Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Vraagje: bij een koude start of na bv uurtje (olie is dan niet echt koud) heeft jullie 790/890 dan ook een soort ratelend geluid? Duurt ca. 5 - 10 seconden. Ik vermoed een hydraulische distributie kettingspanner, dat de olie even op druk moet komen.
 
... ben wel benieuwd waar de kofferset is gebleven ;)
Schermafbeelding 2021-09-14 om 23.13.18.png
 
Vraagje: bij een koude start of na bv uurtje (olie is dan niet echt koud) heeft jullie 790/890 dan ook een soort ratelend geluid? Duurt ca. 5 - 10 seconden. Ik vermoed een hydraulische distributie kettingspanner, dat de olie even op druk moet komen.
Gehad op de 1290, onder garantie vervangen.
Geen risico mee nemen zei de dealer.
 
Als de spanner lek is, loopt ie bij stilstand leeg en duurt het een tijdje voor ie weer gevuld geraakt met olie bij opstart en dus op druk komt. Niet aan het gashendel komen zolang hij ratelt.

Bij een ktm koop je toch standaard de 3 jaar verlengde garantie mee bij? :+
 
Achteraf gezien had ik wel verlengde garantie moeten doen idd :+

Geef nooit gas als ik m start. Laat m daarna altijd aantal seconden lopen.

Is het eigenlijk eenvoudig zelf te vervangen zo'n spanner? (zie op Ali dat je ze daar ook kunt kopen...zou KTM dat gedaan hebben? :+)
 
Iemand hier in 020 met de 790 adv? Zie er zojuist een staan in de parkeergarage 🔥 knappe fiets hoor
 
Wat bedoel je met hardcore? Te veel trillingen? Minder comfort dan je 1290/GS ervaring?
 
Wat bedoel je met hardcore? Te veel trillingen? Minder comfort dan je 1290/GS ervaring?

Ja hard zadel, rauw blok, krappe zithouding, trillingen vielen opzich wel mee.. Eigenlijk een typische KTM.
Je moet hm ook wat meer op toeren houden.
Duidelijk minder comfortabel dan de 1290 en zeker de GS (maar dat mag geen verrassing zijn). Hoewel het korte ruitje zijn werk geeneens heel slecht doet, je hebt geen turbulentie in ieder geval.

De Honda Africa Twin 1100 (standaard model) die ik direct erna reed vond ik fijner.
Die is duidelijk meer getuned op bruikbaarheid bij lage en middengebied.
Rijwielgedeelte ervaarde ik ook als prettiger, wat meer allround.
 
Mijn 790 heeft condense in het dispay viel me vandaag op. Is dat een bekend probleem?
 
ze moeten wat aan het design doen
ventilatie bijvoorbeeld, of het tellerdoosje beter dichtmaken
rij al jaren met garmin en tomtom spullen
hadden vroeger ook wel last van condens bij bepaalde modellen
die hebben dat tegenwoordig ook goed voor elkaar
misschien moet ktm daar ook eens gaan kijken
kunnen ze van leren
 
Levertijd van de cockpit display is ook erg lang. Wacht nu sinds mei op m'n 3e exemplaar....komt nu in december B|
 
Iemand hier de CAT verwijderd?
Ik wil wat meer sound in de machine…

Was aan denken decat pijp er tussen te zetten? Moet de motor dan afgesteld worden of regelt hij dat zelf?
 
Krijg je hem nog wel ?
Ik las de instructie aan de Franse dealers , dat ze het display niet meer mochten vervangen onder garantie …
Paar weken geleden gevraagd en staat ingepland voor december. Vanavond nog een keer gevraagd en ze hopen tegen die tijd een oplossing te hebben gevonden.

Van de week ben ik bij KTM en zal het de technische man proberen te vragen hoe het zit.
 
Iemand hier de CAT verwijderd?
Ik wil wat meer sound in de machine…

Was aan denken decat pijp er tussen te zetten? Moet de motor dan afgesteld worden of regelt hij dat zelf?
Ik niet, ik heb de Akra (ex dB killer) en klinkt prima. Heb verschillende verhalen op diverse fora gelezen over het decat-en. De een zegt dat het niet goed is voor de motor en de ander merkt er niets van. Ik wil het iig niet. Mijn advies zou zijn Akra ex killer. Zonder de cat wordt het te aso naar mijn mening.
Just my 2 cents ;)
 
Ik niet, ik heb de Akra (ex dB killer) en klinkt prima. Heb verschillende verhalen op diverse fora gelezen over het decat-en. De een zegt dat het niet goed is voor de motor en de ander merkt er niets van. Ik wil het iig niet. Mijn advies zou zijn Akra ex killer. Zonder de cat wordt het te aso naar mijn mening.
Just my 2 cents ;)
Is die db killer van de akra makkelijk te verwijderen? Zit hij niet “ vast” in de uitlaat
 
;)
Is die db killer van de akra makkelijk te verwijderen? Zit hij niet “ vast” in de uitlaat
Gat boren en je kunt m er met een torx of inbus bitje eruit halen.
Even googlen voor de juiste afstand voor het gat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan