In een woordHallo KTM liefhebbers. Misschien kunnen jullie een ongezouten mening geven over het volgende:
Ik ben van plan om dagelijks te gaan rijden naar mijn werk, 47km enkele reis. Dit betreft 45km dijk met veel (lees veel!) drempels. Drempels in alle vormen en maten. Je mag 60 op de dijk, maar iedereen rijdt daar een stuk harder, zo ook ik.
Ik ben dus op zoek naar een motor welke:
- De drempels goed incasseert
- Lekker sportief bochten kan maken
- Beetje koppel heeft zodat ik niet na elke drempel 2 versnellingen terug moet.
- Zijkoffers heeft om spulletjes mee te kunnen nemen.
Uiteraard nog wat meer eisen qua verlichting en verwarming maar dat is niet echt motor specifiek.
Nu heb ik de KTM 790 Adventure 2019 op het oog. Zijn er eigenaren van deze motor welke mij kunnen vertellen of deze motor geschikt zou zijn voor dit soort gebruik? Is de zithouding goed te doen voor deze afstand en heeft iemand toevallig de originele zijkoffers van KTM die hier wat zinnigs over kunnen zeggen? En hoe is het suspensie verhaal?
Ik heb inmiddels meerdere motoren geprobeerd:
- Tuono V4 1100RR (eigen motor, overkill, veel te hard geveerd, 0 ruimte voor spullen)
- Kawasaki Z650 (motor van vrouw, net wat te klein/licht, te veel schakelen, 0 ruimte voor spullen, vering wat 'simpel')
- Kawasaki Versys 1000 2018 (motor van schoonvader, zithouding goed, vermogen goed, te zwaar, wordt van de motor gelanceerd bij drempels)
Nou alvast bedankt voor de moeite
Geschikt
Zou alleen of de vering aanpassen of voor een R gaan
Mijn bijna dagelijks rit van 33 km enkele reis is ongeveer 15 buiten gebied met heel veel drempels,
En als je gaat staan zijn 100+ snelheden mogelijk
En wat bochten betreft ben nu bezig met 11 dagen dagen Dolemieten
Nou dat is een en al bochten heuvels bergen hoge snelheids wegen en daar draait de 890 adv R zijn hand niet voor om
Heb ook 30000km met de 790 adv R gereden en dat gaat ook prima
Wat koffers betreft zou ik eerder kiezen voor after market heb zelf die van bumot