Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hier ook.Dat lukt ook prima hoor. Ik zit bij 60 doorgaans al in z'n zes. Kan ie ook gewoon hebben.
Lijkt er niet op.@roestendoenze
Is dat hier? : https://mtb.guide/images/gallery/mbr/nl-lb-gulpen/mtb-route-gulpen-omgeving-18.jpg
Onderdeel van de MTB route van gulpen, ik weet nu niet meer precies waar op de route dit is.
Ik heb aan de voorzijde een iets zwaardere gearing als standaard. Kun je eventueel ook nog overwegen. Scheelt zo'n 500 rpm. 115 km/h = 8k rpm in de 6.Vraagje, het zijn nogal hoog toerige blokjes. Hoeveel toeren maak je als je netjes 100 rijdt op de snelweg in de 6e versnelling?
Ik heb aan de voorzijde een iets zwaardere gearing als standaard. Kun je eventueel ook nog overwegen. Scheelt zo'n 500 rpm. 115 km/h = 8k rpm in de 6.
Komende week breng ik de Versys-X trouwens naar de garage voor de 36k beurt. Nog even doorrijden deze maand en ik zit zomaar op 40k in een jaar. Verder niet echt iets bijzonders te melden. De kilometers tikken relaxed weg. Over tikken gesproken.. met een warme motor hoor ik de kleppen tikken. Misschien dat er dus wat gesteld moet worden. Dat zou dan de eerste keer zijn. Bij de 24k beurt stond alles nog netjes binnen de specs volgens de dealer.
Ik heb ook een proefrit op zowel de 300 als de 650 gedaan.Gisteren heb ik via Motoshare een dagje op een gloednieuwe Versys 650 gereden, het liefst wilde ik een dag op de X300 rijden maar dit was helaas niet mogelijk. Van alle motoren komt een 650 dan nog het dichtst in de buurt.
Tussen deze 2 motoren zou op het vermogen na vrij weinig verschil zitten. De Versys is me dan ook zeer goed bevallen en mijn interesse ligt nog steeds in de 300. Na een dagje op de 650 gereden te hebben nam ik plaats op de 300. Wat uiteraard opviel was het hier veel besproken knetterharde zadel. Zijn jullie hier inmiddels aan gewend?
kleppen hoor je niet zo snel tikken hoor, met warme motor zou de speling af moeten nemen dus zou het minder moeten zijn dan met met een koude motor.Ik heb aan de voorzijde een iets zwaardere gearing als standaard. Kun je eventueel ook nog overwegen. Scheelt zo'n 500 rpm. 115 km/h = 8k rpm in de 6.
Komende week breng ik de Versys-X trouwens naar de garage voor de 36k beurt. Nog even doorrijden deze maand en ik zit zomaar op 40k in een jaar. Verder niet echt iets bijzonders te melden. De kilometers tikken relaxed weg. Over tikken gesproken.. met een warme motor hoor ik de kleppen tikken. Misschien dat er dus wat gesteld moet worden. Dat zou dan de eerste keer zijn. Bij de 24k beurt stond alles nog netjes binnen de specs volgens de dealer.
Daar zat ik ook al aan te denken. 40K is wel heel erg veel trouwens. Dat geeft wel aan dat het een heel betrouwbaar fietsje is.Ik heb aan de voorzijde een iets zwaardere gearing als standaard. Kun je eventueel ook nog overwegen. Scheelt zo'n 500 rpm. 115 km/h = 8k rpm in de 6.
Ik vind het juist leuk dat ik deze motor geregeld op de max kan rijden. Lekker door de versnellingen trappen en de 12k rpm aantikken zonder dat ik direct zwaar in overtreding ben. De contactpuntjes onder de voetstepjes zijn ondertussen al toe aan een 4e setjeHeb je bij 40k per jaar niet overwogen om een iets comfortabelere motor te nemen? Tuurlijk de Versys zit niet slecht, maar ik heb ook wel eens gereden op een DL1000, dat is toch wel even iets beter voor een flinke rit
Ik heb ook een proefrit op zowel de 300 als de 650 gedaan.
De 650 is natuurlijk veel krachtiger, maar de 300 maakte echt indruk op mij vanwege de lichtvoetigheid. Als je een beetje let op budget, maar van lekker rond jakkeren houdt en razendsnel bochtjes door, is de 300 zeker een aanrader.
Heb je er meer geld voorover en wil je een punch bij het wegrijden dan de 650.
Ik ben nu drie dagen aan het touren, zo'n 7 uur per dag achter het stuur. Dan verlang je wel iets wat naar een zachter zadel (zie mijn post hierboven) maar als je een niet zo'n aansteller als mij bent, of gewoon iets minder tijd op een dag is het geen probleem
Brandstoffilter, olie en bougies vervangen zo volgens de werkplaats handleiding. Brandstoffilter lijkt me overbodig, al ben je ervolgens mij wel mee in afrika geweest? Daar zal hij wat meer afgezien hebben. En de kleppen moeten inderdaad gecontroleerd worden. Kan me verder ook niet echt iets bedenken behalve alles nalopen van remmen, ketting enzovoortVoor degenen die de 24K beurt gepasseerd zijn. Welk onderhoud voert de dealer dan uit?
Madame dr fietsje is dr aan toe, maar die is de garantie inmiddels uit. Teken aan de wand om het zelf te gaan doen dus.
Olie + filter, luchtfiltertje, bewegende delen even smeren en eventueel kleppen stellen, meer is er niet van toch?
Ik ga dr een beetje van uit dat kleppen stellen dr ook bij zit. We horen ze echter nog totaal niet dus ik vermoed dat alleen controleren volstaat.
Ik heb mijn factuur even opgezocht. Standaard zaken als Olie + filter, luchtfilter zijn natuurlijk vervangen. De remvloeistof is vervangen. Mijn bougies zagen er behoorlijk slecht uit dus die zijn vervangen (dealer vermoede door e10). Het veersysteem aan de achterzijde is schoongemaakt en opnieuw gesmeerd. Kleppendeksel is bij de 24k beurt voor het eerst los geweest maar na controle bleek de speling overal nog binnen de marges te vallen..Voor degenen die de 24K beurt gepasseerd zijn. Welk onderhoud voert de dealer dan uit?
Madame dr fietsje is dr aan toe, maar die is de garantie inmiddels uit. Teken aan de wand om het zelf te gaan doen dus.
Olie + filter, luchtfiltertje, bewegende delen even smeren en eventueel kleppen stellen, meer is er niet van toch?
Ik ga dr een beetje van uit dat kleppen stellen dr ook bij zit. We horen ze echter nog totaal niet dus ik vermoed dat alleen controleren volstaat.
Wanneer heb je de olie voor het laatst ververst? Bij sommige motoren gaat het schakelen steeds minder soepel naarmate de olie ouder is.Hebben jullie ook dat het schakelen niet altijd even soepel gaat?
Pluspunt; ik heb nog nooit een foute neutraal gevonden tussen andere versnellingen in, ten opzichte van mijn Aprilia
Minpunt; opschakelen, en vooral naar 6, moet je soms echt wat harder doen. Van 3 naar 4 en 5 gaat met een simpel tikje met je voet, naar 6 moet je meer omhoog trekken.
En dan het terugschakelen, een snelle stop bij een stoplicht en van 6 terug naar 1 blijft hij soms wat hangen bij 3 of 2, dan moet je eerst de koppeling licht laten opkomen tot hij er in klikt en dan kan je weer verder naar beneden
Bij de 1000km beurt, ik zit nu op 4000km.Wanneer heb je de olie voor het laatst ververst? Bij sommige motoren gaat het schakelen steeds minder soepel naarmate de olie ouder is.
Ja dit herken ik. Vooral het blijven hangen in een versnelling bij snel terugschakelen komt nu geregeld voor. De koppeling iets op laten komen inderdaad, dan klikt hij alsnog in de lagere versnelling. Je kunt er min of meer omheen rijden door wat minder snel achter elkaar naar beneden te schakelen.Hebben jullie ook dat het schakelen niet altijd even soepel gaat?
Pluspunt; ik heb nog nooit een foute neutraal gevonden tussen andere versnellingen in, ten opzichte van mijn Aprilia
Minpunt; opschakelen, en vooral naar 6, moet je soms echt wat harder doen. Van 3 naar 4 en 5 gaat met een simpel tikje met je voet, naar 6 moet je meer omhoog trekken.
En dan het terugschakelen, een snelle stop bij een stoplicht en van 6 terug naar 1 blijft hij soms wat hangen bij 3 of 2, dan moet je eerst de koppeling licht laten opkomen tot hij er in klikt en dan kan je weer verder naar beneden
Oke gelukkig dan hoef ik me geen zorgen te maken. Het voelt ook niet problematisch, maar misschien iets minder smooth dan bijvoorbeeld een DL1000.Ja dit herken ik. Vooral het blijven hangen in een versnelling bij snel terugschakelen komt nu geregeld voor. De koppeling iets op laten komen inderdaad, dan klikt hij alsnog in de lagere versnelling. Je kunt er min of meer omheen rijden door wat minder snel achter elkaar naar beneden te schakelen.
Wat @Traffic Taurus zegt kan kloppen. Mijn olie draait nu 12.000 km mee en ik merk dat het de laatste tijd allemaal wat minder soepel gaat. Volgende week krijgt de Versys groot onderhoud. Ben benieuwd of het daarna weer soepeler gaat.