Het meest close dat je al hebt meegemaakt

Na een vrijdagmiddagborrel. Ik had 1 bier op en daarna 1 uur lang alleen cola gedronken. Ik dacht dat dat wel kon. Niet dus. In de spits, tijdens het invoegen, keek ik te veel in mijn spiegels en zag niet dat er geremd werd. Ik superhard remmen en uitwijken, kwam tussen auto\'s uit. Close.

Sindsdien zorg ik ervoor dat ik 100% nuchter ben als ik moet rijden. Geen druppel komt erin.

En natuurlijk ook: bejaarden die hun dooie hoek niet (kunnen) checken, bumperklevers, eigen rechters, islamieten tijdens de ramadan (gek van de honger), onzichtbare motorrijders, pizzacoureurs, suicidale junks en ook wel eens mijn eigen fouten.
 
Om nog ff verder te gaan op m\'n tijd in Cambodja:
toen ik daar zat (1993) stonden er zo\'n 50 stuks Honda 250 off-roadjes in een loods weg te rotten zonder te worden gebruikt.
Deze werden via Thailand later naar Somalie verscheept waar ze naar het schijnt ook amper werden gebruikt.
F*cking VN ambtenaren.... |(
K heb nog een tijdje op zo\'n Hondaatje rondgereden en reed op het vliegveld van Phnom Phen bijna in de rotors van een warmdraaiende Hercules.....
scared.gif


Verder heb ik in Thailand veel fietsen gehuurd, o.a. CBR400RR, GSX-R1100, V-Max, Intruder800, CB1 voor 30 piek/dag , zonder helm,rijbewijs of verzekering.
Je bent dom, snel en wild dus...probeer je hoe hard die fietsen kunne..
V-Max ging 230 km/u op de teller op een geasfalteerde weg midden door de jungle (zonder helm,gezicht deed aardig pijn van de wind)toen er plotseling uit de jungle een pick-up de weg overstak.
Ik er vlak achterlangs.....
scared.gif
.
Me hart maakte meer toeren dan die fiets !
 
Om nog ff verder te gaan op m\'n tijd in Cambodja:
toen ik daar zat (1993) stonden er zo\'n 50 stuks Honda 250 off-roadjes in een loods weg te rotten zonder te worden gebruikt.
Deze werden via Thailand later naar Somalie verscheept waar ze naar het schijnt ook amper werden gebruikt.
F*cking VN ambtenaren.... |(

Kan kloppen ik heb in Mogadishu in een loods een berg van die off roadjes zien staan
werden er nooit gebruikt.
Veel te link trouwens ofwel rij je op een landmijn ofwel wordt je eraf geknald door de lokale jeugd (die je komt helpen en beschermen :? )
 
Kan kloppen ik heb in Mogadishu in een loods een berg van die off roadjes zien staan
werden er nooit gebruikt.
Veel te link trouwens ofwel rij je op een landmijn ofwel wordt je eraf geknald door de lokale jeugd (die je komt helpen en beschermen :? )

Hmmzzz komt mijn XR daar vandaan? Met zo weinig km\'s op de teller ;)
 
Gaat over close (mijn ongevallen(tjes) staan hier al ergens anders)

- In een bocht die ik vanbuiten ken zonder zijwegels vond een bus het nodig zich dwars over de baan te draaien -> je kan dus toch nog hard remmen in de bocht zonder onderuit te gaan (140 -> 0) Even later remsporen eens bekeken en zelfde weg gereden met 70 (wettelijke snelheid daar).

- GH-Luxemburg: na aan de kant gezet te zijn door de politie (op een baan zonder fietspad/voetpad) aangezien er een wielerwedstrijd aan de gang is op dezelfde weg waar ik op reed, kwam het peloton mij tegemoet. Ik sta daar dus met de motor afgeschakeld en kan niet opzij. Geen probleem voor de eersten van het peloton, die zagen me lang van tevoren, maar dat peloton reed in waaiervorm en kwam steeds dichter en dichter...en de renners in de buik van het peloton konden me onmogelijk zien staan en die reden op de uiterste rand van de weg...en toen werd er luid MOTO geroepen...nog nooit zoveel renners zo rakelings zien passeren.

- er zijn er wel nog een paar, maar deze 2 schoten me het eerst te binnen.
 
Eigen schuld hadden ze jou nie moeten aanvallen met die rotschroeven.

btw heb ooit een in Afrika een antiloop door de schroef van een C130 zien gaan, gore troep hoor wil je niet meemaken.
 
Belangrijker: hebben we wat geleerd van onze ervaringen?

De eerste post is een schoolvoorbeeld voor een hoop zaken, waaronder een aantal \'hoe het niet moet\' :P .
 
Op donderdag 21 februari 2002 12:45 schreef Sigma het volgende:
Bijna iedereen zal in zijn motor rijdende carriere al wel eens een ongeval of toch heel close bij een bij geweest zijn.

Nou, ik heb al twee keer zeker een bij tegen mij aan gehad tijdens het rijden. Dat vond ik ook al erg close. :P
 
Na Rico zijn \"supergrover-praktijken\" bleef hij +/- 10 seconden bewusteloos voor me liggen.... ;( Dacht even dat hij dood was. ;( ;( ;( ;( Jakkes, was geen fijne ervaring voor hem/mij.
Zien? Op de motorbeurs zullen ze het filmpje draaien...
 
Zo hee, bij zulke verhalen hoef ik niks meer te vertellen...

Ga door met posten, wel indrukwekkend! (en ik heb wat te doen hier op de beurs :) )
 
Belangrijker: hebben we wat geleerd van onze ervaringen?

De eerste post is een schoolvoorbeeld voor een hoop zaken, waaronder een aantal \'hoe het niet moet\' :P .

Wat moet er niet zo? is het mijn schuld dat die eikel zn auto en kippehok ondersteboven op de snelweg legt??????

:j
 
Bijna iedereen zal in zijn motor rijdende carriere al wel eens een ongeval of toch heel close bij een bij geweest zijn. Vertel de meest spektaculaire verhalen:

Ikzelf reed ooit op met een Test ZX12 model 2001 op de snelweg van Luxemburg naar Keulen toe. Van zogauw ik in Duitsland was begon ik lekker door te gassen (zonnig weertje, bijna geen verkeer) Na een km of 25 ging ik geschat 280 km/h een heel zachte dalende bocht in. Ligt daar plotseling in de bocht aan de linkerkant een Passat Break op zijn dak en aan de rechterkant de befaamde Kip caravan die ooit aan de passat moet behoord hebben. Dit gaf mij 2 meter om tussendoor te gaan. Helaas lag heel de snelweg bezaait met alles wat de gemiddelde Nederlander op vakantie neemt (van aardappelen en ravioli in blik tot rubberboot en voetbal)
Heb no effe kunnen remmen maar ben toch bijna tegen 200 tussendoor geggaan. Tijdens het passeren heb ik achtereenvolgens een badminton racket, een pak bloem,
en enkele eieren tegengekomen, die in de onderkant van mijn kuip staken.
Ben gestopt en teruggedraaid (snelweg was toch geblokkeerd) Gelukkig was er niemand ernstig gewond.
Maar heb die rit naar huis, toch 200 km heeeel rustig gereden.

mischien polletje erbij? hoeveel bijna dood ervaringen heb je al gehad?? :}
heb na deze bde ervaring wel 10000km rustig gereden

misc.php


edit pooh: att->img

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/1275/fe758d78a7aa8e60cdc8029d7b274560 (tlr.JPG)​
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb er welgeteld 2 gehad (de echt close dan):

1) Aantal auto\'s remmen af omdat er eentje af wil slaan. Had het te laat in de gaten. Er volgde een noodstop. Uiteindelijk stond ik stil met het voorwiel naast de bumper van een dikke landrover. Hoe dichter bij ik kwam, des te groter de ogen van de bestuurder werden (kon ze in de buitenspiegel zien).

2) Ergens in Eifel in de buurt van Winterberg. Een mooie doordraaiende rechter bocht, waarvan de laatste 10 meter niet goed te overzien was. Bleek dus op een T-splitsing uit te komen. Remmen had weinig zin meer, want dan was ik aan de overkant van de weg tegen een hek beland. ff snel naar links gekeken, kwam dus niets aan. Toen de motor verder plat gelegd en in 1 beweging de voorrangsweg opgedraaid.

Wat heb ik ervan geleerd? Ver vooruit kijken en dat maximale hellingshoek van een motor best groot is.
 
Noujah, weinig ergs..
Keertje lekker gassen over het rechte stuk (hetgeen een erg lekkere bocht was) van een T-kruispunt komt er er een koekblik me voorrang afpakken. Met 1 week ervaring in een bocht zwaar in de remmen moeten gaan, lekker slippend enzo.. Auto stopte halverwege mijn baanvak waar ik ook net tot stilstand was gekomen.
 
ik zie het wel ik maak nooit nix mee })
wil ik ook zo houden.
hoewel over mij altijd de ergste verhalen vertelt worden door \"vrienden\".
en ik kan me er nix van herinneren (toch iets te vaak mun kop gestoten denk ik.) :+
wel wat mislukte wheelies, burnouts en vettigeheid in de bochten ,maar dat mag geen naam hebben.
wat sloten meegepakt verkeersborden trouwens ook.
maar een bijna dood ervaring, nee
 
Moraal van het verhaal: Moest het niet zo leuk zijn, zouden we motorrijden levensgevaarlijk vinden
 
Discusie met collega: met motor is kans op dodelijk ongeval 15x groter
in combinatie met mijn rijstijl minstens 30x
Ben 28 jaar oud
statistisch heb je tussen 18 en 30 jaar in belgie 4%kans op dodelijk ongeval.
30x4= 120%

ben dus eigenlijk al 4 jaar dood :?
 
Het meest close; Niet erg dodelijk denk ik want het was lage snelheid.

Tijdens 6e rijles:

Auto (tegenligger) en ik willen dezelfde weg opdraaien, korte bocht, lange bocht verhaal dus.
Bumper ongeveer 5 cm van mijn schoen af.
Hoe close? 5 cm dus
[edit]ik had voorrang[/edit]

Met de fiets, (was wel closer eig).

Met 30kmh in het donker tegen een bankje oprijden dat aan het eind van het fietspad staat en een boom proberen om te koppen.
(nee, niet dronken. :z )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan