Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

Tja, dat zat erin natuurlijk...
Wel waardeloos voor jou. En nu weer voor 4.000 euro te koop?
 
Jammer dat ik nog steeds problemen heb met de notificatie van Motor-Forum via email. Zo mis ik steeds al de fun.

Maar goed, maar effe een plaatje van m'n funbike:

Kawasaki versys met zwarte spaken (2).jpg
Kawasaki versys met zwarte spaken (1).jpg
 
Kwam vandaag deze foto tegen van een gepimpte Indonesische X 250. Wauw! :o Lijkt wel een compleet andere fiets zo.

Ben nog steeds opzoek naar een "BMW GS stijl" mudguard zoals op de foto. Heb daarom het bedrijf van de foto een berichtje gestuurd.

Ben benieuwd of er antwoord op komt..

1598360393885.png
 
Bevallen mij ook nog steeds goed. Met regen zijn ze tot nu toe waterdicht echter met afspuiten toch een laagje water er in gekregen.. opletten dus..
 
Dat ziet er zeer netjes uit!

Bij mij staat de teller na vandaag op 10.800 km.

Binnenkort maar eens naar de garage bellen voor de aankomende 12k beurt. De achterband is echt op.. Daarom moet er dan ook nieuw rubber onder gezet worden.

Ik twijfel alleen nog tussen de Scorpion Trail 2 van Pirelli en de ContiTrailAttack 3 van Continental.

Iemand ervaring met deze banden? :]
 
We ergerden ons beiden aan het originele ruitje (turbulentie en dus herrie),
wat gekeken naar vervangingsruitjes. Maarja wat zal dan helpen :P
Hoeveel hoger/lager is het beste etc.

Dus vanavond maar een rondje zónder ruit gedaan, heerlijk!
Zoveel stiller haha.

Een aanrader dus :)
 
We ergerden ons beiden aan het originele ruitje (turbulentie en dus herrie),
wat gekeken naar vervangingsruitjes. Maarja wat zal dan helpen :P
Hoeveel hoger/lager is het beste etc.

Dus vanavond maar een rondje zónder ruit gedaan, heerlijk!
Zoveel stiller haha.

Een aanrader dus :)

Ik ben met 2m ook te lang voor het ruitje en daardoor zit je net in de turbulentie.
Deze is een aanrader (wel even druppeltje lijm op elke schroef doen, blijft Ali haha)

 
Hallo allemaal , ik overweeg een versys 300 te kopen. Ik rijd momenteel de j300 motorscooter na twee ongelukken te hebben gehad met mijn andere motor eerst gestopt met motor rijden maar het toch weer op gepakt en de scooter aangeschaft. Nu mis ik het schakelen en denk dat de versys 300 voor mij een goede keuze is.
Bevalt hij jullie goed?
 
Wel he?

Maar wat wil je precies weten? Want dat 'ie bevalt lijkt me evident, anders hadden we 'm allemaal te koop staan. ;)
 
Wel he?

Maar wat wil je precies weten? Want dat 'ie bevalt lijkt me evident, anders hadden we 'm allemaal te koop staan. ;)
Tja daar heb je ook een punt;-)

nou bijvoorbeeld schakelt Hij lekker soepel? En loopt hij fijn door ik snap dat het een 2 cilinder is maar is het blokje niet bokkig zeg maar?
Gisteren een klein stukje op de grote broer gereden de 1000 van mijn man en dat is mij echt veel te groot, en snel. Hahaha
 
Die is ook écht niet te vergelijken. Totaal andere motorfiets.
De 300 is hoog, het is een volwassen allroad. Maar minder weggericht dan z'n zwaardere broers. Dat maakt het niet meteen een volbloed offroader, maar hij is er wel beter voor geschikt. Het veel lagere gewicht maakt 'm ook veel gemakkelijker te hanteren.

Ik ken de bak van de 1000 niet, maar die zal vast iets soepeler zijn. Maar vergeleken met mijn 17-jaar oude ZRX met hydrolische koppeling een stuk soepeler. Alles is relatief. ;)
Bokkig is de 300 niet. Ik vind het koppel verrassend goed bruikbaar. Het blijft natuurlijk een klein blokje dat je wat hoger in toeren rijdt, maar dat zal je met de scooter wel gewend zijn.

Hoe dan ook. Het is écht een volwaardige motorfiets die je in feite overal voor kunt inzetten. Of 'ie lekker rijdt is persoonlijk. Gewoon eentje gaan rijden dus. :)
 
Laatst bewerkt:
Hij is niet klein van formaat. Zelfs mensen die zelf motor rijden doen van 'huh' :? wanneer je zegt dat het een 300tje is.

Ik kan met mijn zwakke kantoorhandjes letterlijk met m'n pink de koppeling nog bedienen.
Gisteren nog een stuk getoerd met iemand achterop. Het frame of het blokje hebben daar geen moeite mee.
Wel hoogtoerig en wat vaker schakelen. Zeker vergeleken die duuzend van je man.
 
Bokkerig is het totaal andere kant van het spectrum. Als je deze nog te bokkerig vindt ben ik bang dat er weinig motoren overblijven.

Iedereen die kan brommer rijden kan hier ook mee op pad.
 
Tja daar heb je ook een punt;-)

nou bijvoorbeeld schakelt Hij lekker soepel? En loopt hij fijn door ik snap dat het een 2 cilinder is maar is het blokje niet bokkig zeg maar?
Gisteren een klein stukje op de grote broer gereden de 1000 van mijn man en dat is mij echt veel te groot, en snel. Hahaha

Gewoon gaan proefrijden :)

Dat werkt het beste, wij waren gelijk verkocht!
Wat een fijne fiets is het.
 
Ik kan weinig nadelen benoemen behalve het zadel. Dat is kneiter-hard. Nu zo'n 7500 km mee gereden en ik ben er nog steeds erg tevreden over.
 
Dat vind ik bij de mijne wel meevallen... maar ik dacht ook dat het 2019-model een zachter zadel had dan z'n voorgangers?
 
Terug
Bovenaan Onderaan