Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

De 30k komt in zicht! Tot nu toe geen problemen ondervonden.

De pekel heeft helaas flink huisgehouden. Mijn vorige Versys was niet meer nieuw toen ik hem kocht, dus viel het wat minder op. Bij deze was het wel even slikken helaas.

Wat rijd men hier gemiddeld qua verbruik? Ik vind die van mij met 1 op 20 ronduit onzuinig voor een 300cc motor. De 650 van mijn pa is zuiniger.
Ik rijd wel voornamelijk snelweg (110 op de teller), maar tank wel weer brandstoffen zonder ethanol.

ogMKmdD.jpg
 
Gewoon e10 in kieperen. Kan 'ie tegen en met de kilometers die jij maakt krijgt het de kans niet om vocht aan te trekken. ;)
Die 1:20 lijkt me redelijk normaal als je veel snelweg doet, met een scherm van 1 meter 80 voor je neus en 3 flinke koffers. De mijne loopt niet veel zuiniger op de snelweg. Het 300'tje moet daar wat harder voor werken dan de 650 van je vader.
 
Had jij ook niet een groter voortandwiel?

Hier zit er 1 tandje kleiner op waarna we tot de conclusie zijn gekomen dat hij voor de snelheid de omwentelingen van het voortandwiel telt ipv die van een ABS ring.
Zal wel zijn omdat ie ook als niet ABS verkocht wordt in het buitenland.
Ik dacht dat 14 tands origineel was. 20/14*15=21,4 Scheelt je toch weel 1,4 km/l. Je snelheid zal ook iets afwijken dus.
 
Madame reed met standaard vertanding ca 1 op 24. Die rijdt ook wel als een bezetene.
Op vakantie vaak ca 1 op 27 op de lange baan.
Snelweg werd het altijd al wel minder. 1 op 22 meen ik.
 
Valt mij op dat stevig gasgeven nog niet eens zoveel doet met het verbruik. Ik jaag 'm altijd lekker door, werken zal 'ie. :+
Hoge snelheden wel. Boven de 100 gaat het verbruik hard omhoog.

Nou ben ik met m'n 1,98 en relatief lange romp ook wel een beste windvanger natuurlijk. Als ik achter het ruitje kruip dan zakt het verbruik weer wat.
 
Valt mij op dat stevig gasgeven nog niet eens zoveel doet met het verbruik. Ik jaag 'm altijd lekker door, werken zal 'ie. :+
Hoge snelheden wel. Boven de 100 gaat het verbruik hard omhoog.

Nou ben ik met m'n 1,98 en relatief lange romp ook wel een beste windvanger natuurlijk. Als ik achter het ruitje kruip dan zakt het verbruik weer wat.

Daar zit het verschil, madame kan net over t ruitje heen kijken met dr 1,63 _O-
 
Heb er eigenlijk altijd e10 in gegooid. Maar tijdens de afgelopen 24k controle zagen de bougies er slecht uit. Vandaar dat ik het nu op e0 probeer. Ik kom er ongeveer 2 km per liter verder mee, dus dat stelt ook niks voor.

@Erwin P Ik heb inderdaad 15t aan de voorzijde. Lekker eco.. :+
Ik dacht dat de snelheid juist wel op het achterwiel gemeten wordt. Ook de non-abs modellen hebben daar namelijk een abs ring + sensor zitten. Reed laatst achter een auto met teller in het middenconsole, viel me toen op dat mijn snelheid op het dashboard identiek was aan die van de auto.

Doortrekken doe ik zeker! Moet het maar tegen kunnen. Gister wel iets teveel hooi op de vork genomen bij het stoplicht. Bleek bij groen al snel dat het om een M5 ging i.p.v. wat ik in eerste instantie bestempelde als een luie lease diesel. Werd nog uitgelachen door de kinderen op de achterbank ook. _O-
 
Hahaha, ja van een M5 ga je het niet winnen met de 300. :P
2km/l verschil vind ik nog best behoorlijk! Ik merk vrijwel geen verschil met de ZRX, met de Versys-X nooit iets anders getankt.
 
Hallo allemaal,

Toevallig nog iemand die er aan zit te denken om zijn Versys x 300 te verkopen?
Mijn budget is €4000/4500.

Gr Timo
 
Deze al gezien? Binnen je budget. Beetje onderhandelen... ;)

Wel in Drenthe, tja. Heb ik ook gedaan. Misschien ruilen ze je huidige fiets in, dan rijd je met de een heen en de ander terug. ;)
 
Ja gezien. Geprobeerd om te communiceren met de man maar ging moeizaam.
Er werd niet verteld hoeveel garantie en er nog kosten bij kwamen voor een beurt.
Motor is verlaagd....zadel?
Ander zadel is duur.
Ook nog 1 gezienop MP.
Vond dat een erg 'kale' motor.
Afstand is het ook een probleem.
 
Lastig. Afstand, een dagje motorrijden is altijd leuk toch? Ik heb de mijne in Drenthe gekocht en ben daar met de ZRX heen gereden. Die heb ik daar laten staan en naar huis laten brengen zodat ik op de Versys-X naar huis kon.

Had ook de Versys-X kunnen laten afleveren maar als je iets nieuws koopt wil je daar meteen op rijden natuurlijk. :]
Omdat ze niet zo heel vaak richting Noord-Holland rijden duurde het thuisbrengen van de ZRX wel een week of 2. Ach. ;)
 
Heb op moment geen motor.
En bij de motor uit 2018 staat erg weinig bij.
Blijf ik bij deze met het verlaagd zitten, als het het zadel is dan moet daar een nieuwe voor komen.(€265)
Dacht gewoon gooi hem hier in de groep,
Niet geschoten is altijd mis. 😉
 
Lastig. Afstand, een dagje motorrijden is altijd leuk toch? Ik heb de mijne in Drenthe gekocht en ben daar met de ZRX heen gereden. Die heb ik daar laten staan en naar huis laten brengen zodat ik op de Versys-X naar huis kon.

Had ook de Versys-X kunnen laten afleveren maar als je iets nieuws koopt wil je daar meteen op rijden natuurlijk. :]
Omdat ze niet zo heel vaak richting Noord-Holland rijden duurde het thuisbrengen van de ZRX wel een week of 2. Ach. ;)
Jup, ik ook aan andere kant van het land mijn motor opgehaald. Met trein heen en op de Versys terug :)
 
Mja met OV van hier naar Drenthe is niet heel leuk inderdaad. Maand of wat terug gedaan om de ZRX op te halen bij een tuner. Kleine 4 uur met OV is ruk.
 
Jup, ik ook aan andere kant van het land mijn motor opgehaald. Met trein heen en op de Versys terug :)
Dat zou nog een optie zijn.
Wordt er niet vrolijk van, maar ja.
Had je de motor al gezien toen?
Of was het de eerste keer dat je de motor zag.
3 uur met ov en dan er achter komen dat het niet de goede is dan moet je ook weer 3 uur terug.🤔
 
Dat zou nog een optie zijn.
Wordt er niet vrolijk van, maar ja.
Had je de motor al gezien toen?
Of was het de eerste keer dat je de motor zag.
3 uur met ov en dan er achter komen dat het niet de goede is dan moet je ook weer 3 uur terug.🤔
Had al eens proefgereden bij de lokale dealer en wist dat de Versys 'm ging worden.
Die ik ver weg ophaalde was nieuw, 'vorig jaar modelletje' met goede korting :D
 
Een motor niet ophalen aan de andere kant van ons mini landje vanwege de afstand is net zo iets als niet willen neuken omdat de kroeg te ver is _O-

€4000 moeten de meeste mensen toch 1,5/2 maand voor werken (dat is tussen de 257 en de 342 uur bezig zijn), maar een paar uurtjes in de auto/trein is toch net te veel 8)7

Edit: Iets meer ontopic dan, heb je geen familie/vrienden/kennissen met een auto die bereid zijn even met je heen en weer te rijden?
 
Mja, je hebt een punt hoor, maar van Heemskerk naar Drenthe is wel effe 3 à 4 uur met OV. Als de motor dan niet bevalt dan is het diezelfde tijd terug. Lekker met een mondkapje op je muil. -O-
 
Een motor niet ophalen aan de andere kant van ons mini landje vanwege de afstand is net zo iets als niet willen neuken omdat de kroeg te ver is _O-

€4000 moeten de meeste mensen toch 1,5/2 maand voor werken (dat is tussen de 257 en de 342 uur bezig zijn), maar een paar uurtjes in de auto/trein is toch net te veel 8)7

Edit: Iets meer ontopic dan, heb je geen familie/vrienden/kennissen met een auto die bereid zijn even met je heen en weer te rijden?
De motor ophalen is het probleem niet.
Mits je zeker weet dat je er mee terug gaat. Daarnaast zit je ook met de afstand bij mogelijke garantie gevalletje.
In dit geval ook de moeizame contact en dus niet weten of je er uitkomt.
Er na toe rijden zonder zekerheid vind ik zonde van mijn tijd en geld.
Dan zoek ik het liever dichter bij huis.
Wat voor de een een vanzelfsprekendheid is kan voor de ander een probleem zijn...
 
Mijn ervaring is dat garantie eigenlijk niks zegt.
Als je goed de kleine lettertjes leest krijg je meestal zo ongeveer alleen garantie op het spietje van de voortandwielas of zoiets lulligs kleins.

Kwa fabrieksgarantie kun je bij elke Kawasaki dealer terecht natuurlijk.
Wat je ook eens kunt proberen is deze prijs bij een lokale handelaar/dealer neerleggen, mogelijk gaat hij er dan in mee. Al met al is dat natuurlijk ook weer zonde van je tijd als hij niet er in mee gaat _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan