Het Knee-Down topic, voor alle tips en trucs deel VIII

Status
Niet open voor verdere reacties.
mwa, dat is wat makkelijk.. durf em wel aan dat voor de meeste rijders de eerste kd begonnen is als een doel (het leren van kneedownen), na een paar keer blijft een helft zichzelf cool vinden en blijft rondjes draaien in vaste bochten, klaverblaadjes, rotondes, etc. - de rest realiseert zich dat het peanuts is als je een fatsoenlijke bocht kan rijden en pakt tussendoor af en toe eens een knietje mee als de snelheden omhoog gaan en de bocht zich ervoor leent.. ;)
Goed verwoord :Y

Merk dat ik zelf amper KD's meer maak sinds mijn houding/rijstijl sprongen vooruit maakte en ik gewoon mooi en hard bochten wilde pakken :P
Op het moment dat mijn knie wel de straat kust heb ik niet het gevoel helemaal op het randje te rijden wat ik bij KD als doel ritjes wel had.

Wat betreft mijn houding houd ik unk met mijn bovenlichaam een zekere marge aan: als ik een bocht halverwege toch scherper wil/moet maken of gewoon meer het gas erop wil zetten breng ik mijn hoofd nog wat meer omlaag.

Binnenkort weer een dagje cpz pakken, hopen op mooie foto's *D
 
:^
Tevens een prima post die aangeeft dat sommige mensen een KD als doel hebben ipv als middel...
Sommige? Op de baan legt toch zelden iemand een knie als middel..
Voor mij trouwens niks mis mee.

mwa, dat is wat makkelijk.. durf em wel aan dat voor de meeste rijders de eerste kd begonnen is als een doel (het leren van kneedownen), na een paar keer blijft een helft zichzelf cool vinden en blijft rondjes draaien in vaste bochten, klaverblaadjes, rotondes, etc. - de rest realiseert zich dat het peanuts is als je een fatsoenlijke bocht kan rijden en pakt tussendoor af en toe eens een knietje mee als de snelheden omhoog gaan en de bocht zich ervoor leent.. ;)

:^
 
Laatst bewerkt:
Iemand die weet hoe dat randje kan ontstaan (er is wel op gereden)? Ik heb een 120/60 voorband maar vaak wordt ook een 70'er gebruikt. Ik gebruik nu heel de band dus. Iemand enig idee of je ook zo een 70'er erop kan leggen (R6 uit '99)? Tijdens het rijden merk ik in ieder geval geen rare dingen.

dsc0929j.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij je voorband heeft dat te maken met de snelheid van insturen (dacht ik..). Des te sneller (harder) je instuurt hoe meer je je voorband over de hele breedte je gebruikt .
 
Idd hard insturen zorgt voor meer gebruik voorband. Bij mijn tracktraining zei de vering-man dat ik harder kon insturen omdat ik nog over had. Sessie erna had ik veel minder over vooraan en keihard insturen rules! Zover ik weet kan een 70 hoog makkelijk zonder aan te lopen.
 
Iemand die weet hoe dat randje kan ontstaan (er is wel op gereden)? Ik heb een 120/60 voorband maar vaak wordt ook een 70'er gebruikt. Ik gebruik nu heel de band dus. Iemand enig idee of je ook zo een 70'er erop kan leggen (R6 uit '99)? Tijdens het rijden merk ik in ieder geval geen rare dingen.

[afbeelding]

denk idd. op / over de rand..

zelf paar jaar terug ook zoiets gehad met een BT020, die begon op een gegeven moment voor wel naar buiten te lopen in lange bochten.. B| (achteraf gezien ook niet zo'n heel bol bandje.. :/ )
full
 
Laatst bewerkt:
Er moeten nu toch nieuwe banden op. Liggen nu de oude Sportmax Qualifiers op die met droog weer nog steeds goed gevallen. Zal er dan een 70er op leggen want wat meer rubber op de weg is beter dan elke keer er op of overheen rijden. Zal die ook nog wel wat meer de bocht in vallen :Y
 
Openingspost? :P

kneedown_Foxbuster_2.JPG


Wat kan ik nog verbeteren kwa houding?


Maatje van me - problemen met zijn houding of het pak? Kijk naar de plaatsing van zijn kneepad, die zitten echt veel te ver naar buiten

kneedown_pat_1902_2.JPG


kneedown_pat_1902_3.JPG
 
Laatst bewerkt:
Foto's posten we hier en we linken niet door naar andere topics :P En wat je houding betreft, dieper met je boven lichaam. Meer je hoofd naar de binnenbocht. Buitenste arm op de tank.
 
Iemand die weet hoe dat randje kan ontstaan (er is wel op gereden)? Ik heb een 120/60 voorband maar vaak wordt ook een 70'er gebruikt. Ik gebruik nu heel de band dus. Iemand enig idee of je ook zo een 70'er erop kan leggen (R6 uit '99)? Tijdens het rijden merk ik in ieder geval geen rare dingen.

[afbeelding]
Dit had ik ook (zoals iemand hierboven ook) met de BT020 voorband. Ben twee keer tijdens insturen grip verloren en heb toen besloten andere banden te nemen. Band was ook gecupped!
Maar dat rare randje heb ik nooit kunnen verklaren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan