Het leven na het examen....

Ik heb sowieso nooit begrepen waarom je zo graag wil laten zien wie de snelste is.

Compensatiedrang?
 
Nog nooit op gereden, wel op gezeten. Ik ben 1.90, vandaar dat de S1000RR ook niet zo geschikt bleek, is de ST dan wel "groot" genoeg?

Ik ging van een ZX12R naar een ST1300 omdat ik meer wilde gaan toeren. Na 50.000km met dat ding wilde ik toch weer iets sportievers. Er valt trouwens goed te sturen met een Pan. Rechtuitstabiliteit op de snelweg daarentegen... Tankslappertje met 220kmh... 😳
Veel groter dan een Pan zal je niet vinden ;)
 
Ik heb sowieso nooit begrepen waarom je zo graag wil laten zien wie de snelste is.

Compensatiedrang?
Je hersenen maken stofjes aan waar je (kortdurig) gelukkig van wordt als je de beste bent. Net zoals met seks, sport, gokken, drugs etc.
Kortom het geeft een goed gevoel voor velen.
 
Nog nooit op gereden, wel op gezeten. Ik ben 1.90, vandaar dat de S1000RR ook niet zo geschikt bleek, is de ST dan wel "groot" genoeg?
Volgens mij zijn er redelijk wat rijders van +1.90 die een Pan rijden. Ben zelf maar 1.80 dus kan niet oordelen.
Zit wel iets meer naar achter en niet strak tegen de tank aan, anders voel ik me helemaal zo klein op dat apparaat 😂
 
Je hersenen maken stofjes aan waar je (kortdurig) gelukkig van wordt als je de beste bent. Net zoals met seks, sport, gokken, drugs etc.
Kortom het geeft een goed gevoel voor velen.
Vandaar dat ik altijd goed in m'n vel zit :+

Laat me weleens verleiden, maar vraag me vaak achteraf af waar het voor nodig was...

@algemeen

Hoe lang duurde het voordat je je motor al een beetje traag vond?
Mijn eerste na een half jaar, de 2e na een week...
Maakt op zich niet uit, het gaat toch nooit snel genoeg.
 
  • Haha
Waarderingen: JBi
Rechtuitstabiliteit op de snelweg daarentegen... Tankslappertje met 220kmh... 😳
Veel groter dan een Pan zal je niet vinden ;)

Vaak is het toch de vering of de achterwiellagers die het swabberen veroorzaken. Hoor veel gasten die een Hyperpro achterveer plaatsen en dat ding rijdt superstrak. Daarnaast vind ik 160 hard zat met een toerfiets.
 
@algemeen

Hoe lang duurde het voordat je je motor al een beetje traag vond?
Mijn eerste na een half jaar, de 2e na een week...

Beetje vergelijkbaar, ik ging alleen natuurlijk van een CBR over naar een Pan.
Verbaas me wel over het koppel van die Pan, die kan toch nog best laag uit zijn toeren flink op gang komen.
 
Ik zit daar na 5 jaar in. Veel kilometers gemaakt in de eerste 5 jaar van mijn rijbewijs, veel in het buitenland rond gecruist, maar ook woon werk elke dag 300km gedaan. Uitstapje gemaakt naar een extreme fiets, maar die paste niet bij m'n lijf, dus het is nu kijken naar een cabrio met ballen, want dat lijkt me ook wel lekker vrijheid blijheid qua touren en een lomp hok op 2 wielen voor woon werk. Of toch nog even een een uitstapje maken naar de 2 cilinders..... ik weet het ook niet niet. Maar loslaten, dat kan ik ook niet.
Heb ook een tijdje een cabrio gehad als motorvervanger, maar na een tijdje was de nieuwigheid er ook wel van af en viel in het niet met motorrijden. M'n auto had alleen geen ballen (MX-5). :9

Ben nu eigenlijk wel heel blij met m'n CB'tje voor in Nederland, makkelijk om mee op de grens te rijden zonder rijbewijs verslindende snelheid. Ook wel een tijdje een kanon gehad (voor mijn doen) maar had na een tijdje ook wel van ja het gaat heel snel maar echt blij word ik er niet van. Maar wissel nu al een tijdje aardig vlot motoren (10 stuks in 4 jaar tijd), hoop ooit de ware te vinden. O-)
 
Ik rij ook dagelijks woon-werk en heb de eerste weken wel eens in de knel gezeten.
Tijdens lessen leer je te anticiperen alleen het was me nooit écht gebeurd dat auto's mij niet zagen.
Tot je in je eentje op je motortje stapt en iemand je écht niet ziet.

Eerste keer filteren keek ik mijn ogen uit over hoeveel auto's (express?) op je af sturen zodat je er niet langs kan.
Bij een stoplicht tussen de auto's door tuffen, oeps stoplicht groen. SHIT
Auto die uit een invoegstrook vliegt omdat hij veeelste hard de bocht nam, zo op mijn rijbaan.
Huilend van de schrik zat ik op mijn motor, niet gestopt want dan ga je jezelf alleen maar gek maken.

Inmiddels heb ik mijn rijbewijs nu iets langer dan een half jaar, geen stoppies of wheelies gemaakt.
Je leert een beetje kijken voor andere, je weet al dat een auto op een bepaalde manier gaat handelen.

Uiteraard valt er nog een hoop te leren!! :]
 
Dat vond ik dus reuze meevallen

Gelukkig maar!

Expres ook even tussen haakjes omdat je dat natuurlijk niet zeker weet!

Misschien is het ook wel een beetje de regio?
Ik werk in Amsterdam, ritsen in de auto is ook vaak een probleem omdat mensen elkaar de ruimte niet gunnen.
 
Hoe lang duurde het voordat je je motor al een beetje traag vond?
Mijn eerste na een half jaar, de 2e na een week...
Maakt op zich niet uit, het gaat toch nooit snel genoeg.
Alles went. :Y

Bij de Fazer 1000 dacht ik poah wat een vermogen. Paar maand later in Italië vol gas de berg op, 150+ op doorgaande wegen enzo. :')
Als je alleen voor jezelf 'snel' wil gaan moet je een naked kopen met karakter. Gaat niet zozeer om de snelheid zelf maar om het gevoel.
 
Ik ging van een ZX12R naar een ST1300 omdat ik meer wilde gaan toeren. Na 50.000km met dat ding wilde ik toch weer iets sportievers. Er valt trouwens goed te sturen met een Pan. Rechtuitstabiliteit op de snelweg daarentegen... Tankslappertje met 220kmh... 😳
Veel groter dan een Pan zal je niet vinden ;)
De ST1300 had volgens Wikipedia ook stabiliteitsproblemen op hogere snelheid, de "Pan weave". Of is dat niet hetzelfde als wat jij had?
 
De ST1300 had volgens Wikipedia ook stabiliteitsproblemen op hogere snelheid, de "Pan weave". Of is dat niet hetzelfde als wat jij had?

Ja, dat. En als je dat negeert kan het slecht aflopen. Maar zoals iemand schreef: wat doe je met een toermachine boven de 160kmh? :+
 
Ja, dat. En als je dat negeert kan het slecht aflopen. Maar zoals iemand schreef: wat doe je met een toermachine boven de 160kmh? :+
Las inderdaad dat het een agent in de UK het leven heeft gekost, waarna ze die motor (tijdelijk) uit de vloot haalden. Vervelend ontwerpfoutje...
 
Ja, dat. En als je dat negeert kan het slecht aflopen. Maar zoals iemand schreef: wat doe je met een toermachine boven de 160kmh? :+
Ik heb het zelf nog niet ervaren, rij dan ook niet boven de 160. Mijn ervaring tot nu toe is dat hij strak stuurt en natuurlijk wel wat windgevoeliger is dan de CBR.
Ook met de CBR vond ik 200 km hard zat.
 
Als ik dit zo allemaal leest....
Zou ik stoppen met rijden!!!!


Ben zelf geen heilige, maar wat je beschrijft:X
Stoppies nooit gedaan
Wheelies, niet bewust en hooguit het wieltje ietwat van de grond bij volgas ervan door spruiten, en dna als een Rossi
naar voren hangend om het voorwiel aan de grond te houden.
Je heb er niet voor niets 2...



O-);)
Met 1 wiel word het ook best moeilijk om een wheely te maken😂
 
25 jaar later en al van alles mee gemaakt.
Kijk nergens meer echt van op.

Bepaalde momenten van nog voor en na het halen van het papiertje weet ik nog wel.

Zoals:
Aller 1ste les:
Instructeur vraagt of ik kan rijden.
Jep, geen probleem. Was het antwoord.
Laat maar zien was zijn reactie.
Stap op de Rebel 250, start het apparaat, en rijdt zo de straat op en neer.
En direct de eerste les al de bijzondere verrichtingen, hier zwijgen we maar verder over.
Iets met soms te bijdehand zijn🤐

Papiertje nog geen maand op zak, en al de eerste TL te pakken :X

Ach ja...
 
Terug
Bovenaan Onderaan