Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

Nu is het ook wel zo dat het handkappen zijn, dus om je handen te beschermen, wil je ze gebruiken om de hendels te beschermen dat willen ze hier ook niet zo lekker passen, je kan ze dan niet laag genoeg draaien.
 
Laatst bewerkt:
Nu is het ook wel zo dat het handkappen zijn, dus om je handen te beschermen, wil je ze gebruiken om de hendels te beschermen dat willen ze hier ook niet zo lekker passen, je kan ze dan niet laag genoeg draaien.

Vorige week op de Franse TET gereden, mn vrouw liet hem nog een keer vallen op wat stenen en toen boog het schakelpookje wel naar interessante nieuwe vorm, alleen niet zo handig meer om mee te schakelen..

Hebben het terug gebogen en nu bij thuiskomst toch maar een besteld met zo'n wegklappend topje. Dat zal toch iets helpen.
Als je hendels een beetje ergonomisch staan afgesteld, zitten je vingers toch gewoon ter hoogte van de hendels?

Ik heb vooral moeten opletten dat ze bij maximaal insturen mooi uit kwamen bij het windscherm. Ik denk dat het lastig wordt bij vallen om nu die hendels te raken. 🤔
 
Hey allemaal,

Ik lees al een tijdje stiekem mee op dit forum maar nu toch het moment gekomen dat ik een beroep wil doen op jullie kennis. Ik heb van een vriend een setje universele zijtassen over kunnen nemen (’waterdichte’ van een paar tientjes met rolsluiting bovenop). Nu vroeg ik me af of iemand een goede bagagerek weet waar ik deze makkelijk aan zou kunnen bevestigen. Het liefst enigszins budgetvriendelijk (voor een arme student). Online kom ik tot nu toe alleen rekken tegen die tegen de €200 aan zitten. Alle tips zijn welkom, ben ook niet te beroerd om zelf wat te creëeren of aan te passen.
 
Mijn xlmoto tassen gaan gewoon zonder rekje. De buizen van het bagagerek houden de tassen wat naar buiten. En de sluit riemen zijn verstelbaar dus daarmee trek je de tassen omhoog dat het bijvoorbeeld de uitlaat niet raakt.

Eventueel wil ik nog wel een paar van die transparante bescherm stickers plakken omdat het wel deels op de kappen rust, waar het kan schuren.
 
ik heb de Kawasaki koffers eraf gehaald, door vorm geen bagage nut, staan wel leuk. Nu Givi rek gemonteerd en Turkana Hyppo hips geplaatst.
Zijn niet goedkoop maar wel zeer compleet met binnen tassen en 4 losse tassen waarvan ik 2 op de valbeugel heb gemonteerd, alles ter voorbereiding voor de reis naar de Noordkaap in juli.

Zijn er trouwens Versys 300 eigenaren die ook naar de Noordkaap zijn geweest, uiteraard op de Versys 300😁😁
 
ik heb de Kawasaki koffers eraf gehaald, door vorm geen bagage nut, staan wel leuk. Nu Givi rek gemonteerd en Turkana Hyppo hips geplaatst.
Zijn niet goedkoop maar wel zeer compleet met binnen tassen en 4 losse tassen waarvan ik 2 op de valbeugel heb gemonteerd, alles ter voorbereiding voor de reis naar de Noordkaap in juli.

Zijn er trouwens Versys 300 eigenaren die ook naar de Noordkaap zijn geweest, uiteraard op de Versys 300😁😁
Nee ik ben niet hoger dan Loos in Zweden gekomen. Maar vanwaar je vraag.?
 
uit nieuwsgierigheid er zijn sommigen die het wel een enorm avontuur vinden om met de Versys 300 zo,n trip te maken
Een avontuur is het sowieso.
Ik heb een blog gelezen van een belg die op een Vespa 300 er heen geweest is.
Je hebt topsnelheid genoeg. Comfort genoeg.😉. Voordeel van de x300 is het lage gewicht en mits je de juiste banden hebt kan je een stuk TET route nemen en de eventuele gravel weg. Hoe san ook veel plezier. Btw er is een Facebook groep Noordkaap 2022.
 
De TET Noorwegen/Zweden kan op een paar stukjes na een beetje rijder wel op gladde straatbanden :9

Zonder gekheid, zelfs de lichtste Adventure achtige banden kan iedereen die route wel mee doen op de Versys 300.
 
Aankomende maandag ga ik de banden ontcuppen op de TT van Assen. :]

Qua toerentallen zal ik leuk mee kunnen komen met de rest. Qua snelheid misschien iets minder..

Zolang ik geen rijdende wegafzetting vorm vind ik het al lang leuk.
 
Groeten uit Italië!
IMG_20220529_115557__01.jpg

Gisteren begonnen met Fort Jafferau. Helaas niet verder gekomen als 2700 meter vanwege sneeuw wat de weg blokkeerd.

Vandaag Colle dell Assietta gereden en morgen staat o.a. Sommeiller op de planning.

De Versys doet het uitstekend! Een echte alles kunner. Vorige week scheurde ik nog rond op de TT Assen. Nu onverharde passen in de Alpen.

Inmiddels de 80.000 km gepasseerd :]
 
Ik kom net terug uit Sauerland.
Na vooral de technische (en wat langzamere) bochten gehad te hebben in de Eifel heeft de Versys in Sauerland hier echt flink mogen aanpoten, maar hij stond z'n mannetje :)
Gebieden als Sauerland zijn ook gewoon de natuurlijke habitat van de Versys.
 
Gebieden als Sauerland zijn ook gewoon de natuurlijke habitat van de Versys.
Met een multistrada, xr1000 en 1250gs en zeer ervaren rijders als groepsgenoten was het wel hard werken! De snelle inhaalacties kwam ik wel wat vermogen tekort ;)


Nu 12500 op de teller staan, probleemloos en comfortabel, erg blij met de Versys!
 
Laatst bewerkt:
Mocht er iemand hier interesse hebben in een 2e Versys ;)
Die van m'n vrouw staat te koop op het forum. Ondanks dat het een alleskunner is, ben nog steeds onder de indruk van de motor, wilt ze overstappen naar iets met wat minder vermogen, een Honda CRF300L :)

 
In mijn zoektocht naar een nieuwe motor kwam ik terecht op de Versys 300 en die lijkt veel af te vinken qua wat ik zoek. Namelijk wat minder vermogen, (iets) offroad capaciteiten voor een zandweggetje hier en daar en de potentie om er een (kort) reisje mee te maken. Afgelopen weekend een kort proefritje gemaakt op de Royal Enfield Himalayan. Viel me zeker niet tegen, maar ik denk dat de Versys nog net iets meer biedt.

Nu staan er een aantal op Marktplaats. Hebben jullie tips waar ik op moet letten bij de aankoop?

P.s. @roda_djavulen volgens mij heb ik (Stijn) jou net via Marktplaats een bericht gestuurd met wat vragen ;)
 
Laatst bewerkt:
In mijn zoektocht naar een nieuwe motor kwam ik terecht op de Versys 300 en die lijkt veel af te vinken qua wat ik zoek. Er staan er een aantal op Marktplaats. Hebben jullie tips waar ik op moet letten bij de aankoop?

P.s. @roda_djavulen volgens mij heb ik (Stijn) jou net via Marktplaats een bericht gestuurd met wat vragen ;)
Gewoon de normale slijtage delen en of er volgens de voorgeschreven richtlijnen onderhoud is gepleegd.
Van de eerste modellen is het zadel wat hard. Middenbok is niet standaard en prijzig om aan te schaffen.

Wat waren je vragen?
 
Meer algemene vragen zoals onderhoudshistorie, huidige staat, etc..
Er staan nu meerdere advertenties online en verschillen onderling vooral door de km-stand en accessoires wat er wel of niet op zit. Ga ik voor een recenter bouwjaar (2019) met lage km-stand, of eentje uit 2017 of 2018 met 16K/20K km-stand. Ga ik voor eentje met een hogere km-stand maar wel met allerlei accessoires zoals valbeugel, verstralers, .. of juist een lagere km-stand en zet ik die accessoires er later een keer op. Keuzes :)... Maar als ik wat berichten teruglees is 80K sowieso haalbaar. Daar doe ik 20 jaar over om te halen 8)7.
 
Die 80K is tot nu toe een uitzondering.
Kan niet in je portemonnee kijken dus het is aan jou. Accessoires zijn leuk maar kijk hoe duur ze zijn en trek er 50% van af. Dat wordt jou prijs. Je koopt de motor niet de accessoires. Vanaf 2019 beter zadel.
Daarnaast welke kleur wil je enz enz.
Succes met de aankoop.
 
Kijk eens naar de Ninja 300. Al veel langer in omloop, geen echte motor problemen bekend.

Ik het buitenland (Marokko, Thailand enz) rijdt de politie er mee. Die maken heel wat meer dan 80K km.

Madame zit nu rond de 36K. Weer en wind, -10 tot +45+ graden, TET, woestijn, sneeuw en weet ik wat meer is er al mee gereden, maar blokje geeft geen krimp.

Met andere woorden, KM stand zou ik niet te veel op letten.
 
In mijn zoektocht naar een nieuwe motor kwam ik terecht op de Versys 300 en die lijkt veel af te vinken qua wat ik zoek. Namelijk wat minder vermogen, (iets) offroad capaciteiten voor een zandweggetje hier en daar en de potentie om er een (kort) reisje mee te maken. Afgelopen weekend een kort proefritje gemaakt op de Royal Enfield Himalayan. Viel me zeker niet tegen, maar ik denk dat de Versys nog net iets meer biedt.

Nu staan er een aantal op Marktplaats. Hebben jullie tips waar ik op moet letten bij de aankoop?

P.s. @roda_djavulen volgens mij heb ik (Stijn) jou net via Marktplaats een bericht gestuurd met wat vragen ;)
Klopt :) En als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel :)

Los van welke Versys je koopt, ik denk dat hij prima past bij wat je zoekt. En vergeleken een Himalayan heeft hij inderdaad nog een stuk meer pit.
 
Die 80K is tot nu toe een uitzondering.
Kan niet in je portemonnee kijken dus het is aan jou. Accessoires zijn leuk maar kijk hoe duur ze zijn en trek er 50% van af. Dat wordt jou prijs. Je koopt de motor niet de accessoires. Vanaf 2019 beter zadel.
Daarnaast welke kleur wil je enz enz.
Succes met de aankoop.
Daar heb je een punt. Het ziet er visueel aantrekkelijker uit, maar je hebt natuurlijk gelijk dat de motor zelf goed moet zijn. Vanaf 2019 een beter zadel was me nog niet bekend, goeie om rekening mee te houden. Ik begreep dat vooral de hardheid van het zadel opviel. Is het 2019+ zadel meer comfortabel? Kleur maakt me niet uit. Qua budget heb ik me een max gesteld van 4000,-. Minder is uiteraard beter. Als ik weet dat er (groot) onderhoud aan zit te komen wil ik dat meerekenen, dus minder dan 4K.
 
Terug
Bovenaan Onderaan