Het meest close dat je al hebt meegemaakt

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Bijna iedereen zal in zijn motor rijdende carriere al wel eens een ongeval of toch heel close bij een bij geweest zijn. Vertel de meest spektaculaire verhalen:

Ikzelf reed ooit op met een Test ZX12 model 2001 op de snelweg van Luxemburg naar Keulen toe. Van zogauw ik in Duitsland was begon ik lekker door te gassen (zonnig weertje, bijna geen verkeer) Na een km of 25 ging ik geschat 280 km/h een heel zachte dalende bocht in. Ligt daar plotseling in de bocht aan de linkerkant een Passat Break op zijn dak en aan de rechterkant de befaamde Kip caravan die ooit aan de passat moet behoord hebben. Dit gaf mij 2 meter om tussendoor te gaan. Helaas lag heel de snelweg bezaait met alles wat de gemiddelde Nederlander op vakantie neemt (van aardappelen en ravioli in blik tot rubberboot en voetbal)
Heb no effe kunnen remmen maar ben toch bijna tegen 200 tussendoor geggaan. Tijdens het passeren heb ik achtereenvolgens een badminton racket, een pak bloem,
en enkele eieren tegengekomen, die in de onderkant van mijn kuip staken.
Ben gestopt en teruggedraaid (snelweg was toch geblokkeerd) Gelukkig was er niemand ernstig gewond.
Maar heb die rit naar huis, toch 200 km heeeel rustig gereden.

mischien polletje erbij? hoeveel bijna dood ervaringen heb je al gehad?? :}
 
Hoeveel bijna dood ervaringen.... eh... lost count. Ik woon in Rotterdam en werk in het centrum en hier krijgt iedereen zijn rijbewijs. Gewoon genoeg zegeltjes van DE plakken en dan krijg je er een thuis gestuurd... :( :(

En echte crashes.... pas 2 maar wel beide met de RF binnen 2 maanden... :(

FF afkloppen, het gaat nu alweer een tijdje goed :] :]
 
Ik maar een bijna, maar die is niet spectaculair genoeg om hier te vertellen. Ik hoop wel het hier de komende jaren bij te kunnen houden.
 
Hmmm, das was wel heel close.

Ik reed een keer op mijn toemalige Honda XL 250 op ruime afstand achter een auto op een smal (80 km) achteraf weggetje..

Vrij scherpe bocht naar rechts met mais ernaast zodat ik niet door de bocht kon kijken. Ik kom de bocht door en zie de auto die eerst ruim voor mij reed stil staan omdat van de andere kant een vrachtwagen komt. Ik moest toen wel heftig in de remmen en eindigde naast de auto in de berm. (wel gewoon rechtop).

Ander verhaal, ook weer op de XL (heb ik laatst ook al hier ergens neer gegooid).
Ik was op mijn XL aan het toeren met nog 4 gasten.... Ik rij voorop, wil een auto inhalen, kom er achter dat die XL toch niet zo snel is en wil weer achter de auto gaan rijden ivm tegemoet komend verkeer. Op het moment dat ik afrem merk ik dat twee kameraden ook reeds zijn begonnen met inhalen.. Na een bijna confrontatie tussen onze drie motoren zie ik een Hayabusa en een ZXR 750 voorbij stuiven en ik ben weer veilig achter de auto gaan rijden...

[edit]
deze verhalen vallen behoorlijk in het niets bij het met 200 km/uur tussen een auto + caravan doorrijden..
[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja veel bijna ongelukken

99% door die stomme Koekblikken en de seniele bestuurders daarvan
 
hehe van mij niet zo spectaculair. BertV reed achter me toen ik bijna in de polder op een auto klapte die in de remmen ging voor een fietser, maar ook echt STIL ging staan op de weg (waarschijnlijk omdat ie misschien ook wel vond dat ik te dicht achter \'m reed ofzo). Ik reed dus redelijk dicht achter \'m (ik wou \'m passeren) dus klapte bijna op z\'n auto... vol in de ankers, voor en achterwiel blokkeerden en ging bijna onderuit maar kon \'m nog net rechtop houden.
Beetje eigen schuld dat ik niet te veel afstand op dat moment had gehouden, maar welke oetlul stopt er ook op de weg waar je gewoon door kan rijden.. altijd weer die automobilisten |(
Waarschijnlijk had ie een teringhekel aan motorrijders... of nie Bert? :)
 
Och vanalles meegemaakt. Met 240 km/h aan asfalt onderzoek gedaan en ooit beschoten... verder de dingen die iedereen wel meemaakt die met de motor op vakantie gaat in Frankrijk/Duitsland/Italie/Oostenrijk/Zwitserland/Belgie/Turkije.... Bochtjes uitgewappert... Stilstaande auto\'s net na de bocht enz enz...
 
Uhhmz....ok, hier komen ze :P
Ongeluk 1: Auto sneed de bocht af en ik klapte er bijna frontaal op...hersenschudding en van alles gekneusd en scheurtje in mn enkel. (had tussen mn motor en auto gezeten.)
Ongeluk 2: Oud teringwijf reed door rood voorrangsweg op in avondspits, gevolgen-> stuk van 2e en 3e wervel gebroken en gescheurde nier.
Ongeluk 3: Een duc bewonderde mijn kont :)
En een paar keer bijna van de weg afgereden omdat totootjes niet naast zich kijken als ze een baan opschuiven...ook niet in bochten...
 
Kruising met even verderop een gat in de middenberm om naar een tankstation aan de andere kant van de weg te gaan.

Ik rijd aan de kant van het tankstation en tegemoet komt een scooter. De bestuurder vind het teveel moeite om door te rijden tot opening in de middenberm en besluit het stuk vanaf het kruispunt tot het tankstation te gaan spookrijden |( Bijna frontale botsing dus.

op het laatste moment ga ik volledig links rijden en hij helemaal aan de rechterkant. Puur geluk dus, als we allebei dezelfde kant hadden gekozen hadden we nader kennis kunnen maken.

Balend van het feit dat dat niet gebeurt is, besluit ik alsnog nader kennis te gaan maken }) Keer bij het kruispunt om en zoek die etter bij de pomp op... Daar aangekomen die snotaap even flink verbaal op zijn nummer gezet :j

---

Gisteren even een stuk gereden en kwam langs een bank hier bij mij in de buurt. Aan de rechterkant staat daar een auto geparkeerd en ik zie die kerel net instappen. Zonder zijn spiegels te controleren trekt hij vanuit stilstand weg en kan ik in een snelle reactie nog net zorgen dat ik aan de linkerkant naast hem kom. Een verbaasd gezicht kijkt mij vanachter glas aan :) Een flinke toeter-solo en de wijsvinger tegen het voorhoofd.. dat zal hem leren haha
 
Ik ben ooit in Luttenberg door een op hol geslagen paard \'aangreden\'.

Hij kwam mij tegemoed lopen en passeerde, zonder dat er iets gebeurde. De eigenaren probeerden hem staande te houden, maar waren daarin niet erg succesvol.

Toen zijn een andere motorrijder en ik maar de komende kruisingen gaan afzetten om zodoende een aanrijding auto/motor met 80 km/u versus paard te voorkomen. Dat ging goed tot in luttenberg, want daar hield de weg op en moest hij links of rechts. Blijkbaar kon hij niet kiezen en crashte in de rechterkant van m\'n Deauville en gleed daarna nog vier meter verder een stoep op, tegen een huis aan.

Toen was hij wel rustig }) We hebben er verder geen lichamelijk letsel aan overgehouden, maar ik had wel voor ƒ5000.- schade. Deze werd overigens volledig vergoed door de verzekering van het paard.

als ik nog eens een op hol geslagen paard zie, rijd ik wel een blokje om ;)
 
ongeluk 1:
na inhalen motor onderuit geremd omdat er ineens voetgangers wilden oversteken. Ikzelf nix, motor onder geparkeerde auto totaltje

ongeluk 2:
onderuit op een dieselspoor, vergoed door waarborgfonds

ongeluk 3:
keren op de weg op kreta, terwijl er een auto aankomt rijden. remmen en meteen omvallen, omdat het stuur tegen de aanslag stond. auto rijdt rakelings voor me langs, ik lig onder de motor met gebroken enkel

ongeluk 4:
onderuit op bevroren wegdek

ongeluk 5:
onderuit door kiezel op de weg. klap tegen sierhekwerk, ergo gebroken sleutelbeen.

niet zelf maar wel gezien:
in het zwarte woud, rijden we met z\'n 5-en, haakse bocht naar rechts en meteen daarna een T-splitsing. Heeft nr.5 van onze groep die splitsing niet gezien en denkt: \"hey, mooie bocht\", gaat ervoor zitten en ramt z\'n zoon (nr 2) van achteren. samen vliegen ze de weg op. Zoonlief kan de 916 nog onder controle houden en staat in de berm stil, z\'n vader valt midden op de weg om. En van links komt er net een grote vrachtauto aan, die net op tijd stil kan staan.

Als die vrachtauto daar 5 seconden eerder was geweest, was dit verhaal heel anders afgelopen. Brrr, moet er niet aan denken.
 
nooit iets engs mee gemaakt...

een keer de berm in gereden omdat ik te hard de bocht door ging op m\'n magna, spiegel krom en een smerig pak.

Verder meer dan genoeg bijna aanrijdingen door of te weinig afstand van mijzelf (van die kl.ote linksrijders..), of door onoplettende koekblikbestuurders, die weigeren te spiegelen en hun knipperlichten te gebruiken...
 
en ooit beschoten...

WAT ???? Hahahaha, beschoten? Grapje zeker? Vertel, vertel }) }) !!!

Het enige wat ik ooit gedaan heb wat achteraf minder slim was, was na een erg strakke bocht aan de binnenkant (sja, snap ook niet hoe) van de bocht belanden, een dijk afstuiteren en na 100m meter tot stilstand in een weiland komen.

Niet gevallen !!! Was voor de toeschouwers leuk gezicht om mij door het gras te zien stuiteren, volgens de overlevering kwam ik helemaal los van het zadel en steunen. Grote mazzel gehad dat er geen sloot, hek met prikkeldraad of vee in de buurt was om in te vliegen. Kwam er vanaf met een gebutste pols, rug en ego \ '( ...
 
Op donderdag 21 februari 2002 13:21 schreef rEPLICa het volgende:WAT ???? Hahahaha, beschoten? Grapje zeker? Vertel, vertel }) }) !!!

Check deze: http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=2808&singlepost=54787 (www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=2808&singlepost=54787)
 
Ja kijk HellDesker;

Als jij dit soort verhalen gaat ophangen kunnen we beter meteen dit topic sluiten :( :+

Hier kan toch niemand tegenop!
 
Pas 1 keer van de weg geraakt. Denken dat als je een sneller iemand maar gewoon blind volgt dat het dan wel goed komt. Niet dus :) . Bij Delft de berm dus ingevlogen maar wel rechtop gehouden.
Verder eigenlijk nog niets noemenswaardig.
 
Ja kijk HellDesker;

Als jij dit soort verhalen gaat ophangen kunnen we beter meteen dit topic sluiten :( :+

Hier kan toch niemand tegenop!

eg wel, ben ook beschoten, met mortieren door servische-bosniers in Yuogo 8-)

dat was lachen...........als en boer met kiespijn
 
eg wel, ben ook beschoten, met mortieren door servische-bosniers in Yuogo 8-)

dat was lachen...........als en boer met kiespijn
Toevallig in Sbrnitza ? zijn daar ook enkele dagen geweest, enkele Dutch batters gezien.
Enkele joegos ook maar die waren minder vriendelijk. :j
 
eg wel, ben ook beschoten, met mortieren door servische-bosniers in Yuogo 8-)

dat was lachen...........als en boer met kiespijn
Ook beschoten, eerst hier in Baskenland door doorgedraaide oproerpolitie en daarna in Cambodja (ook met zo\'n blauwe pet op)door Khmers.
Een na laatste dag werd de Transall waar ik in meevloog bij de landing beschoten door een rode khmer met een Kalaschnikof. :(
 
Levensgevaarlijk dat Motorrijden
xyxgun.gif
, we kunnen beter in een
tank.gif
gaan zitten ;)
 
Ja kijk HELLdesker;

Als jij dit soort verhalen gaat ophangen kunnen we beter meteen dit topic sluiten :( :+

Hier kan toch niemand tegenop!
Sorry...

Trouwens zoals je ziet, zijn er meerdere die ongeveer in dezelfde situatie hebben gezeten.
 
Het enige wat ik ooit gedaan heb wat achteraf minder slim was, was na een erg strakke bocht aan de binnenkant (sja, snap ook niet hoe) van de bocht belanden, een dijk afstuiteren en na 100m meter tot stilstand in een weiland komen.

Niet gevallen !!! Was voor de toeschouwers leuk gezicht om mij door het gras te zien stuiteren, volgens de overlevering kwam ik helemaal los van het zadel en steunen. Grote mazzel gehad dat er geen sloot, hek met prikkeldraad of vee in de buurt was om in te vliegen. Kwam er vanaf met een gebutste pols, rug en ego \ '( ...
Stukje uit Joe Bar :? :P

Als ik dan de moeite neem om een korte route te nemen, kunnen jullie me op zijn minst toch even volgen ( oid. letterlijke tekst weet ik niet meer precies.) Is er ook 1tje uit de bocht gevlogen..
 
Ben 4 keer gestuiterd.
1) Wagen steekt vanuit overdekte parkeergarage zonder te kijken een voorrangsweg over, daar reed ik dus met m\'n rf600. ==> salto over motorkap (en gewoon op m\'n voeten terecht komen 10 voor uitvoering) RF totalloss
2)Motorrijder voor me vliegt in Dld. uit de bocht en klapt frontaal op tegenligger waarna hij teruggeslingerd wordt en voor mijn wielen terechtkomt. (Hij heeft het gelukkig overleefd)
3) Op zolder (in de 2e bocht na start/finish)door een Duc de grindbak ingeduwd met 130. Die dwaas kon z\'n lijn niet houden. Fazer 10000,- piek
schade. Schade aan mezelf ==> een aantal pezen gescheurd in schouder.
4) Door collega motorrijder aangereden op kruispunt. Hij was op tanktas aan het kijken en niet op de weg.

Conclusie Je hebt hebt het vaak niet aan jezelf te danken...
 
een keer ongeluk gehad...


boer reed op de weg met grote aanhanger lees geen zicht in zijn spiegels
waren met z\'n drieen de voorste gaat ervoorbij dan wil ik, maar die boer gunt me geen asfalt en geeft me een tikkie aan de voorkant.

resultaat
mijn cbr total en een maat die achter me reed kon niet meer stoppen/ontwijken zijn cbr ook total lees verkorte wielbasis
boer stopte 500m verderop omdat\'tie het toen pas gezien had

ja daar zijn nu SPIEGELS VOOR


oh ja afloop beide alles vergoed gekregen...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan