Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

4 jaar fabrieksgarantie..? Heb je dat bevestigd gekregen van Kawasaki zelf..? Laat dit goed op papier zetten want de dealer kan je niet zomaar 4 jaar fabrieksgarantie geven... Succes!
 
En die oude Versys? Gaat die nu voor een prikkie naar de Kawa dealer?
In dat geval heb ik er wel belang bij. Met een beetje geduld en hooguit een halve kabelboom verknippen rijdt deze wel.
Lijkt me goeie handel!
 
De oude Versys ruil ik inderdaad in.. Zelf heb ik de technische skills niet om dit soort problemen te tackelen. Als de dealer samen met de Nederlandse importeur, Kawasaki Europe en de lui uit Thailand er niet uitkomt.. waarom ik als leek dan wel. Er rijden in Azie vele 100 duizenden van dit soort fietsen rond en toch was er bij Kawasaki nog geen enkel geval bekend met vergelijkbare symptomen! De aansluitingen van @GRRG waren na een paar minuten al gevonden en deze waren niet de boosdoener helaas.

En de Versys is voor mij niet zomaar een hobbyfiets die ik weken kan missen. Het is mijn enige middel voor vervoer. Noodgedwongen reis ik de afgelopen weken met de benenwagen, de (trap)fiets, het OV, of moet ik andere onhandige oplossingen bedenken. Ik beschik helaas niet over een garage met een mooie heftafel waar ik op mijn dooie gemak de motor eens uit kan stallen om alles door te meten. Dit moet dan op mijn knieën buiten op straat gaan gebeuren. '(

Ik zit nu al een aantal weken met een groot vervoersprobleem en wil weer mobiel zijn. Zeker gezien de kilometers die ik jaarlijks rijd is de keuze voor een nieuwe fiets in de garantie gewoon de veiligste optie.. Neemt natuurlijk niet weg dat ik er ontzettend de K in heb. Het gaat om een fiets van nog geen 3 jaar oud, en om hem dan op deze manier zo af te schrijven is op geen enkele manier acceptabel.
 
De oude Versys ruil ik inderdaad in.. Zelf heb ik de technische skills niet om dit soort problemen te tackelen. Als de dealer samen met de Nederlandse importeur, Kawasaki Europe en de lui uit Thailand er niet uitkomt.. waarom ik als leek dan wel. Er rijden in Azie vele 100 duizenden van dit soort fietsen rond en toch was er bij Kawasaki nog geen enkel geval bekend met vergelijkbare symptomen! De aansluitingen van @GRRG waren na een paar minuten al gevonden en deze waren niet de boosdoener helaas.

En de Versys is voor mij niet zomaar een hobbyfiets die ik weken kan missen. Het is mijn enige middel voor vervoer. Noodgedwongen reis ik de afgelopen weken met de benenwagen, de (trap)fiets, het OV, of moet ik andere onhandige oplossingen bedenken. Ik beschik helaas niet over een garage met een mooie heftafel waar ik op mijn dooie gemak de motor eens uit kan stallen om alles door te meten. Dit moet dan op mijn knieën buiten op straat gaan gebeuren. '(

Ik zit nu al een aantal weken met een groot vervoersprobleem en wil weer mobiel zijn. Zeker gezien de kilometers die ik jaarlijks rijd is de keuze voor een nieuwe fiets in de garantie gewoon de veiligste optie.. Neemt natuurlijk niet weg dat ik er ontzettend de K in heb. Het gaat om een fiets van nog geen 3 jaar oud, en om hem dan op deze manier zo af te schrijven is op geen enkele manier acceptabel.
Erwin geeft ook niet aan om het zelf uit te vogelen.
Volgens mij is hij nieuwsgierig welk deel van de inruil deal nu de waarde is van de oude fiets. Zodat hij een bod kan doen, ipv dat je inruilt.

Al denk ik dat dit niet doorgaat, want zei prikken er tegen kostprijs een nieuwe kabeloom in en dan gaat ie weer voor normale prijs in de verkoop.
 
De inruilwaarde in deze staat is ongeveer 2100.. En dan wordt o.a. het windscherm, de topkoffer, de spatbordverlenger en het Osco systeem nog overgezet naar de nieuwe. Ik wil nog in onderhandeling over het overzetten van de Bridgestone banden. Mijn oude dealer en MotoPort zeggen beide dat dit bedrag niet onredelijk is voor het aantal kilometers wat erop staat.
 
Wat een situatie joh. Maar ik meen dat je al tegen de 40k kilometers er op had toch?

Dan zou 2100 in deze situatie niet verkeerd zijn maar dan hoef je toch niet de garage kosten te betalen hoop ik?
 
Vandaag dan eindelijk een eind aan dit verhaal.. De eerste kilometers met de nieuwe Versys zitten erop en het rijdt eigenlijk heel vertrouwd. Het valt me op dat het zadel van dit model wat zachter is. Er lijkt meer vulling in te zitten!

IMG-20200611-WA0033.jpg


In de loop van volgende week komt het adventure pakket en de mistlampen set binnen.

En nu kilometers maken!
 
Hey allemaal,

Nieuw hier op het forum en voornemens weer te gaan rijden! Heb de gehele kleine versys thread doorgenomen, en zie vooral solo avonturiers.
Hoe zijn de ervaring 2-up met kofferset op vakantie?

Twijfel zelf tussen de versys 300 en de honda cb500x om met m'n vriendin achterop kleine tochten te maken.
De versys is zo'n 2000 euro goedkoper, maar weet niet of de 300 cc voldoende is voor 2 personen + bagage..
 
Geen ervaring mee maar ik denk eigenlijk dat ie het prima aan kan. Maar zoals eigenlijk altijd: proefrijden. In jouw geval samen.
Kan ook best zijn dat bv het zadel van een van beide niet bevalt.
 
De honda is denk ik net wat luxer. Ook wat betreft trekkracht.
Ik ben zelf nogal licht. Dus met zoon achterop nog onder de 140kg. (Wel lengtes 190 en 180 ongeveer) Dan merk ik nog niks van iets tekort komen vergeleken als ik er alleen op zit. En de vering staat dan ook nog pas halfweg achter.
Max laadvermogen is volgens de stickers achterop het rekje max 6 kg, zijtassen 3 kg. En totaal van bagage en 2 personen max 180kg.

Als je braaf max 9kg bagage doet, mag je elk 85kg wegen.

Maar dat is op papier.
Ik zou daar graag 30kg onder blijven voor mijn gevoel.

Verder idd samen testrijden. Want we hebben geen idee wat jij normaal/acceptabel/fijn vindt. ;)
 
Eens aan Hjerteknuser vragen of ze bij me achterop wil. Wij zijn... euh... iets zwaarder. :P
Zou wel een goede test zijn haha
 
Eens aan Hjerteknuser vragen of ze bij me achterop wil. Wij zijn... euh... iets zwaarder. :P
Zou wel een goede test zijn haha
Het gooi/smijt idee is er dan wel af denk ik.

Als ik iemand zwaarder dan mezelf achterop ga nemen pak ik m'n cbf600.
Met mijn lage gewicht van 70 kan de passagier dan op papier 92kg zijn en er mag dan nog 33kg in de koffers.
Dus zeg 20kg bagage en elk 80kg is dan nog prima in balans. En die rijdt ook heel anders dat de extra ballast ook minder verschil maakt naar mijn idee.
 
Offroaden met wegbanden... geen groot succes (maar het kan wel :P)

Samen met @guntherrex naar Action Planet geweest vandaag. Op de site staat dat het terrein niet voor enduro's is maar meer voor allroads. Hmm, ja, allroads met noppenbanden misschien. :')

Wij waren echt de enige met wegbanden:
IMG_20200614_115728597_HDR.jpg

Vooraan zijn KTM, daarnaast mijn Versysje.

Maar 1x gevallen, volgens mij is alleen m'n rempedaal gebogen. Straks effe goed afspoelen en nog even nalopen maar hij reed daarna nog prima, ook op de snelweg naar huis.
IMG_20200614_115701322_HDR.jpg


Terplekke met een tang wel weer wat rechtgebogen maar hij staat nog steeds wel zo dat ik met de puntjes van m'n tenen op het stepje moet staan anders raak ik het pedaal. Nog even verder recht proberen te buigen later.

Buiten een flinke bult op m'n linkerbeen (raar... ben rechtsom gevallen...) heb ik nergens last van.

Wel onwijs gelachen. Gaan we nog eens doen! Maar dan wel met andere banden. En als 't weer zo warm is, met doorwaai jas. :P
 
Mwoah, het ergste was er gistermiddag alweer af. :)
IMG_20200614_145105480.jpg
Dit was na 5 minuten met de tuinslang.
 
Me hier even melden, mijn vrouw heeft afgelopen weekend een Versys X 300 gekocht uit 2017 met iets van 900 km op. Ik heb er ook even op gereden, en moet zeggen, rijd heerlijk!

@Dennis97 Ik zat wat door dit topic te lezen en had jij nu een werkplaats handboek voor de versys?
En @Erwin P Leuk om te zien wat voor reizen je kan maken met de Kawasaki.

O en nog ff een plaatje:
IMG-20200614-WA0050.jpg
 
Thanks @Ferry_sbr en @HighKing !
Zet er maar bij in de OP :)

Ik zit te zoeken naar een motor beschermplaat.
Maar naast de Aliexpress versie, die ik er niet heel stevig uit vind zien, kom ik alleen deze tegen:

Maar eer dat die in nederland is ben je 300 euro kwijt en moet je nog maar hopen dat je geen import kosten moet betalen..

Nog mensen die ergens anders een mooie plaat hebben kunnen scoren?
 
Die van Ali is meer dan sterk zat. Wat wil je er mee, van gebouwen af springen?

Wij zijn er mee tot stilstand gekomen op boomstronken en in Marokko hebben we er met flink vaart stenen tegenaan geschoten met het voorwiel. Gaat allemaal prima.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk dat je mijn vrouw niet kent :+ Maar als je er mee tegen boomstronken aan kunt botsen dan is hij toch steviger dan ik dacht. Bedankt voor de review :)
 
Ik weet niet hoeveel je van dit topic gelezen hebt, maar het is duidelijk dat je mijn vriendin niet kent... :9

Edit: Ik zal dr even voorstellen:
61fa592a-cc95-493e-a5e9-80e967da45b8.jpg

Gelijk een goed onderaanzicht van de Ali plaat.
 
Haha, oke oke. Toevallig goede ervaringen met een specifieke seller op Ali?

Wel een grappig, ze hebben niet alleen dezelfde motor zie ik maar ook nog eens precies dezelfde helm.

Zag nu je andere aanraders ook nog in dit topic, dus die zullen we ook maar eens bestellen.

- Averbis alu handkappen!!!
- Zijstandaard verbredertje van Ali.
- Footpeg verbreders van Ali plug and play.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan