Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Ik kan je maar een ding vertellen , in maart een nieuwe grijze , zoals jij die mooi vind , 890 adv gekocht bij Hannamax.
Ik kreeg een forse korting , zou zomaar interessant kunnen zijn.
Wat is bij jou een fikse korting? Heb jij een 2021 of 2022 model gekocht?
 
790 is kwa power goed
slaan snel af op technisch terein offroad
als je de koppeling goed gebruikt heb je daar geen last van

dit is met de 890 veel gemakkelijker omdat de krukas zwaarder is
een beetje meer power maakt wel het verschil
 
Toch maar het banden topic aanzwengelen…
Iemand nog een tip voor een voorband. Zal zowel gebruikt worden voor de tet Zweden als voor veel asfalt en stuur werk.
En dan vooral een band die leverbaar is. De trailmax mission is dat niet (die heb ik al achterband).
Ben geen held qua offroad, maar vind het wel echt leuk.
 
Ik had een nieuwe TKC 80 voorband maar daar is een grote recall op dus die gaat terug.
Heb gelukkig, hopelijk, een Anakee Wild bij Goedhart kunnen scoren. Niet goedkoop aan 130 euro maar wel goed. Ga over 4 weken op vanaktie dus kan deze mooi op mijn GLOEDJENIEUWE HAAN WHEELS:}:)
 
Ik had een nieuwe TKC 80 voorband maar daar is een grote recall op dus die gaat terug.
Heb gelukkig, hopelijk, een Anakee Wild bij Goedhart kunnen scoren. Niet goedkoop aan 130 euro maar wel goed. Ga over 4 weken op vanaktie dus kan deze mooi op mijn GLOEDJENIEUWE HAAN WHEELS:}:)
Recall ook in Europa officieel?
Mijn leverancier weet van niets..
 
Ik had een nieuwe TKC 80 voorband maar daar is een grote recall op dus die gaat terug.
Heb gelukkig, hopelijk, een Anakee Wild bij Goedhart kunnen scoren. Niet goedkoop aan 130 euro maar wel goed. Ga over 4 weken op vanaktie dus kan deze mooi op mijn GLOEDJENIEUWE HAAN WHEELS:}:)
Gefeliciteerd! Heb je smallere achtervelg? En zijn ze lichter dan stock of alleen sterker? Ik ga ook een set bestellen.
 
Ik laat komende maandag een K60 ranger monteren. Zodra ik terug ben vanuit de TET zweden kan ik laten weten hoeveel beter deze zijn dan de Karoo 3...
 
Gefeliciteerd! Heb je smallere achtervelg? En zijn ze lichter dan stock of alleen sterker? Ik ga ook een set bestellen.
Ik heb voor straks 1,85 en achter 3,5. Geen idee of ze ook lichter zijn, in ieder geval sterker en met binnenband. Vind ik voor reizen toch fijner, lege TL band weer op spanning krijgen met een handpomp is toch wel een uitdaging.
Kan ik ook een maatje smaller achter leggen, offroad net wat meer grip.
Dus mooi twee sets, voor de weg en voor onverhard.
 
Ik heb voor straks 1,85 en achter 3,5. Geen idee of ze ook lichter zijn, in ieder geval sterker en met binnenband. Vind ik voor reizen toch fijner, lege TL band weer op spanning krijgen met een handpomp is toch wel een uitdaging.
Kan ik ook een maatje smaller achter leggen, offroad net wat meer grip.
Dus mooi twee sets, voor de weg en voor onverhard.
Slim, zelfde plan heb ik behalve dan dat de wegset weg gaat omdat ik die dan toch niet gebruik.
 
Ola KTM 790/890 rijders,

Alvast mijn excuses dat ik zomaar in breek in dit topic. Ik zit met een vraag waar ik op dit moment nog geen antwoord en ervaringen op kan vinden.
Ik was gisteren bij motorcentrum Venlo, KTM dealer en zag daar een 890 adventure staan in de kleur grijs. Prachtige motor. Nu vind ik ze nog aardig aan de nieuw prijs (16.3) en was ik op MP aan het kijken voor een 790 adventure.
Kan iemand mij het verschil vertellen dus de 790 en de 890 adventure?
Ik heb een mooie 790 zien staan met 15.000km op de klok. Zijn er dingen die ik moet weten met deze km stand?
Alvast bedankt!
heb een 790 adv R gehad
heb nu een 890 adv R
afslaan van 790 zeer sporadisch gehad als ik eerlijk ben
wat wel helpt is een tandje minder voor steken.

vind de 790 feller op het gas

890 is wat rustiger(verzwaarde krukas) op het gas
boven de 130kmph is de
890 beduidend sneller

maar het beste kun je gewoon een dagje met beide rijden en dan je keus maken

wel is het zo dat ze met de 890 een aantal pijn punten hebben aangepakt die de 790 had

en wat betreft een 790 met 15000 op de klok
zorg dan dat die in ieder geval de 15000(kleine) beurt heeft gehad alle terug roep dingetjes nog in de garantie zit (of nog is te verlengen kan tot de dag voordat fabrieks garantie afloopt)
en mijn advies koop bij een ktm dealer

en wat hier boven wordt gezegd
Hannamax heeft nog genoeg keus;)
 
Inderdaad is de 790 iets feller op het gas, maar ook logisch omdat ie iets lichter vliegwiel heeft.
Verder is het zo dat je in de praktijk nauwelijks boven de 130 km/h komt. Althans ik niet.
Anderen wel? Snelweg is voor mij meestal 100 - 110 km/h.
 
We steken elkaar aan hier lijkt het wel. Ben ook aan het kijken naar een 2e setje velgen.
Zijn Kite Elite velgen wat?

Wat voor schijven zetten jullie erop? Galfer waves?
 
Ik heb voor straks 1,85 en achter 3,5. Geen idee of ze ook lichter zijn, in ieder geval sterker en met binnenband. Vind ik voor reizen toch fijner, lege TL band weer op spanning krijgen met een handpomp is toch wel een uitdaging.
Kan ik ook een maatje smaller achter leggen, offroad net wat meer grip.
Dus mooi twee sets, voor de weg en voor onverhard.
Heb je een linkje? En kostda?
 
Afgelopen weekend de Vering even helemaal gebruikt. Wat topdag was het
Een crossbaan gereden allroad-events echt een aanrader
 

Bijlagen

  • 9B5EA5F3-4070-42CD-A816-00F662CA519B.jpeg
    9B5EA5F3-4070-42CD-A816-00F662CA519B.jpeg
    713,4 KB · Weergaven: 25
Inderdaad is de 790 iets feller op het gas, maar ook logisch omdat ie iets lichter vliegwiel heeft.
Verder is het zo dat je in de praktijk nauwelijks boven de 130 km/h komt. Althans ik niet.
Anderen wel? Snelweg is voor mij meestal 100 - 110 km/h.
inderdaad logisch
maar kan net zijn dat iemand dat juist prefereert of juist niet;)

mijn kruis snelheid op het vele snelweg rijden door het hele land voor mijn werk wat ik doe is rond de 130
en in de avond vaak wat vlotter.

met beide fietsen heb je geen miskoop

en als ik zie wat een full options desert X kost is de 790/890 een koopje!😀
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan