Het Kleine Tijdelijke MotoGP Catalunya 2011 Topic

Uitgebreide first post is een must!

  • Ja. Opzouten Tijdelijk Topic!

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mwa. Zolang er maar een poll is.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Boeieh. WSBK is de shit!

    Stemmen: 2 11,8%
  • Niet echt. Mag wel, hoeft niet.

    Stemmen: 11 64,7%
  • Nee. Al stond er niks in, mij best!

    Stemmen: 4 23,5%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Niet echt. Mag wel, hoeft niet.
11 stemmen (69%)


Goed om te weten.......hoef ik er ook niet zoveel tijd in te steken :N
Thanks voor de poll...........
 
Oei. Ik had niet gedacht dat er NIEMAND zou stemmen voor de positievere opties (JA! en Mwa). Volgende keer een korte opening (met een plaatje voor Joris), I guess... Ach ja, uiteindelijk gaat het om de races, de uitslagen, en dat wordt toch los besproken!
 
Ik kon er nix over vinden dus toch maar even hier reageren, al dan niet op de juiste plek.

Echt belachelijk dat Zarco zijn podiumplek moest afstaan aan niko Terrol. Racen is racen en terrol maakte gewoon een foutje. En hoe zou het zijn geweest als zarco een spanjaard was en terrol uit frankrijk kwam? wat vinden jullie ervan?
 
Ik kon er nix over vinden dus toch maar even hier reageren, al dan niet op de juiste plek.

Echt belachelijk dat Zarco zijn podiumplek moest afstaan aan niko Terrol. Racen is racen en terrol maakte gewoon een foutje. En hoe zou het zijn geweest als zarco een spanjaard was en terrol uit frankrijk kwam? wat vinden jullie ervan?

Er is veel over te lezen als je even terugleest in dit topic. Als je het belachelijk vindt heb je niet goed naar de beelden gekeken. Terol maakte gewn foutje maar werd het gras ingedrukt door een naar links sturende Zarcoot. Had ie gewoon niet moeten doen, dan had ie gewonnen.
 
Sorry, niet mee eens. Mijn inziens was de move op Terol van Zarco hard maar rechtvaardig en ga daarin volledig mee met de mening van British Eurosport commentator Toby Moody. Volgens mij werd Marc Marquez niet gestraft voor zijn keiharde move op Simone Corsi tijdens de race op Philip Island in 2008. Dat was veel later in het kampioenschap, en daardoor kon Di Meglio het kampioenschap voor zichzelf opeisen...

Maar inderdaad, een Spanjaard in Spanje onder een Spaanse organisatie... Trek ik daarmee de integriteit van Dorna c.q. de racedirectie in twijfel? Ja, totdat een soortgelijk incident plaatsvindt bij een Spaanse favoriet en die gestraft zal worden. Het racen wordt te clean tegenwoordig. -O-

Edit: een tijdstraf van 20 seconden is ook belachelijk, vroeger gaf men een 10 seconden penalty als ik het goed heb. Maar dan zou Zarco nog steeds op het podium hebben gestaan... Dat hij Zarco dit weekend in Engeland maar mooi wraak mag nemen. :)
 
Laatst bewerkt:
mee eens.
terol zat zelf met vuur te spelen. even daarvoor liet ie zarco voorbij gaan.
terol reed ook niet verdedegend vond ik, hij gaf zarco de kans om em er naast te zetten.
als t andersom was geweest had terol niet bestraft geworden.
dorna is als een slager die zn eigen vlees keurd met spaanse rijders.
 
Iedereen ziet het natuurlijk op z'n eigen manier, naar mijn idee was het Terol die vanaf te ver naar binnen de bocht instuurde en hierdoor te wijd uitkwam. Zarco profiteerde optimaal en dook in het ontstane gat, kwam vervolgens op een normale lijn uit waar hij ook had gereden wanneer hij alleen zou rijden. Terol zat hier nog aan de buitenkant op een ongunstige lijn en probeerde naar binnen te komen waarna Terol en Zarco licht met de ellebogen tegen elkaar aan kwamen. Zarco gaf zijn betere lijn niet cadeau, zoals het hoort. Cadeaus geven doe je op een verjaardag, niet tijdens een GP race om de winst. Vervelend voor Terol, maar dit soort dingen kunnen gebeuren als je te wijd een bocht in gaat.

Er zijn veel gevaarlijkere acties onbestraft gelaten. Het meten met twee maten is bijzonder onhandig omdat je dan nooit weet waar je aan toe bent. Een racedirectie die streng is, is niet zo heel erg, zolang ze maar consequent en rechtvaardig zijn. Dit laatste blijkt absoluut niet het geval te zijn.
 
mee eens.
terol zat zelf met vuur te spelen. even daarvoor liet ie zarco voorbij gaan.
terol reed ook niet verdedegend vond ik, hij gaf zarco de kans om em er naast te zetten.
als t andersom was geweest had terol niet bestraft geworden.
dorna is als een slager die zn eigen vlees keurd met spaanse rijders.

Mee eens, was erbij. Echt triest!!! Die Terol is echt een arrogant mannetje :r
Hoop dat die stumper in engeland om de oren wordt gereden :P
 
mee eens.
terol zat zelf met vuur te spelen. even daarvoor liet ie zarco voorbij gaan.
terol reed ook niet verdedegend vond ik, hij gaf zarco de kans om em er naast te zetten.
als t andersom was geweest had terol niet bestraft geworden.
dorna is als een slager die zn eigen vlees keurd met spaanse rijders.

Kijk nou gewoon ff naar de foto van DaChosen1 op pagina 4 van dit topic, want je hebt de beelden niet gezien volgens mij. Of we zien het beiden echt anders.

Of Terol nou een Spanjaard, een Zwitser of een Afghaan is interesseert me niet, ik gun dat mannetje de overwinning of het kampioenschap verder ook niet, maar dit was gewoon een smerige en onnodige actie van Zarcoot. Punt.

Dat Dorna Spanjaarden een voorkeursbehandeling geeft moet nog blijken, het heeft er nu wellicht de schijn van, maar het straalt er nog niet overduidelijk van af.

De straf voor Simoncelli was m.i. onterecht, de straf (en dan niet ineens zozeer de zwaarte van de straf) voor Zarcoot was wel terecht.
 
terol gaat zelf ook wijt en komt op t laatste endje van de cerbstones.
zarco zet em ernaast...of mag dat niet. :?
ze rijden samen de naar t einde van de cerbstones, die loopt schuin af in t nadeel van terol.
kijk nog maar eens goed.
als dit niet meer kan word t een saaie zooi allemaal.
dit werd voorheen nooit bestraft, pas na dat lorenzo en stoner over simoncelli hebben geklaagd is er een nieuwe trend gezet door dorna. :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan