan Onderaan