Het Knee-Down topic ,voor alle tips en trucs Deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag weer flink aan oefenen geweest, niet per se een knee down pogingen, maar meer betere lijnen in haakse bochten. Ging steeds beter en beter tot de laatste bocht van vandaag. Ik begin altijd oefenen met wat lagere snelheden en langzaam bouw ik deze op. Vandaag ook zo. Bij haakse bocht begon ik met 35 - 40 km/h en zo door naar 50 - 55 km/h. Jammer genoeg op laatste bocht bij ca. 55 km/h ging ik naar mij idee te laag in bocht dus in paniek motor te snel recht gezet -O- , kon ik niet meer afremmen. Gelukkig zachte val op het gras voor de motor (voetjes afgebroken), en voor mij ook maar wel op asfalt.

Als ik dat weer terug zie op de foto’s, dan denk ik, wat stom van me |( , dit was helemaal niet plaat, kon veel lager, maar op de motor zag ik dat anders hoor.

Hieronder foto’s van vandaag, misschien wat tips of dingen wat ik fout doe.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

sorry voor slecht nederlands, blijf een moeilijke taal :Y


Bovenlichaam verder naar buiten (je gezicht richting de spiegel brengen)

kd2.jpg


Beetje overdreven d'r naast (en de motor lekker rechtop) maar je zitposititie is erg belangrijk

Dit is overigens met een kilometertje of 30~40 in een haakse bocht:

Google Maps
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat je met tips/ trucs opent, handig voor mensen die er aan gaan beginnen (ik ga over een maandje of wat ook een tal van pogingen wagen!)

@ Slip, die wheelie les lijkt mij misschien wel wat :P Ik kom nogal vaak 'met de ballen op de tank' bij het landen, tips? :P
Fotootje:
[afbeelding]
Teleurstellende kwaliteit :(

Ga in de leer bij Da Liks... dit is een KD topic. :W

Enne ik dacht dat je 25kw moest rijden. :Z
Nog steeds lekker onverzekerd aan het rond rijden dus. :W
 
Bovenlichaam verder naar buiten (je gezicht richting de spiegel brengen)

[afbeelding]

Beetje overdreven d'r naast (en de motor lekker rechtop) maar je zitposititie is erg belangrijk

Dit is overigens met een kilometertje of 30~40 in een haakse bocht:

Google Maps
Zonder dollen hé, noem je dat serieus een 'kneedown' ? :/
Je moet niet kneedownen om te kneedownen! :N
Een kneedown maak je om je hellingshoek te bepalen en om te kijken hoe ver je nog 'kunt' zeg maar...
Op deze manier kan je met een 3-wieler nog wel een kneedown maken :/


150? hmm, mijn eerste(en totopheden laatste) KD was met een kilometertje of 40 :)
Op een rotonde heb ik maar 1 keer een kneedown gemaakt, dus dat zegt niets ;)


uitzetten ;)
Dat gaat bij die van mij niet meer he, of ik moet de stekkers lostrekken.
Maar ik weet niet hoe lang jij bent, ikzelf 2.01 m +/- en die kleine rotondes zijn een drama, even snel rechtdoor is geen punt maar rontjes blijven rijden is een crime.
De snelle bochten zijn perfect, en de soes helpt daar zeker bij. Die blijft super strak :}
1.86, ik heb sowieso al een hekel aan rotondes. Al dat vuil daar en er zit geen snelheid in :N
 
Zonder dollen hé, noem je dat serieus een 'kneedown' ? :/
Je moet niet kneedownen om te kneedownen! :N
Een kneedown maak je om je hellingshoek te bepalen en om te kijken hoe ver je nog 'kunt' zeg maar...
Op deze manier kan je met een 3-wieler nog wel een kneedown maken :/

niet zeiken, hij raakt de grond :P en het kan zeker geen kwaad om te kd-en om te kd-en, zeker als je 't zo terug ziet weet je zeker hoe het beter kan.
Iedereen is eens begonnen en dit was de eerste ooit, om nou gelijk met 100+ te gaan zitten expirimenteren :$

Qua techniek is d'r weinig mis mee, netjes verzitten, knietje naar buiten en je kan precies doen wat je zegt, de hellingshoek voelen (en dat kan dus nog aardig wat verder ;))
 
Laatst bewerkt:
niet zeiken, hij raakt de grond :P en het kan zeker geen kwaad om te kd-en om te kd-en, zeker als je 't zo terug ziet weet je zeker hoe het beter kan.
Iedereen is eens begonnen en dit was de eerste ooit, om nou gelijk met 100+ te gaan zitten expirimenteren :$
Wat ik alleen maar wil zeggen is: Met een hogere snelheid (+/- 100) en een langere bocht, is het alleen maar makkelijker! ;)

Je hebt langer de tijd om goed te verzitten, in te sturen, bij te sturen, accelereren/afremmen, etc. :)
 
Ik zou wel willen weten wat de experts van deze kneedowns vinden. Nog tips ofzo? :) Heb namelijk redelijk vaak dat ik de linker zijkant van mijn slider raak, het stof zeg maar. Heb al een gaatje in het klittenband op mijn broek zitten er door B|

IMG_2942s.jpg


kdthumbs.jpg


kdm.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dat snap ik, huidige experimenten gaan met wat meer snelheid en waat meer hellingshoek, je moet ergens beginnen eej. Ik kd liever als een aap met de juiste techniek zodat je het gewoon goed leert
 
Ik zou wel willen weten wat de experts van deze kneedowns vinden. Nog tips ofzo? :) Heb namelijk redelijk vaak dat ik de linker zijkant van mijn slider raak, het stof zeg maar. Heb al een gaatje in het klittenband op mijn broek zitten er door B|

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind ze erg nice! :Y :]
Bovenlichaam nog iets verder naast de motor hangen, dan is 'ie perfect *D


Ook niet op al mijn foto's te zien :N :X
 
Laatst bewerkt:
Ik zou wel willen weten wat de experts van deze kneedowns vinden. Nog tips ofzo? :) Heb namelijk redelijk vaak dat ik de linker zijkant van mijn slider raak, het stof zeg maar. Heb al een gaatje in het klittenband op mijn broek zitten er door B|

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


niets mis mee, ziet er goed uit, hellings hoek is goed.

mischien je slider iets verplaatsen zodat je de broek heelhoud :P

( btw ik ben geen expert _O- )
 
Laatst bewerkt:
~
uitzetten ;)
Dat gaat bij die van mij niet meer he, of ik moet de stekkers lostrekken.
Maar ik weet niet hoe lang jij bent, ikzelf 2.01 m +/- en die kleine rotondes zijn een drama, even snel rechtdoor is geen punt maar rontjes blijven rijden is een crime.~
Vind die kleine rotondetjes wel meevallen :) , moet wel zeggen dat het na een paar rondjes wel begint te voelen. :Y Maar goed, bij 't stadion in Alkmaar liggen twee rotondetjes achter elkaar, kun je eindeloos oefenen, van de 1 naar de ander en weer terug.

De snelle bochten zijn perfect, en de soes helpt daar zeker bij. Die blijft super strak :}

Snelle bochten waar je je knie aan de grond kunt krijgen zijn er volgens mij niet zoveel in Alkmaar en omstreken. Ja of je moet er ECHT snel doorheen gaan ja. :+
Iemand uit de buurt die misschien nog tips heeft in dit opzicht?

Leuke move trouwens, dit topic te starten, hulde aan de T(B ;) )S-ers :}

Tja, hoe 't ook zij, (voor mij) wordt het motorrijden er leuker op, als je die knie aan de grond hebt in een bocht. Wat is dat toch? :? _O-

Kga pitten :W :z
 
~
Vandaag weer flink aan oefenen geweest, niet per se een knee down pogingen, maar meer betere lijnen in haakse bochten. Ging steeds beter en beter tot de laatste bocht van vandaag. Ik begin altijd oefenen met wat lagere snelheden en langzaam bouw ik deze op. Vandaag ook zo. Bij haakse bocht begon ik met 35 - 40 km/h en zo door naar 50 - 55 km/h. Jammer genoeg op laatste bocht bij ca. 55 km/h ging ik naar mij idee te laag in bocht dus in paniek motor te snel recht gezet -O- , kon ik niet meer afremmen. Gelukkig zachte val op het gras voor de motor (voetjes afgebroken), en voor mij ook maar wel op asfalt.~
Sowieso altijd klote zoiets :j -O-

Als ik dat weer terug zie op de foto’s, dan denk ik, wat stom van me |( , dit was helemaal niet plaat, kon veel lager, maar op de motor zag ik dat anders hoor.

Zal best, maar 't klopt dus wat je zegt :Y , kan veeeeel platter. ;)

Hieronder foto’s van vandaag, misschien wat tips of dingen wat ik fout doe.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

sorry voor slecht nederlands, blijf een moeilijke taal :Y

Ben absoluut geen expert :N , maar mijn tip luidt: gooi die motor eerst eens wat platter joh :) je gaat idd zowat rechtop die bocht door. :o :)
Gewoon verder naar beneden drukken dit ding.
Maar eerst nieuwe steppies.

:W
 
De OP is nog wat verder aangepast :Y
Wat vauten weg gehaalt en tips bijgevoegd ;)

Hier nog wat info

[afbeelding]

Die zet ik vanavond effe in de OP :Y
Kan hier geen foto's in de OP zetten :(
Nogal wazig internet verbinding :/

Mac, hier nog eentje uit de oude doos, en een nieuwe van vanavond
Al ben ik hard op zoek naar een fotograaf met fatsoenlijk materiaal en die weet uit welke hoek je de mooiste foto's kan nemen.
Ze lijken niet zo plat bij mij, maar mijn band heefdt geen enkel randje meer links en rechts misschien enkel nog wat vlekjes, omdat ik mniet hele dagen met de knie aan de grond zit.

Die rotonde bovenop bij Dow is ruk trouwens voor iemand met mijn lengte.
Ik heb na 1 rondje kramp, geef mij maar 100 + bochten.

De foto's zijn met 150 +/- :)
[afbeelding]
[afbeelding]

Zien jullie nu zelf wat de postie van de foto doet, ik weet zeker dat ik er vorig jaar net zo plat en hard doorging misschien wel harder.
Alleen de positie van de camera man is anders en gelijk likt de 2e platter

Ik zet em er vanavond in John :Y
zie voorgaande verhaal met wazige internet verbinding :/

Ken je die bocht trouwens tussen et Kerkje en Wostburg :?
Die lange bij die boerderijen :?

Zondag daar bijna m'n knie tegen et asfalt gehad ,bijna -O-
Reed net te langzaam geloof ik ,km of 15 erbij was et gelukt en was et nog een nette ook geweest :P

Ook echt een bocht voor een highspeed KD })
 
Ik zou wel willen weten wat de experts van deze kneedowns vinden. Nog tips ofzo? :) Heb namelijk redelijk vaak dat ik de linker zijkant van mijn slider raak, het stof zeg maar. Heb al een gaatje in het klittenband op mijn broek zitten er door B|

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er goed uit :Y
Idd iets meer je hoofd en bovenlichaam richting de zijspiegel :Y

En dat van je broek ken ik ,heb etzelfde probleem
Kijk of je slider iets verder naar buiten kan zetten of anders hoger zetten :Y

Ja maar, die zit al zo ver mogelijk naar links op mn pad...

had je al geprobeert lees ik |(
tis vroeg zullen we maar zeggen :/

Probeer eens iets verder te verzitten en meer naar achter te gaan zitten ,meer richting de buddyseat
Op die manier blijft wel je hellingshoek hetzelfde ,alleen zou je nou in theorie het asfalt midden op je slider moeten ontmoeten :Y
Of je voet iets anders op je steppie zetten ,zodat je been net een iets ander hoek maakt ,ook nog te proberen :P
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer flink aan oefenen geweest, niet per se een knee down pogingen, maar meer betere lijnen in haakse bochten. Ging steeds beter en beter tot de laatste bocht van vandaag. Ik begin altijd oefenen met wat lagere snelheden en langzaam bouw ik deze op. Vandaag ook zo. Bij haakse bocht begon ik met 35 - 40 km/h en zo door naar 50 - 55 km/h. Jammer genoeg op laatste bocht bij ca. 55 km/h ging ik naar mij idee te laag in bocht dus in paniek motor te snel recht gezet -O- , kon ik niet meer afremmen. Gelukkig zachte val op het gras voor de motor (voetjes afgebroken), en voor mij ook maar wel op asfalt.

Als ik dat weer terug zie op de foto’s, dan denk ik, wat stom van me |( , dit was helemaal niet plaat, kon veel lager, maar op de motor zag ik dat anders hoor.

Hieronder foto’s van vandaag, misschien wat tips of dingen wat ik fout doe.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

sorry voor slecht nederlands, blijf een moeilijke taal :Y

Wat DanielV zegt ,meer gaan verzitten en meer je hoofd richting de spiegels
en oefenen met lange bochten :Y

en niet te vlug bang worden :N
ik weet het ,het is makkelijker gezegd dan gedaan ;)
Je motor kan meer dan je denkt

Wat voor banden heb je trouwens onder je motor liggen :?
 
Kippie ook maar even een paar plaatjes posten. O-)

photoybe4vbyhqc8.jpg


largephotoew7whafems5.jpg


En de laatste. :P

largephotou6guyv7efz2.jpg


foto's thnx to KPL en Girlie. *O* *D :j
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan