Het Knee-Down topic ,voor alle tips en trucs Deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
'k wil best wel eens voorrijden hoor :Y

tis alleen dat Groningen nogal ver is voor mij :(
Kom je toevallig niet eens in Brabant of in Zeeland met je motor :?

@M3cury
we zouden eigenlijk een KD school moeten starten ,zit best geld in geloof ik ;) :
+

Can i join the team? O-)

Heb nog een tip trouwens ;) voor degene die echt hellingshoeken gaan maken met KD'en... Zet met je buitenste voet druk op je stepje, zo zet je op de goede manier druk op je motor. Ik heb het dus (alleen dan met mn handen) wel es meegemaakt dat ik een bocht wat verkrampt instuurde, stepje op de grond had zitten en dus m'n binnenste arm niet ontspande... :W voorwiel... knalde vol op mn rempedaaltje met dat ik het voorwiel verloor en drukte uit reactie met mn knie tegen de grond en de band herpakte gelukkig weer.

Belangrijk dus om je binnenste arm (en beste is allebei) te ontspannen, wat wil helpen is controleren of je knijpt met je handen in je clip-on/stuur, bewust daarop gaan letten en dat bewust gaan corrigeren en er dus zeker op letten of je ellebogen "soepel" zijn en dus niet "op slot" staan(armen verkrampt in dezelfde positie) waardoor je dus (te veel) druk op het voorwiel zet.

Verder dus als je echt hellingshoeken gaat maken, druk met je buitenste voet op je stepje zetten.
 
Laatst bewerkt:
Lekker topic dit!!!! Mooi gemaakt gentlemen :}

Mijn duit in het zakje:

Foto-MF7OVE87.jpg
 
hou op alsjeblief :$

Ik zit al dicht te slippen hier :+
'k moet ook op m'n figuur letten O-)


welk figuur :?
_O-
 
Laatst bewerkt:
leuk topic :Y

ik mis alleen een ding in de O.P,

er staat wel dat je je hoofd richting de spiegel moet drukken, maar nog belangrijker is : kijk waar je heen wil !! ga niet naar de grond staren of naar de lantarenpalen/bomen langs de weg want dan ga je daar ook heen.

kijk goed door de bocht en blijf dit doen tot je er weer uit bent, dit kan vaak het verschil maken tussen net wel of net geen kd.

op de tweede foto in de O.P is dit goed te zien
 
Laatst bewerkt:
@ Mac D en M3cury

Zei je net niet dat M3cury had getjekt voor vauten??? zie er nog een paar in de OP nml :+

- het been dat buiten de bocht valt tegen je tank aan houden en al van je voet op de steppie
- je arm die in de bocht hang mag vrijhangen ,dit word het meest
gebruikt

BTW in de vorige topic stond een filmje waarin de instructeur de techniek uitlegt. Hij vertelde dat je met je hoofd moest proberen naast/ om een deur te kijken, a.k.a: je spiegel te kussen (helemaal als je van jezelf houdt)

Ik ben er weg van, met de vrollie quality time......
 
Laatst bewerkt:
leuk topic :Y

ik mis alleen een ding in de O.P,

er staat wel dat je je hoofd richting de spiegel moet drukken, maar nog belangrijker is : kijk waar je heen wil !! ga niet naar de grond staren of naar de lantarenpalen/bomen langs de weg want dan ga je daar ook heen.

kijk goed door de bocht en blijf dit doen tot je er weer uit bent, dit kan vaak het verschil maken tussen net wel of net geen kd.

op de tweede foto in de O.P is dit goed te zien

Gekke is (viel me op) dat Rossi dit juist vaak wel doet...
casey_stoner_voor_valentino_rossi.jpg

stoner+rossi+901.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat je met tips/ trucs opent, handig voor mensen die er aan gaan beginnen (ik ga over een maandje of wat ook een tal van pogingen wagen!)

@ Slip, die wheelie les lijkt mij misschien wel wat :P Ik kom nogal vaak 'met de ballen op de tank' bij het landen, tips? :P
Fotootje:
[afbeelding]
Teleurstellende kwaliteit :(


Wat gas overhouden om te landen(gas bijgeven dus tijdens het landen), dit is overigens niet alleen beter voor je ballen, maar ook voor je fiets :Y
 
Hij kijkt gewoon de bocht door hoor. Z'n helm (en hoofd) zit wel iets naar beneden, maar naar mijn weten kijkt 'ie gewoon de bocht door. Of juist naar de curbs, omdat 'ie daar naar toe wil ;)

Klopt.. maar vergeleken met andere coureurs kijkt hij vaak (relatief gezien) diep naar beneden. Hij richt z'n hoofd niet op, zoals 9 van de 10 coureurs wel doen.

Dat is wat mij opviel aan Rossi(al jaren).

Let maar es op. :Y
 
Deel II *O* beetje laat misschien maar toch

Wordt toch tijd voor z'n poserfoto zag ik in het OP :P
 
Klopt.. maar vergeleken met andere coureurs kijkt hij vaak (relatief gezien) diep naar beneden. Hij richt z'n hoofd niet op, zoals 9 van de 10 coureurs wel doen.

Dat is wat mij opviel aan Rossi(al jaren).

Let maar es op. :Y

ik denk dat hij idd met zijn ogen wel de bocht doorkijkt.


ik ga mezelf niet vergelijken met rossi,
maar ik zie op foto's van mezelf dat ik dat mijn helm ook iets naar beneden heb terwijl ik echt wel met mijn ogen door de bocht kijk

steeg253-border.jpg


DSC02933.jpg



[me="TinuZ"]zou willen dat hij zo kon rijden als rossi _O- _O-[/me]
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer flink aan oefenen geweest, niet per se een knee down pogingen, maar meer betere lijnen in haakse bochten. Ging steeds beter en beter tot de laatste bocht van vandaag. Ik begin altijd oefenen met wat lagere snelheden en langzaam bouw ik deze op. Vandaag ook zo. Bij haakse bocht begon ik met 35 - 40 km/h en zo door naar 50 - 55 km/h. Jammer genoeg op laatste bocht bij ca. 55 km/h ging ik naar mij idee te laag in bocht dus in paniek motor te snel recht gezet -O- , kon ik niet meer afremmen. Gelukkig zachte val op het gras voor de motor (voetjes afgebroken), en voor mij ook maar wel op asfalt.

Als ik dat weer terug zie op de foto’s, dan denk ik, wat stom van me |( , dit was helemaal niet plaat, kon veel lager, maar op de motor zag ik dat anders hoor.

Hieronder foto’s van vandaag, misschien wat tips of dingen wat ik fout doe.

DSC_1559.JPG


DSC_1566.JPG


DSC_1567.JPG


sorry voor slecht nederlands, blijf een moeilijke taal :Y
 
Laatst bewerkt:
Je moet meer verzitten....
Maar om te beginnen zal ik eens een 'snellere' en langere bocht uit gaan zoeken, want met deze hellings'hoek' ( :? ) ga je het niet redden :N

Als je een langere en snellere bocht hebt, kun je in de bocht nog van alles aanpassen (hellingshoek, snelheid, verzitten ;)) :)

Sorry dat ik het zeg, maar je gaat zowat rechtom de bocht door :/
 
Mac, hier nog eentje uit de oude doos, en een nieuwe van vanavond
Al ben ik hard op zoek naar een fotograaf met fatsoenlijk materiaal en die weet uit welke hoek je de mooiste foto's kan nemen.
Ze lijken niet zo plat bij mij, maar mijn band heefdt geen enkel randje meer links en rechts misschien enkel nog wat vlekjes, omdat ik mniet hele dagen met de knie aan de grond zit.

Die rotonde bovenop bij Dow is ruk trouwens voor iemand met mijn lengte.
Ik heb na 1 rondje kramp, geef mij maar 100 + bochten.

De foto's zijn met 150 +/- :)
full

full


Zien jullie nu zelf wat de postie van de foto doet, ik weet zeker dat ik er vorig jaar net zo plat en hard doorging misschien wel harder.
Alleen de positie van de camera man is anders en gelijk likt de 2e platter
 
Laatst bewerkt:
Mac, hier nog eentje uit de oude doos, en een nieuwe van vanavond
Al ben ik hard op zoek naar een fotograaf met fatsoenlijk materiaal en die weet uit welke hoek je de mooiste foto's kan nemen.
Ze lijken niet zo plat bij mij, maar mijn band heefdt geen enkel randje meer links en rechts misschien enkel nog wat vlekjes, omdat ik mniet hele dagen met de knie aan de grond zit.

Die rotonde bovenop bij Dow is ruk trouwens voor iemand met mijn lengte.
Ik heb na 1 rondje kramp, geef mij maar 100 + bochten.

De foto's zijn met 150 +/-
:)
[afbeelding]
[imgatt][afbeelding]
:^ *O* :]

naamlooskb1.jpg

naamloos111hv4.jpg

Linksom +/- 160, rechtsom +/- 150.




Ps. Zet in het vervolg je lampen uit als er iemand foto's maakt, zo worden ze stukken mooier :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik mis trouwens nog een houdings tip, als je bijv een rechtse bocht neemt moet je druk op je linkse steppie hebben en niet rechts.
Ok het stuur altijd lekker losjes in de hand houden anders kan ze voor wat onrustig worden.

edit, ik zie dat gRRaafie deze tip al gaf.....
 
Laatst bewerkt:
:^ *O* :]

[afbeelding]
[afbeelding]
Linksom +/- 160, rechtsom +/- 150.




Ps. Zet in het vervolg je lampen uit als er iemand foto's maakt, zo worden ze stukken mooier :Y
uitzetten ;)
Dat gaat bij die van mij niet meer he, of ik moet de stekkers lostrekken.
Maar ik weet niet hoe lang jij bent, ikzelf 2.01 m +/- en die kleine rotondes zijn een drama, even snel rechtdoor is geen punt maar rontjes blijven rijden is een crime.
De snelle bochten zijn perfect, en de soes helpt daar zeker bij. Die blijft super strak :}
 
Mac, hier nog eentje uit de oude doos, en een nieuwe van vanavond
Al ben ik hard op zoek naar een fotograaf met fatsoenlijk materiaal en die weet uit welke hoek je de mooiste foto's kan nemen.
Ze lijken niet zo plat bij mij, maar mijn band heefdt geen enkel randje meer links en rechts misschien enkel nog wat vlekjes, omdat ik mniet hele dagen met de knie aan de grond zit.

Die rotonde bovenop bij Dow is ruk trouwens voor iemand met mijn lengte.
Ik heb na 1 rondje kramp, geef mij maar 100 + bochten.

De foto's zijn met 150 +/- :)
[afbeelding]
[afbeelding]

Zien jullie nu zelf wat de postie van de foto doet, ik weet zeker dat ik er vorig jaar net zo plat en hard doorging misschien wel harder.
Alleen de positie van de camera man is anders en gelijk likt de 2e platter


mooie vonkenregen op die eerste foto :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan