Het Knee-Down topic, voor alle tips en trucs deel VIII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn eerste KD's zijn dan ook eindelijk feit :)

KD2.jpg


Textiel broek, nu aan vervanging toe :+
 
Net uit werk eens even beetje KD-en en verzitten geoefend. Met je bil naast de motor zitten gaat eigenlijk best makkelijk, maar KD-en is nog flink wat oefenen. Logisch dat je niet gelijk je knie op de grond drukt natuurlijk. Op een lege weg met een bekende bocht een KD geprobeerd (en later ergens anders), maar moet nog wel aan de houding werken. Bovenlichaam/hoofd meer naar de spiegel toe zeg maar. Had nu ook het idee dat ik in normale positie veel schuiner door de bocht ging, dan met deze KD poginkjes. Knie was vast nog een halve meter boven de grond. :+
Maar goed, zo af en toe wat oefenen en dan komt het vanzelf wel een keer. Heeft voor mij ook niet zo een haast ofzo.
 
heb het vaker gezegd en blijf het zeggen, ze moeten strenger zijn met tijden... rijd je te langzaam, gelijk een groep terug..

niet als je bijv. een keertje 2:11 rijd in groep 4 dat kan gebeuren maar als je structureel boven de 2:10 zit gewoon naar groep 3 weer..

levensgevaarlijk inderdaad anders..
:^

Mogen ze ook in begeleide sessies in groep 2 doen van mij, daar is het nog irritanter :X
 
Net geen KD, maar op deze manier maak ik ze wel. Is nie zo scherp de bovenste, heb ff ingezoomd met paint :+

Met dank aan MacReal voor de foto's :)

19-07Bochtje01zoomed.jpg


19-07Bochtje01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn groepje reed 2;39 snelste tijden ivm enkele mensen die niet eens gingen verzitten laat staan laat remmen, vroeg op het gas of fatsoenlijke hellingshoeken |(
Aangezien het zo een 3 sessies-dagje was die ik toevallig over kon nemen was er geen vrij rijden...

Volgende keer ga ik in de snelste groepje groep 2 staan op CPZ. Denk dat dit snel zat is maar in het ergste geval heb ik iig nog 2 sessies vrij rijden.
Denk dat ik daarna pas in groep 3 wil starten (indien ik daar snel genoeg voor ben uiteraard).
Reed toen bij je in het groepje.. leuk was dat, die 2.39 B|
Een week of 3 geleden reed ik weer met mn trage SV op CPZ, zat ik rond de 2.24. Dus dat moet jij makkelijk kunnen halen met jouw hok :)
 
Reed toen bij je in het groepje.. leuk was dat, die 2.39 B|
Een week of 3 geleden reed ik weer met mn trage SV op CPZ, zat ik rond de 2.24. Dus dat moet jij makkelijk kunnen halen met jouw hok :)
Ik had tenminste een goede lotgenoot erbij zitten met jou :Y
Onder de 2.25 moet ik dus iig kunnen komen zonder in de problemen te raken, 'ff' 14 seconden per ronde minimaal eraf dus _O-
Ben benieuwd hoe ik het zal doen, PCIII zit er nu ook afgesteld in en is een enorm verschil met eerst :}
 
:^
Tevens een prima post die aangeeft dat sommige mensen een KD als doel hebben ipv als middel...

mwa, dat is wat makkelijk.. durf em wel aan dat voor de meeste rijders de eerste kd begonnen is als een doel (het leren van kneedownen), na een paar keer blijft een helft zichzelf cool vinden en blijft rondjes draaien in vaste bochten, klaverblaadjes, rotondes, etc. - de rest realiseert zich dat het peanuts is als je een fatsoenlijke bocht kan rijden en pakt tussendoor af en toe eens een knietje mee als de snelheden omhoog gaan en de bocht zich ervoor leent.. ;)
 
DSC_0093.jpg


:]
kan nog wel wat netter maar door mijn houding heb ik altijd de neiging door meer naast de motor te hangen i.p.v. hem dieper te leggen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan