Het Knee-Down Topic, voor alle tips en trucs Deel XII

Ander bouwjaar waarschijnlijk! ONmogelijk op de mijne! ;)

Om te laten zien dat het kan heb ik speciaal voor jou een 2002 exemplaar gekocht en het volgende filmpje gemaakt. Hier kan je zien dat het kinderlijk eenvoudig is om met een Hornet je knie aan de grond te krijgen. Zelf bij straatje keren lukt het daarmee.

 
Even dit oude topic vol experts wakker schudden...

Ik slijt al jaren mijn kneepads scheef af. Waarom? Op dit filmpje goed te zien dat ik altijd alleen met de bovenzijde contact maak.
Ik draai ze dus altijd maar als ik ze nu vlak op het asfalt kan leggen?
 
Even dit oude topic vol experts wakker schudden...

Ik slijt al jaren mijn kneepads scheef af. Waarom? Op dit filmpje goed te zien dat ik altijd alleen met de bovenzijde contact maak.
Ik draai ze dus altijd maar als ik ze nu vlak op het asfalt kan leggen?
Bekijk bijlage 1807279

Allereerst, hele gave beelden om zo je eigen techniek terug te kunnen kijken in slo-mo, helemaal omdat de lichaamshouding met de coureur op de kawa compleet anders is. Volgens mij kan het verschillende oorzaken hebben.
- positie van de kneeslider op het pak en/of de positie van het klittenband op het pak.
- Hellinghoek in (natte) omstandigheden niet groot genoeg icm met je knie "naar beneden drukken". Dit zie je in de slomo heel mooi vergeleken met de kawa rijder. Deze heeft een iets grotere hellingshoek icm met de knie iets verder naar buiten ipv naar beneden waarbij de slider platter op de grond lijkt te gaan.
- Lengte (van je benen). Volgens mij ben je redelijk lang? mogelijk dat je iets met de rearsets qua positie kan doen?

Zou er niet te zwaar aan tillen gezien de reacties hierboven. Gewoon omdraaien en gas erop :)
 
Laatst bewerkt:
Heb hetzelfde Roy en ik draai ze ook.
Ken niemand die ze vlak afslijt.
Hier hetzelfde.
Toch ken ik er genoeg die ze wel vlak afslijten. Ik wil graag weten waarom ik dat niet heb.
Maar ben zeker niet de enige iig.

Allereerst, hele gave beelden om zo je eigen techniek terug te kunnen kijken in slo-mo, helemaal omdat de lichaamshouding met de coureur op de kawa compleet anders is. Volgens mij kan het verschillende oorzaken hebben.
- positie van de kneeslider op het pak en/of de positie van het klittenband op het pak.
- Hellinghoek in (natte) omstandigheden niet groot genoeg icm met je knie "naar beneden drukken". Dit zie je in de slomo heel mooi vergeleken met de kawa rijder. Deze heeft een iets grotere hellingshoek icm met de knie iets verder naar buiten ipv naar beneden waarbij de slider platter op de grond lijkt te gaan.
- Lengte (van je benen). Volgens mij ben je redelijk lang? mogelijk dat je iets met de rearsets qua positie kan doen?

Zou er niet te zwaar aan tillen gezien de reacties hierboven. Gewoon omdraaien en gas erop :)
Ik plaats hem helemaal bovenaan het klittenband en nog pakt de kneepad alleen het bovenste hoekje.
Die klittenband stukken op het pak zitten eigenlijk overal wel hetzelfde.
Ik kan de kuip aan de grond rijden, slijtpatroon verandert niet.
Verder is het verzitten en knie naar buiten klappen. Zou niet weten hoe het anders kan, dat scharnier in mijn heup nog niet gevonden 😂
Niet bijzonder lang, 1m80 en geloof dat de andere rijden net zo lang is.

Het is niet iets dramatisch of kritisch, maar het stoort me. Het zal aan mezelf liggen maar wat precies.
Ik moet eens gewoon proefzitten en kijken wat mijn knie doet met andere voetposities.
 
Of zoiets in elkaar knutselen, en dan verschillende posities proberen *D
 

Bijlagen

  • 99lorenzo__s1d3210_0.gallery_full_top_md.jpg
    99lorenzo__s1d3210_0.gallery_full_top_md.jpg
    112,2 KB · Weergaven: 43
Terug
Bovenaan Onderaan