Het Knee-Down topic, voor alle tips en trucs Deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een maat van me deed ze precies zoals jou, hellingshoek prima voor een kneedown! Enige wat ik toe heb gezegd is wat hier boven al gezegd is. In je handvat proberen te bijten! Je knie gaat dan ook ietsje lager staan en de kneedown volgde vanzelf.

Hoe zit je nu met je kont op het zadel? Je moet echt proberen om met je naad op de rand van het zadel te gaan zitten.
Als je dan nogsteeds het gevoel Dat je wegglijd: misschien is het handig om dan stompgrips te monteren

Voor mijn gevoel zit ik redelijk naast me zadel, maar als ik op de fotos kijk zal dat wel meevallen. Als ik idd echt met 1 bil van t zadel af ga hangen moet ik bij weer heel goed vasthouden aan t stuur, en dat is volgens mij ook niet echt de bedoeling...
Stompgrips heb ik idd wel aan zitten denken, al is t maar om wat zekerder te voelen
 
Voor mijn gevoel zit ik redelijk naast me zadel, maar als ik op de fotos kijk zal dat wel meevallen. Als ik idd echt met 1 bil van t zadel af ga hangen moet ik bij weer heel goed vasthouden aan t stuur, en dat is volgens mij ook niet echt de bedoeling...
Stompgrips heb ik idd wel aan zitten denken, al is t maar om wat zekerder te voelen
Dan kunnen die stompgrips een goeie oplossing zijn want je moet idd niet aan je stuur gaan hangen!
Ik durf niet zo gauw te zeggen vanachter mijn computer hoe je het dan op kunt lossen om echt vertrouwen te krijgen in die positie.. Vind het makkelijker uit te leggen als ik er zelf ook op let tijdens het rijden omdat het nu een automatisme is! Zal er van het weekend ff op letten
 
Voor mijn gevoel zit ik redelijk naast me zadel, maar als ik op de fotos kijk zal dat wel meevallen. Als ik idd echt met 1 bil van t zadel af ga hangen moet ik bij weer heel goed vasthouden aan t stuur, en dat is volgens mij ook niet echt de bedoeling...
Stompgrips heb ik idd wel aan zitten denken, al is t maar om wat zekerder te voelen

De hellingshoek is er al wel, maar het verzitten mag inderdaad nog wel wat verder.
Niet aan je stuur gaan hangen, dat geeft alleen maar onbalans. Ik hou zelf het stuur "losjes" vast.
Vasthouden/klemmen doe je met je benen. Buitenste voet goed op het stepje en je buitenste been goed tegen de tank.
Stompgrips kunnen handig zijn als je tank te glad aanvoelt.
 
Enige aanvulling hierop is om je rechterelleboog naar beneden te brengen en de arm lekker losjes te houden (probeer op hellingshoek maar eens je elleboog heen en weer te bewegen, lukt dit niet dan is je arm te gespannen). Je linkerarm leg je over je tank heen zodat je goed voelt wat de motor doet (dit was vorig jaar de gouden tip voor een maat van me). EN DAN GOED DE BOCHT DOORKIJKEN, goed verzitten en knietje uitsteken.

Succes!!
Er moet idd niet teveel druk staan op je arm die "in de bocht ligt" zegmaar (linker bij een linkerbocht bijv.)

Voorbeeld: :+

10267770_614451535299097_6860953116994829192_n.jpg


Handje los van stuur zonder dat de motor van koers wijzigd of omvalt :P
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn gevoel zit ik redelijk naast me zadel, maar als ik op de fotos kijk zal dat wel meevallen. Als ik idd echt met 1 bil van t zadel af ga hangen moet ik bij weer heel goed vasthouden aan t stuur, en dat is volgens mij ook niet echt de bedoeling...
Stompgrips heb ik idd wel aan zitten denken, al is t maar om wat zekerder te voelen

Heb ik ook last van gehad.
Op mn vorige motor had ik tankgrippers zitten, wou makkelijk met 1 hand een kd zoals op de foto.
R6 gekocht, zonder grippers, en het was helemaal weg, leunde veel meer op de clip ons.
Stompgrips besteld, er op geplakt en de volgende keer dat ik weer ff ging oefenen voelde het meteen een stuk beter.
Sommigen vinden stompgrips maar niks, maar ik zweer er bij, top spul.
 
Laatst bewerkt:
Niet te veel druk op je stuur had ik idd al begrepen, ik reed ook eigenlijk met het stuur los in me handen, omdat ik daar al op letten. Men onderarm lag tegen de tank aan. Zal binnekort eens stompgrips kopen, kijken of t hangen dan beter gaat. Bedankt voor alle tips *D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan