Dat klinkt allemaal erg goed.Heb voor dat ik de 790 adv R kocht een 1290 sas gehad
Daar heb ik toen iets mee gehad waardoor ik ongeveer 7 weken op verschillende leen motoren heb gereden
Waar van ongeveer 5 weken op de 790 adv Standard.
Reed super leuk hoor daar niet van,
maar er viel bijna niks af te stellen op de vering behalve achter de veer voorspanning
En ik vond het wat stug
En ik wist dat als ik een 790 zou kopen dat off-road wat meer zou lonken
En zeker met mijn gewicht 115 kg wou ik iets meer mogelijkheden wat afstellen betreft
Maar na zo veel weken op de 790 was ik er eigenlijk al uit
Ik ging mijn 1299 verkopen
En een 790 adv R zou er komen
Dus een proefrit gemaakt op de R
En mijn gevowl werd bevestigd
De betere vering
Maakte de fiets nog beter
Pas geleden 2 dagen op de husky norden 901 gereden
Ook een prima fiets.
Maar wat vering betreft
Was ik weer blij dat ik op mijn inmiddels 890 adv R weer kon stappen
Net 10 dagen 4000km
passen gereden in Dolomieten on-road en heel af en toe een bos paadje
Wat een heerlijk all round fiets
En wat koffers betreft
Zoek je zij koffers of top koffer?
Afsluitbaar?
Of zou een tas achter op de bagage drager ook prima zijn?
En wordt de fiets alleen voor ww gebruikt
Of doe meer dingen met jr motor?
De nieuwe 890 afv R 2023 is net uitgekomen
Dus misschien is een 890 ook in je range?
In ieder geval succes met de zoektocht
En een advies
Koop een met garantie( is binnen de 2 jaar te verlengen tot max 80000km/8 jaar welk het eerst komt)
Het liefst bij een ktm dealer
De motor zal voornamelijk voor woon/werk gebruik worden. 4 dagen in de week, ongeveer 100km per dag. Deze 100km bestaat dus veelal uit dijk en drempels. Ik zoek dus echt een motor die tientallen drempels goed verwerkt. Ik heb geen ambities voor off-road en weeg zelf rond de 80 kilo. Ik denk dat ik gewoon op beiden moet gaan proefrijden, zowel de 790 Adventure en de Adventure R.
Budget is rond de 10/12k dus de nieuwe 890 valt daar zeker buiten. Qua tassen maakt het niet enorm veel uit, behalve dat niet zulke goede ervaringen heb met topkoffers. Ik vind het (tot nu toe) beroerd rijden en ook gewoon lelijk om te zien. Vandaar mijn voorkeur naar zijtassen/koffers.