Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

Lache vorige week zag ik op feestboek zo'n oproepje van MotorNL waarin ze vroegen om je motor te showen. Ik heb de Versys voor de gein aangemeld.
Heb ik toch vanmiddag een mailtje gekregen dat ze morgen langskomen! _O-

Zal mij benieuwen. Kom ik misschien wel in een blad/in een youtube filmpje met het ding. *D
 
Oh da's jammer, jij hebt er volgens mij meer kilometers mee gemaakt dan ik (afgelopen dinsdag over de 3K geholpen).
Ze mailden nogal last minute vanwege een gat in een productiedag.
Vrouw is hard aan het werk en ik moet bij de kleine blijven dus ff een rondje voor ze rijden zit er helaas niet in. Dan maar hopen dat ik het goed kan vertellen haha.
 
Hij is helaas wel vies, ff geen tijd gehad om hem te raden (had ik het eerder geweten...)
Maar hey, het is een offroader toch? :+
 
Pfff, worre je toch opeens best zenuwachtig van als ze een camera op je porum zetten. Ben benieuwd hoe erg het is haha.

Die presentator, Bart, was erbij. Daar vooral mee staan praten en toen het punt kwam dat ik wat over m'n fiets moest zeggen stelde hij de vragen. Hij was juist blij om te zien dat ik hem niet gewassen had. Ze zien graag dat een fiets goed gebruikt wordt.
 
Geen flauw idee, weet ook niet of het op tv komt of enkel op YouTube.

De presentator belde me net nog even. We hadden namelijk even gesproken over die ring in het voorwiel die hier ook weleens ter sprake is gekomen. Hij heeft de importeur gebeld en had nu antwoord:
De combinatie van spaakwielen en een enkelzijdige remschijf zorgt voor nogal wat resonanties. Dus die ring is om die te dempen.
 
Ik heb de F650 gehad en veel op de Versys gereden. Kwa performance maakt het weinig, kwa gebruik wel, maar op t gebied van karakter is die Funduro wel anders.

Funduro is een motor waar je ontzettend van kunt houden ondanks dat het vaak een bitch is. S'ochtends moet je er lief tegen praten als je er mee op stap wilt, onderweg wil t wel eens horten en storten als je d'r net de verkeerd de bocht in legt. Daarin tegen gaat ze tijdens het feest wel echt los.

De Versys daarintegen is een keurige jongedame. Gedraagt zich altijd, wil over mee naar toe, maar zal nooit echt losgaan op de dansvloer.

Natuurlijk vergeleken met elkaar. Niet tov wat er nog meer rijdt.
 
Ik heb de F650 gehad en veel op de Versys gereden. Kwa performance maakt het weinig, kwa gebruik wel, maar op t gebied van karakter is die Funduro wel anders.

Funduro is een motor waar je ontzettend van kunt houden ondanks dat het vaak een bitch is. S'ochtends moet je er lief tegen praten als je er mee op stap wilt, onderweg wil t wel eens horten en storten als je d'r net de verkeerd de bocht in legt. Daarin tegen gaat ze tijdens het feest wel echt los.

De Versys daarintegen is een keurige jongedame. Gedraagt zich altijd, wil over mee naar toe, maar zal nooit echt losgaan op de dansvloer.

Natuurlijk vergeleken met elkaar. Niet tov wat er nog meer rijdt.
Keurig beeldend vertelt :}ik stap dan van de ZRX op de funduro en dan is t heel lief fietsje ,ik had voor de funduro de Klr 600 ,dat is gewoon een gemeen varken !
bruut ding !
 
Ik heb een XL500s te vergelijken. Dat is ook best leuk speelgoed.

Wat ik al aangaf in mijn tweede post in dit topic. De x300 combineert voor mij pluspunten van de cbf600 en de XL.
De zithouding en het lichtvoetige van de XL, de kuip, souplesse van het blok en bijbehorende lange afstands capaciteit van de cbf.
 
Heb vandaag de wegenwacht moeten bellen.. Een dikke schroef in het achterwiel. :N

Bij de garage maar aangegeven dat ze er naast een nieuwe binnenband ook een nieuwe achterband op mochten zetten. De huidige heeft alweer 26.000 km achter de kiezen en is niet al te best meer..

Morgen kan ik weer verder rijden met vers rubber! Zelfde band als eerst, Bridgestone Battlax A41.
 
Balen. Geluk bij een ongeluk dat het bij 26K gebeurd en niet bij 26km. ;)
Veel motorfiets achterbanden halen de helft nog niet...
 
De Versys-X met Cruise Control. Binnenkort mag ik ermee gaan rijden. Zal wel heel anders rijden dan m'n BMW 1200. ;)

20200514_161426.jpg
 
Bij vlot schakelen voelt het soms een beetje alsof de koppeling niet helemaal goed loskomt. Schokje in de handle. Dacht nog: misschien moet die iets bijgesteld worden.

Prompt zie ik vandaag dit op Facebook:
Screenshot_20200517-194604~2.png


Ik moest erg om deze reactie lachen. Ok, redelijk normaal dus. Herkennen jullie dit ook?
 
Uhm.. Ik zou het niet zo specifiek kunnen omschrijven maar ik heb al een paar de koppeling geprobeerd af te stellen omdat ik dacht dat het schakelen wat stroef verliep maar ik vond telkens geen bijzonderheden.
 
Vanavond ff provisorisch stroom gerealiseerd. Heb vorige maand stroom op de ZRX gerealiseerd en vlak erna ging het kreng stuk. Lekker dan... staat nu bij een garage, gaat een hele dure worden (hoogstwaarschijnlijk iets met de bak dus het hele blok moet worden uitgebouwd). Daarom dus ook nog even geen relais gekocht voor de Versys, want de centen raken en beetje op. Maarja, het plan is om de komende dagen te gaan rijden voor de landmarkrally en dan wil ik toch graag de TomTom mee... dus maar even snel direct op de accu.

Ik dacht dat de plek op het dashboard gewoon voorgedrukt was, maar toen ik erin ging boren om een gat voor m'n plug te maken bleek dat een dummy die je er gewoon uit kunt draaien. _O-
IMG_20200520_200317682.jpg


Ali socket past prima in het gat:
IMG_20200520_200335131.jpg


En toen werd het even spannend (pun intended). Draadjes dus even direct aan de accu. USB ladertje er even ingeplugd omdat daar een lampje op zit.

...en die begon te roken! 😱

WTF! Juist, dáárom dus altijd een zekering ertussen. Maarja, ook die heb ik ff niet liggen.

Socket er weer uit, doorgemeten... niks. Voor de zekerheid even wat elektrisch tape op de pootjes en alles weer terug op z'n plek.
TomTom erop. Niks aan de hand. Ik gok dat het USB plugje fucked is. Stukje gereden, alles prima.

Netjes? Nou nee. Goed genoeg om de komende dagen te kunnen navigeren? Wat mij betreft wel. Binnenkort meer even een relais scoren en het ding op de nette manier aansluiten. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan