Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

De Versys geeft zonder hulplicht al ruim voldoende. We hebben een boel in het donker gereden, maar de Versys met grootlicht aan is altijd meer dan voldoende geweest. Mistalmpen en verlichting updates komen nog uit de tijd van de gloeilampen en vervaagde koplamp units.

Ik zou wel het originele relais van Kawa voor je USB lader pakken. Kost iets in de 20 euro, maar is het meer dan waard. Je USB lader gaat geschakeld met het contact en je hoeft niet te kloten met ergens intakken.
Scheelt gewoon heel veel werk waar je toch eigenlijk al weinig ruimte hebt.
Wij hebben toen alleen het voorste kapje verwijderd. Madame heeft vrij kleine vingertjes dus kon er zat bij.
Het stekkertje voor de USB ligt er ook al. Daar kun je gewoon 2 simpele connectortjes indrukken. Op die kabels die daar in gaan zou ik gelijk je Tom Tom bedrading intakken.
Een Tom Tom vraagt bijna geen stroom en ik weet niet wat je op die USB wilt doen, maar daar komt ook nooit veel stroom door.
Mistlampen moet je gewoon eigenlijk niet aan hebben, maar als ik me niet vergis zijn die zelfs led dus zal ook nagenoeg niks gebruiken.
Kan iig allemaal zat. Er zijn er zelfs die bovenop jouw constructie nog handvat verwarming hebben.
 
Van de week hebben we een kamer opgeruimd, toen kwamen de doosjes van onze headsets tevoorschijn. Mooie stevige en volgens mij ook waterdichte doosjes.

Een daarvan is nu mijn 'topkoffer'. :+
IMG_20210221_155746715.jpg

Mooi doosje om wat kleinigheden in te stoppen zoals het slot en bv een camera. Die ruimte mis ik toch een beetje op het Versysje. Ik wil niet altijd m'n tanktas mee.
IMG_20210221_155835266.jpg


Gewoon op de plaat gelegd en van onderaf afgetekend op de gaten die al in de plaat zitten. Paar korte M6 boutjes erdoor en van onder de moer met een druppeltje locktight vastgezet. :)

Nu nog tijd om te rijden...
 
Origineel @HighKing En fijn dat iets hergebruikt word.
Maar die ritsen zijn denk ik niet waterdicht hoor, misschien de tuinslang er eens op zetten? Voordat je camera nat word in een regenbui.
 
Ik denk dat je daar gelijk in hebt, maar de camera blijft er niet in zitten. Is meer als ik op een zonnige dag even een kort rondje ga doen en zonder tas rond wil rijden. En voor het slot is het sowieso prima. :)
Anders kan er altijd nog een plastic zakje in ofzo.

Het Versysje heeft echt 0 ruimte onder het zadel dus ik had dit idee al langer, en toen kwam ik opeens dit doosje tegen. En inderdaad, hergebruik ben ik ook fan van, daarom had ik er nog niets voor gekocht. Ik dacht, ik kom vanzelf wel een keer iets tegen. Nou, gelukt! *D
 
Ik denk dat je daar gelijk in hebt, maar de camera blijft er niet in zitten. Is meer als ik op een zonnige dag even een kort rondje ga doen en zonder tas rond wil rijden. En voor het slot is het sowieso prima. :)
Anders kan er altijd nog een plastic zakje in ofzo.

Het Versysje heeft echt 0 ruimte onder het zadel dus ik had dit idee al langer, en toen kwam ik opeens dit doosje tegen. En inderdaad, hergebruik ben ik ook fan van, daarom had ik er nog niets voor gekocht. Ik dacht, ik kom vanzelf wel een keer iets tegen. Nou, gelukt! *D
Er zijn ook van die kleine enduromotor tasjes ,die had ik op de klr ook ,wel waterdicht iig :t
 
Ik heb precies zo zo'n rits onderlaag voor tanktas permanent aan het rekje hangen. Daar kan die tanktas op.
Maar ik gebruik dat eigenlijk altijd zonder tanktas voor het slot en wat klein spul. Er zit namelijk zo'n kaartlees raampje in met rits en nog een klein vakje.

Tanktas met klik sluiting heb ik inmiddels ook. Maar wel een heel kleintje. Er kan twee handen vol aan klein spul in. Maar gewoon handig om grijpspul in te hebben voor onderweg.
 
Hoi allemaal,

Het seizoen is weer begonnen, dus ook ik heb alweer de eerste 200km gemaakt dit jaar. Ik kwam er echter achter dat ik toch wat mooi geluid mis, komende uit de x300. Ik weet dat het maar een 300cc blok is, maar een vriend van mij heeft de ninja variant met exact hetzelfde blok. Die heeft er destijds een akrapovic ondergezet.
Mijn vraag aan jullie is wat jullie mening is over een nieuwe uitlaat onder de versys zetten en tevens welke dan prijs/kwaliteit het beste is. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de 500€ die een akrapovic moet kosten wel erg veel vindt. Ik zat dus meer in de richting van de GPR te kijken.

Ik hoor het graag!
 
Ik heb gisteren mijn eerste ritje gemaakt.
Toch altijd een fijn gevoel als het gewoon starten en lopen is na een tijdje stilstaan.
Weer helemaal opnieuw verliefd op de lichte stuureigenschappen.
Het geluid vind ik best oke voor zo'n klein blokje.
 
Mja een iets diepere grom is misschien wel leuk. Maar luider hoeft 't van mij ook niet.
Aftermarket uitlaten zijn vaak wel een stuk lichter. Da's wel interessant natuurlijk. Gaat 'ie nóg harder! ;)
 
Op de Versys denk ik wel ja. Al hebben we er hier even een Ali demper op gehad (alleen in de schuur, paste niet in de ophanging).
Volgas kwam het net boven mijn 990 stationair met GPR uitlaat uit, en zelfs die valt nog binnen de wetgeving.
 
Hallo, ik lees dit topic mee (en helemaal bij gelezen). Ik zoek een lichte all road en oriënterend op de x 300 en GS 310. Ik wil op beide motoren in het voorjaar een proefrit maken en dan tot aanschaf overgaan. Tot die tijd veel lezen 😁
 
Hallo, ik lees dit topic mee (en helemaal bij gelezen). Ik zoek een lichte all road en oriënterend op de x 300 en GS 310. Ik wil op beide motoren in het voorjaar een proefrit maken en dan tot aanschaf overgaan. Tot die tijd veel lezen 😁
Toevallig heeft een vriend van me net vandaag een testrit gemaakt op een KTM 390 adventure. Dat is eventueel ook nog een optie als je ook naar die GS kijkt. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan