Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Andere vraag , hoeveel of hoever kan ik nog als het brandstof lampje begint te branden ?
Dash geeft 50 km aan ? Altijd wat tricky.
vandaag ging ik 20 km verder dan 0 en heb 19.2 getankt
meestal als je minder dan 1 liter in je tank hebt dan voel je bij vlot optrekken dat die even inhoudt door het verplaatsen van de brandstof
het gemiddeld gebruik is redelijk nauwkeurig op de 890
die gebruik ik om mijn bereik uit te rekenen
 
heb een 790 adv R gehad
heb nu een 890 adv R
afslaan van 790 zeer sporadisch gehad als ik eerlijk ben
wat wel helpt is een tandje minder voor steken.

vind de 790 feller op het gas

890 is wat rustiger(verzwaarde krukas) op het gas
boven de 130kmph is de
890 beduidend sneller

maar het beste kun je gewoon een dagje met beide rijden en dan je keus maken

wel is het zo dat ze met de 890 een aantal pijn punten hebben aangepakt die de 790 had

en wat betreft een 790 met 15000 op de klok
zorg dan dat die in ieder geval de 15000(kleine) beurt heeft gehad alle terug roep dingetjes nog in de garantie zit (of nog is te verlengen kan tot de dag voordat fabrieks garantie afloopt)
en mijn advies koop bij een ktm dealer

en wat hier boven wordt gezegd
Hannamax heeft nog genoeg keus;)
Welke herrie beschermende middelen gebruik je?
Met mijnnschubert c3 pro en 3M oordoppen is 130 nog steeds te veel herrie
 
Toch maar het banden topic aanzwengelen…
Iemand nog een tip voor een voorband. Zal zowel gebruikt worden voor de tet Zweden als voor veel asfalt en stuur werk.
En dan vooral een band die leverbaar is. De trailmax mission is dat niet (die heb ik al achterband).
Ben geen held qua offroad, maar vind het wel echt leuk.
heb ervaring met de tkc 80
en de dunlop mission
en pirelli scorpion rally str

off-road vind ik de tkc80 (klassiek noppen band smal met veel edge grip) voorband veel fijner dan de mission en str.
op droog asfalt ook prima grip
wel rustig vloeiend rijden met regen.
str is eigenlijk een straat band met noppen, wel super grip op asfalt
voor gravel wegen ook prima

maar met zand vind ik hem te rond en breed.

mission was prima hoor maar vond het te veel een compromis op zowel asfalt als off-road.

heb net een 2de set velgen gekocht met een setje mitas e09 dakar

waar ik veel goede berichten over lees zijn de bridgestone ax41
 
Welke herrie beschermende middelen gebruik je?
Met mijnnschubert c3 pro en 3M oordoppen is 130 nog steeds te veel herrie
heb pluggerz opmaat siliconen met vlak filter
shoei neotec 2
mra sport scherm
touratech spoiler
en rottweiler crg arrow spiegels
en dat gaat best prima
met mijn 1.76

wat wel grappig is dat mijn off-road helm nog stiller is!
nexx x wed2
 
1652781215983.png

Dit komt misschien anderen nog wel van pas.
 
Iemand hier verstand van lijm?
Op mijn rugged gsm had ik een sp-connect interface geplakt, zoals verwacht is dit los getrild tijdens het rijden en weg gsm, gelukkig nog gevonden.

Nu vroeg ik me af of er een lijm is die dit zo goed kan lijmen dat het nooit meer los laat 😁
 
Lijmen vraag nummer is altijd : waarop ga je lijmen?
specifiek welke type plastic, anders blijft het trial en error.
 
Vriend van me doet iets met carbon en race autos , al dat spul wordt gelijmd met lijm van innotec.
Ben nu niet thuis , maar zal straks wel ff een foto maken , ik gebruik dat spul ook voor alles en nog wat.
 
Welke herrie beschermende middelen gebruik je?
Met mijnnschubert c3 pro en 3M oordoppen is 130 nog steeds te veel herrie
130 - 140 is hier ook geen probleem (Alpine siliconen, Shoei Hornet ADV). Qua herrie niet eens zoveel meer dan op mijn oude GS met Adventure scherm en flip-up. Ik denk dat het vooral de maken heeft dat de wind turbulentie nu verder onder mijn helm zit (meer op mijn lichaam (1.93m), maar dus wel minder windbescherming.
 
Vandaag contact gehad met een KTM dealer in het zuiden des lands. Ik kan een hele leuke aanbieding krijgen op een nieuwe 890 adventure. Echter blijft het nog veel geld vind ik. Nu zit ik nog meer in de twijfel fase omdat het verschil tussen een 790 en 890 adventure toch dik 4000 euro is...
Ik weet het even niet meer. Ik heb nog geen proefrit gemaakt op beiden.
Er staat een hele mooie 790 bij JTX in Cuijk met 9500km op de teller met quickshifter en off road modus uit het bwj 2020.
 
Vandaag contact gehad met een KTM dealer in het zuiden des lands. Ik kan een hele leuke aanbieding krijgen op een nieuwe 890 adventure. Echter blijft het nog veel geld vind ik. Nu zit ik nog meer in de twijfel fase omdat het verschil tussen een 790 en 890 adventure toch dik 4000 euro is...
Ik weet het even niet meer. Ik heb nog geen proefrit gemaakt op beiden.
Er staat een hele mooie 790 bij JTX in Cuijk met 9500km op de teller met quickshifter en off road modus uit het bwj 2020.
Ik zou de 790 doen, en van die €4000,- leuke accessoires kopen / lekker met je lief op vakantie gaan / 3x tanken / botoxbehandeling / sparen voor een warmtepomp. Om maar wat te noemen. Op het moment dat je die nieuwe 890 over de drempel rijdt ben je die €4000,- ook kwijt.
 
130 - 140 is hier ook geen probleem (Alpine siliconen, Shoei Hornet ADV). Qua herrie niet eens zoveel meer dan op mijn oude GS met Adventure scherm en flip-up. Ik denk dat het vooral de maken heeft dat de wind turbulentie nu verder onder mijn helm zit (meer op mijn lichaam (1.93m), maar dus wel minder windbescherming.
Ik ga dit weekend is uitgebreid alle combinaties testen. Woensdag 600km snelweg te gaan… (voor de boot naar Zweden)
 
Ah, enjoy! Ik ga half juni op de boot naar Zweden, maar ik ga trip naar Kiel in 2 dagen binnendoor doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: casq
Ah idd, die van Kiel naar Goteborg al aan het begin van de avond. En sowieso had ik 9 dagen vrij om deze 7 daagde reis te doen, vandaar de extra tussenstops.
 
Andere vraag (wellicht iets meer voor het kamperen topic, maar laat ik het eerst hier proberen).
In principe passen alle spullen die ik meeneem in de zijkoffers (koffer 1 alle kampeerapullen en koffer 2 kleding en de rest). Het past net, maar houdt ook weer niet over. Zeker niet als er iets nat is (tentnbijvoorbeeld). Die laatste past wel altijd op de koffer met een spanband.
In principe hoef ik dus geen extra top tas/bagagerol mee te nemen (heb m wel). Wat denken julie: fijn om alles in twee koffers te krijgen, of toch stukje mogelijkheid incalculeren en bagagerol
Achterop doen.
 
Ik heb 2 zijtassen en een bagagerol.
In de bagagerol kampeerspullen en in de zijtassen kleding en diverse.
 
Andere vraag (wellicht iets meer voor het kamperen topic, maar laat ik het eerst hier proberen).
In principe passen alle spullen die ik meeneem in de zijkoffers (koffer 1 alle kampeerapullen en koffer 2 kleding en de rest). Het past net, maar houdt ook weer niet over. Zeker niet als er iets nat is (tentnbijvoorbeeld). Die laatste past wel altijd op de koffer met een spanband.
In principe hoef ik dus geen extra top tas/bagagerol mee te nemen (heb m wel). Wat denken julie: fijn om alles in twee koffers te krijgen, of toch stukje mogelijkheid incalculeren en bagagerol
Achterop doen.
Je kan altijd een (lege) rol meenemen. Kom je dan halverwege ruimte te kort dan ben je daar op voorbereid.
 
Vandaag contact gehad met een KTM dealer in het zuiden des lands. Ik kan een hele leuke aanbieding krijgen op een nieuwe 890 adventure. Echter blijft het nog veel geld vind ik. Nu zit ik nog meer in de twijfel fase omdat het verschil tussen een 790 en 890 adventure toch dik 4000 euro is...
Ik weet het even niet meer. Ik heb nog geen proefrit gemaakt op beiden.
Er staat een hele mooie 790 bij JTX in Cuijk met 9500km op de teller met quickshifter en off road modus uit het bwj 2020.
vind 11500 nog een hoop geld
zeker als je ziet waar de 790 adv op het laast voor werden aangeboden (rond de 13)

wil je perse de S en geen R?
 
vind 11500 nog een hoop geld
zeker als je ziet waar de 790 adv op het laast voor werden aangeboden (rond de 13)

wil je perse de S en geen R?
R is meer off road gericht. En ik ga een beetje off road en meer op de weg.
De tweedehands markt is ook een gekkenhuis de laatste tijd! Prijzen zijn eigenlijk niet normaal meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan