Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

Ben op zoek naar wat leuke assecoires voor de versys.gekeken bij alie expres hebben ze veel en niet te duur.maar is het iets
Denk wel dat er sommige wel ervaringen mee hebben,onder plaat,mistlampen voor op de valbeugel,handkappen ,12 volt aansluiting,standaard verbreeder.
Gr metselaar
 
@Metselaar Heb er zelf de motorbeschermplaat gehaald en een verbredertje voor het standaard. Dat was allemaal prima. Beschermplaat wel iets moeten verbuigen omdat anders de uitlaat er tegenaan trilde bij het rijden.
 
De teller is de 20.000 km gepasseerd. Woensdag wordt er een nieuwe ketting onder gelegd. De derde inmiddels.. :N

Dit keer de Tsubaki sigma 2, een ketting voor 1000cc fietsen met een trekbelasting van 40.000 kN. Het is in ieder geval de sterkste ketting uit het Tsubaki assortiment. Als het goed is niet kapot te krijgen door een 300'tje. De preload achter wordt op maximaal gezet om de veerweg te verkleinen en de ketting te ontlasten.

Deze moet het gewoon langer vol gaan houden als 10.000 km..
 
Nou dat mag ik toch hopen... ik heb de ketting van de ZRX bij 30K laten vervangen en die had op zich nog even meegekund.
 
De teller is de 20.000 km gepasseerd. Woensdag wordt er een nieuwe ketting onder gelegd. De derde inmiddels.. :N

Dit keer de Tsubaki sigma 2, een ketting voor 1000cc fietsen met een trekbelasting van 40.000 kN. Het is in ieder geval de sterkste ketting uit het Tsubaki assortiment. Als het goed is niet kapot te krijgen door een 300'tje. De preload achter wordt op maximaal gezet om de veerweg te verkleinen en de ketting te ontlasten.

Deze moet het gewoon langer vol gaan houden als 10.000 km..
Halverwege een keer het voorste tandwiel vervangen kan ook schelen. Met kromme ingesleten tanden is niet fijn voor je uitgaande as. En de ketting krijgt ook extra op z'n flikker.
En of je nou een 300tje of een 1000je aan het rijden bent. Bij hogere snelheden tegen de luchtweerstand in zeulen, ben je relatief (denk ik in jouw geval) veel meer mee bezig dan met optrekken, waar je wat minder aan de ketting trekt met die duizend. Zelden dat bij een dikke motor het gas echt open gaat. En vervolgens bij een lang stuk op de snelweg vergelijkbare krachten.

Ga anders voortaan eens met 90kmu achter een vrachtwagen sukkelen. Wedden dat die ketting veel langer mee gaat. :Y
 
Nou dat mag ik toch hopen... ik heb de ketting van de ZRX bij 30K laten vervangen en die had op zich nog even meegekund.
Ik ben wel benieuwd hoe je zrx tandwielen zich verhouden tot de versys tandwielen. (of zijn hier puristen dat ik het ketting wielen moet noemen) O-)

Die zal veul dikker zijn of wa?
 
De teller is de 20.000 km gepasseerd. Woensdag wordt er een nieuwe ketting onder gelegd. De derde inmiddels.. :N

Dit keer de Tsubaki sigma 2, een ketting voor 1000cc fietsen met een trekbelasting van 40.000 kN. Het is in ieder geval de sterkste ketting uit het Tsubaki assortiment. Als het goed is niet kapot te krijgen door een 300'tje. De preload achter wordt op maximaal gezet om de veerweg te verkleinen en de ketting te ontlasten.

Deze moet het gewoon langer vol gaan houden als 10.000 km..
🙃 pff, had je die ketting niet net geheel schoon gemaakt? Nog coulance van de dealer gekregen?
 
Ik ben echt fan van de verhoging (15cm opzetstuk) op mijn windruitje. Eindelijk zit ik niet in de turbulentie, wat ik echter merk is dat bij 100+ km/u de ruit erg ver doorbuigt. Ik heb er nog niet veel harder mee (durven) gereden. Heeft iemand van jullie dit ook en kunnen jullie me geruststellen dat het geen kwaad kan?
 
Ja. Ik weet precies wat je bedoelt. Ik kon op een gegeven moment alleen nog maar naar het ruitje kijken in de hoop dat het niet zou doorbuigen. Ik heb toen zelfs overwogen om het opzetruitje te verwijderen. Ik heb er uiteindelijk regelmatig 120/130 mee gereden en zelfs een keer de topsnelheid opgezocht. Het kan geen enkel kwaad. Het heeft er maanden naar behoren op gefunctioneerd.
En na verloop van tijd went het idee ook wel en sloeg ik er geen acht meer op.
 
Hoi allemaal,

Even een kort vraagje: tijdens het poetsen zag ik dat er nogal wat speling zat op mijn schakelpookje. En dan niet verticaal, maar "in en uit" de motor.
Hoort dat? Of moet ik hem aandraaien?

Ik hoor het graag en ga kijken of ik er nog een video bij kan krijgen 😁.

Friso
 
Hoi allemaal,

Even een kort vraagje: tijdens het poetsen zag ik dat er nogal wat speling zat op mijn schakelpookje. En dan niet verticaal, maar "in en uit" de motor.
Hoort dat? Of moet ik hem aandraaien?

Ik hoor het graag en ga kijken of ik er nog een video bij kan krijgen 😁.

Friso
Ik zeg normaal.
Het zit qua speling precies in het midden van een cbf600 en een xl500.

 
Er zit wel een boutje aan de andere kant. Die maar is vastdraaien denk ik🤔
 

Bijlagen

  • 16083068809413114343959112343389.jpg
    16083068809413114343959112343389.jpg
    176,8 KB · Weergaven: 9
Hee F.

Zo vies is de motor volgens mij nog nooit geweest! :)

Je kunt het pookje het best even loshalen, alles schoon maken en licht invetten. Vervolgens vastzetten. Althans, dat zou ik doen.. ;)

Groet, Maarten
 
Zijn er hier mensen die een topkoffer hebben? Zo ja welke en welke bevestiging.

Voor woon-werk doeleinden komt er misschien een klein koffertje, uiteraard kunnen we een monokey plaat pas krijgen, maar wie weet is er wel iets mooi specifieks op de markt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan