Het merk Saito...is dah wah?

Bronco

MF veteraan
23 feb 2002
2.793
99
Rotterdam
Ik ben op zoek naar een nieuwe accu voor m'n CBR en tevens ook
naar een paar nieuwe remblokken voor mijn Brikkie.
Zowel de accu als de blokken zijn door Louis.de leverbaar, beiden van het merk Saito. Is er iemand die ervaring heeft met blokkken/accu's van dit merk???

Vooral de accu is stukken goedkoper (28,00 euro) dan andere merken zoals Delo (57,00 euro) en Varta (72,00 euro!!) Mede door dit grote verschil ben ik toch een beetje huiverig om zomaar te bestellen...vandaar mijn vraag of er iemand is die ervaring heeft met de accu's dan wel remblokkken van dit merk?
 
Saito Remblokken: voor de achterkant goed genoeg.
Saito Accu: alleen als je de motor binnenkort verkoopt.
Saito Handvatverwarming: Best goed (voor die 19,95 rij ik al twee jaar met warme handen de winter door, dit wordt de derde winter)

Saito kettingspray: absoluut vanaf blijven, spettert alle kanten op en verdwijnt na één buitje.
Ik heb nu al jaren een pro-oiler, dus iedereen die tussen Nijmegen en Venlo komt kan gratis een busje saito meenemen om te proberen, it sucks!

(zolang de voorraad strekt)
 
ik heb nu al 3 jaar een saito accu in mijn Ducati 916, perfecte accu en nog nooit een rpobleem gehad. Inde winter hang ik hem wel aan de optimate.

Hiervoor had ik een delo, prima accu maar geen verschil met de Saito.
 
Ik ben op zoek naar een nieuwe accu voor m'n CBR en tevens ook
naar een paar nieuwe remblokken voor mijn Brikkie.
Zowel de accu als de blokken zijn door Louis.de leverbaar, beiden van het merk Saito. Is er iemand die ervaring heeft met blokkken/accu's van dit merk???

Vooral de accu is stukken goedkoper (28,00 euro) dan andere merken zoals Delo (57,00 euro) en Varta (72,00 euro!!) Mede door dit grote verschil ben ik toch een beetje huiverig om zomaar te bestellen...vandaar mijn vraag of er iemand is die ervaring heeft met de accu's dan wel remblokkken van dit merk?


Hij is 2,5 Keer goedkoper dan de VARTA,dus mag ie in feite ook 2,5 keer slechter zijn(wat ik overigens zwaar betwijfel of dat zo ook is).
Gewoon proberen,dan weet je het.

Mijn advies : doen
 
Ik heb zelf nooit veel gemerkt van de "kwaliteiten" van Varta (misschien gewoon pech gehad, maar dan wel opvallend vaak ;) ), dus ik zou zelf wel een Saito willen proberen als ik tussen deze 2 moest kiezen. Mijn favouriet is Yuasa (of is het "YuasSa"?). Die zijn wel wat duurder maar als je echt op je motor moet vertrouwen dan is het gauw weer terugverdiend.
 
Bedankt voor alle adviezen :}

Ik denk dat ik de gok maar is waag wat betreft de accu, deze is voor mijn Cbr en die staat toch altijd op stal met het koude/natte weer....accu hoeft dus niet al te hard te werken.

Remblokken begin ik maar niet aan denk ik ;)
 
Ik ben zelf door schade en schande wijs geworden, goedkoop is duurkoop. Mijn advies:

accu: neem een degelijk merk, bij voorkeur Yuasa; heb ook wel eens goedkope prul - gehad, binnen een jaar kapot
- remmen: alleen origineel; niet-originele troep (uitzonderingen daargelaten, maar deze uitzonderingen zijn min. net zo duur als origineel) of slijt snel, of vreet je schijven op, of remt slecht.
- kettingspray: PJ-1 blue label (slecht verkrijgbaar)

Succes, Bart
 
in mijn bmw k75 zit nu twee jaar een saito en gaat nu lachend z'n derde winter in.
in de bmw r60/6 van bmwoman zit nu al vier jaar een saito, die motor word alleen met mooi weer gebruikt en staat soms maanden stil.
laat je nix wijsmaken over merken, saito is gewoon goed.
met een yuasa heb ik nog nooit langer als 3 jaar gedaan.
louis staat echt niet in zijn schuurtje accu's te maken, die dingen komen gewoon van hoppecke ofzo
 
Ik heb in 10 jaar tijd 2 keer een saito accu gehad in mijn honda cbx 550. en geen andere accu's gehad. Perfect bevallen zelfs nadat hij een paar keer met een te laag vloiestof niveau gestaan heeft. Wat mij betreft een aanrader. :} :]
alex
 
Terug
Bovenaan Onderaan