Welkom in het Knee Down topic ,voor alle tips en trucs omtrent KDen Deel II
door M3cury & Mac D
Wat ging er vooraf
Je eerste Knee-Down
Wat tips die te gebruiken zijn als je wilt oefenen met KDen :
Het kan je een artikel 5 opleveren als de p’zie je pakt
okay ,een gewaarschuwd mens telt voor 2 en dan hebben we die BS ook weer gehad
Eerst nog even een veiligheidstip:
- Ga alleen KDen waar het kan ,dus waar het niet te druk is en waar je de weg bijwijze van spreken kan dromen
- als je begint met KDen ,doe het rustig ,krijg eerst de zithouding onder de knie ,die KD komt zelf wel goed
Laat je niet pushen door anderen ,een goed ingrediënt voor problemen
als een KD fout gaat ,gaat et meestal goed fout
Schuiver is wel het bekendst ,een highsider hoort ook tot de vele mogelijkheden
de TS spreekt hier effe uit ervaring
De tips :
Als je wilt beginnen met KDen is een basis zithouding het belangrijkst
Hoe is die
- ga of tegen de tank zitten of iets verder naar achteren ,wat je zelf prettig vind
voor het oefenen ,ga tegen de tank aanzitten zodat je hellinghoek kleiner is
- met 1 bil naast de motor gaan zitten (wel aan de kant die in de bocht valt natuurlijk )
- je been dat in de bocht valt iets naar buiten en naar beneden drukken ,NIET JE MOTOR NAAR BENEDEN PROBEREN TE DRUKKEN ,dit was een misverstand wat heel lang heeft gespeelt hier
De NIEUWE tip die er bij gekomen is :
- Zet je voet die in de bocht valt op het EIND van je steppie ,NIET tegen de steun cq het frame aan
Dus je voet komt in 1 gelijk te staan met het eind van je steppie
Nog wel steeds alleen je tenen op het steppie zetten ,bal van je voet mag ook ,alleen zal je op deze manier vlugger je toesliders gebruiken
- het been dat buiten de bocht valt tegen je tank aan houden en de bal van je voet op de steppie ,met dit been zet je ook druk op je steppie ,als het ware probeer je de motor recht te drukken
(het idee achter je been tegen de tank en je arm tegen of over de tank is dat je dan voelt wat je motor doet en als het fout gaat nog kan corrigeren ,lees rechtzetten )
- je hoofd (en je bovenlichaam eigenlijk maar die volgt vanzelf) richting de zijspiegel brengen die in de bocht valt en met de bocht blijven meekijken
- je arm die in de bocht valt mag vrijhangen ,dit word het meest
gebruikt
circuitracers (de diehards zeg maar ) willen deze nog wel eens tegen de tank aanduwen maar da’s echt gevorderden werk
- probeer in de bocht niet rechtop te blijven zitten ,je drukt dan je motor wel naar beneden maar werkt je eigen tegen door rechtop te willen zitten
Eerst jij naar beneden ,dan de motor
PS :
De circuitrijders kennen deze regel wel :
Het is de bedoeling dat je in de bocht de motor van je af drukt ,dus recht probeerd te krijgen
Niet mee trekken in de bocht
Op deze manier ,mee trekken ,ga je wel idd platter
Alleen de kans dat je op je bek gaat is ook groter
Ga dit rustig oefenen met een niet te hoge snelheid ,die KD komt vanzelf
Als je het verzitten onder de knie hebt kan je de snelheid hoger leggen ,maar niet te vroeg
Je kan ook iemand meenemen die het KDen al onder de “knie” heeft en hem/haar voorlaten rijden om het voor te doen bv
Het enigste wat nou nog rest is een motor in goed staat
( controleer je bandenspanning voordat begint !!!! )
En voordat je begint met KDen ,warm je banden eerst heel goed op
Met koude banden proberen te KDen is een uitnodiging voor een schuiver
Wat heb je voor de rest nog nodig :
Wat lef
En een paar steekjes los in je bovenkamer
Heb je nog vragen ,vraag ze hier gerust
Nog meer tips over KDen en zithoudingen zijn hier te vinden :
http://members.home.nl/regina2/kneedown.htm
met dank aan Inbox4me voor de link
Wie gingen jullie allemaal vooraf
PS :
Als je foto's in de OP wilt hebben ,de resolutie mag niet groter zijn als 1280*1024
Dit om het laden van de pagina wat te vergemakkelijken
cbr1982
DanielV
Geert929RR
gRRaafie
HansGSX-R
Here's Johnny
Jefro98
Kristiano
lennart888
M3cury
Mac D
Michiel34a
Racekip #1
TonyM
door M3cury & Mac D
Wat ging er vooraf
Je eerste Knee-Down
Wat tips die te gebruiken zijn als je wilt oefenen met KDen :
Het kan je een artikel 5 opleveren als de p’zie je pakt
okay ,een gewaarschuwd mens telt voor 2 en dan hebben we die BS ook weer gehad
Eerst nog even een veiligheidstip:
- Ga alleen KDen waar het kan ,dus waar het niet te druk is en waar je de weg bijwijze van spreken kan dromen
- als je begint met KDen ,doe het rustig ,krijg eerst de zithouding onder de knie ,die KD komt zelf wel goed
Laat je niet pushen door anderen ,een goed ingrediënt voor problemen
als een KD fout gaat ,gaat et meestal goed fout
Schuiver is wel het bekendst ,een highsider hoort ook tot de vele mogelijkheden
de TS spreekt hier effe uit ervaring
De tips :
Als je wilt beginnen met KDen is een basis zithouding het belangrijkst
Hoe is die
- ga of tegen de tank zitten of iets verder naar achteren ,wat je zelf prettig vind
voor het oefenen ,ga tegen de tank aanzitten zodat je hellinghoek kleiner is
- met 1 bil naast de motor gaan zitten (wel aan de kant die in de bocht valt natuurlijk )
- je been dat in de bocht valt iets naar buiten en naar beneden drukken ,NIET JE MOTOR NAAR BENEDEN PROBEREN TE DRUKKEN ,dit was een misverstand wat heel lang heeft gespeelt hier
De NIEUWE tip die er bij gekomen is :
- Zet je voet die in de bocht valt op het EIND van je steppie ,NIET tegen de steun cq het frame aan
Dus je voet komt in 1 gelijk te staan met het eind van je steppie
Nog wel steeds alleen je tenen op het steppie zetten ,bal van je voet mag ook ,alleen zal je op deze manier vlugger je toesliders gebruiken
- het been dat buiten de bocht valt tegen je tank aan houden en de bal van je voet op de steppie ,met dit been zet je ook druk op je steppie ,als het ware probeer je de motor recht te drukken
(het idee achter je been tegen de tank en je arm tegen of over de tank is dat je dan voelt wat je motor doet en als het fout gaat nog kan corrigeren ,lees rechtzetten )
- je hoofd (en je bovenlichaam eigenlijk maar die volgt vanzelf) richting de zijspiegel brengen die in de bocht valt en met de bocht blijven meekijken
- je arm die in de bocht valt mag vrijhangen ,dit word het meest
gebruikt
circuitracers (de diehards zeg maar ) willen deze nog wel eens tegen de tank aanduwen maar da’s echt gevorderden werk
- probeer in de bocht niet rechtop te blijven zitten ,je drukt dan je motor wel naar beneden maar werkt je eigen tegen door rechtop te willen zitten
Eerst jij naar beneden ,dan de motor
PS :
De circuitrijders kennen deze regel wel :
Het is de bedoeling dat je in de bocht de motor van je af drukt ,dus recht probeerd te krijgen
Niet mee trekken in de bocht
Op deze manier ,mee trekken ,ga je wel idd platter
Alleen de kans dat je op je bek gaat is ook groter
Ga dit rustig oefenen met een niet te hoge snelheid ,die KD komt vanzelf
Als je het verzitten onder de knie hebt kan je de snelheid hoger leggen ,maar niet te vroeg
Je kan ook iemand meenemen die het KDen al onder de “knie” heeft en hem/haar voorlaten rijden om het voor te doen bv
Het enigste wat nou nog rest is een motor in goed staat
( controleer je bandenspanning voordat begint !!!! )
En voordat je begint met KDen ,warm je banden eerst heel goed op
Met koude banden proberen te KDen is een uitnodiging voor een schuiver
Wat heb je voor de rest nog nodig :
Wat lef
En een paar steekjes los in je bovenkamer
Heb je nog vragen ,vraag ze hier gerust
Nog meer tips over KDen en zithoudingen zijn hier te vinden :
http://members.home.nl/regina2/kneedown.htm
met dank aan Inbox4me voor de link
Wie gingen jullie allemaal vooraf
PS :
Als je foto's in de OP wilt hebben ,de resolutie mag niet groter zijn als 1280*1024
Dit om het laden van de pagina wat te vergemakkelijken
cbr1982
DanielV
Geert929RR
gRRaafie
HansGSX-R
Here's Johnny
Jefro98
Kristiano
lennart888
M3cury
Mac D
Michiel34a
Racekip #1
TonyM
Laatst bewerkt: