Het MF Ducati Multistrada Topic IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo ik ben geslaagd *O*
De Duc was top.
Direct alles geregeld en meegenomen naar huis.
Rijden is super idd, houding is top.
Moeilijkheid voor mij is de hoogte, erop en eraf.
Ff zoeken of hij nog ergens wat lager gezet kan worden oid.
Op zoek naar een handleiding ofzo dus omdat e rgeen boekje bij zit helaas.
DS 1000 uit 2004 is het geworden.
[afbeelding]
Mooi!! Met Termi's eronder, geweldig. Veel plezier met je aankoop, maar voorlopig nog weinig rijden met dit weer... :(
 
zijn er nog luitjes die hier aan meedoen ?
12/13/14 april Ardennen offensief (2 daagse toerrit) georganiseerd door Moto Puro ?

Groet
Fons
Misschien. Ik ben er nog over aan het denken.
De datum komt me niet echt goed uit.
Zo ik ben geslaagd *O*
De Duc was top.
Direct alles geregeld en meegenomen naar huis.
Rijden is super idd, houding is top.
Moeilijkheid voor mij is de hoogte, erop en eraf.
Ff zoeken of hij nog ergens wat lager gezet kan worden oid.
Op zoek naar een handleiding ofzo dus omdat e rgeen boekje bij zit helaas.
DS 1000 uit 2004 is het geworden.
Gefeliciteerd met je aanwinst. :)
 
Zo ik ben geslaagd *O*
De Duc was top.
Direct alles geregeld en meegenomen naar huis.
Rijden is super idd, houding is top.
Moeilijkheid voor mij is de hoogte, erop en eraf.
Ff zoeken of hij nog ergens wat lager gezet kan worden oid.
Op zoek naar een handleiding ofzo dus omdat e rgeen boekje bij zit helaas.
DS 1000 uit 2004 is het geworden.
[afbeelding]

Gefeliciteerd!
Rood met termi's niks meer aan doen zeg ik *O*

Vandaag toch maar even de "winterslaap" onderbroken en wat gaan rijden. Was (volgens temp meter mts) 14 graden in Zeeland. Prima rijden dus! :) (en ja starten was geen probleem)
 
Hoi allen,
Ik ben nieuw op dit forum. Sinds april dit jaar (na een aantal andere Ducs) blije eigenaar van een mts 1200 sport. Er zit nu een Termignoni slipon op, maar het geluid is gewoon niet des ducati's! Ik lees op dit forum een aantal berichten over het plaatsen van een Leo Vince catvervanger icm de Termi slipon. Daar zit ik zelf ook aan te denken, mn ook vanwege het laag houden van de kosten en omdat ik de slipon gewoon de mooiste vind. Het enige wat ik me afvraag is in hoeverre deze combinatie legaal te krijgen is bij bv een politiecontrole of een circuitdag of een rondje Duitsland. Een db-killer laten maken (Startwin) die in de slipon vastgemaakt kan worden, lijkt me een goede oplossing.... Heeft iemand hier ervaring mee, zijn er nog anderen die zo'n combi willen en dit aan Startwin willen voorleggen.
Verder nog iemand ervaring met een QD? Zag dze vandaag bij motoport Hippo, ziet er erg gaaf uit, maar volgens mij erg duur....
 
mooie motor iesje73 veel plezier ermee.
vandaag een lekker rondje achterhoek gedaan met de multi,nog even bij startwin in loenen aangewipt.
er stonden 5 nieuwe multi,s te koop.
 
Hoi allen,
Ik ben nieuw op dit forum. Sinds april dit jaar (na een aantal andere Ducs) blije eigenaar van een mts 1200 sport. Er zit nu een Termignoni slipon op, maar het geluid is gewoon niet des ducati's! Ik lees op dit forum een aantal berichten over het plaatsen van een Leo Vince catvervanger icm de Termi slipon. Daar zit ik zelf ook aan te denken, mn ook vanwege het laag houden van de kosten en omdat ik de slipon gewoon de mooiste vind. Het enige wat ik me afvraag is in hoeverre deze combinatie legaal te krijgen is bij bv een politiecontrole of een circuitdag of een rondje Duitsland. Een db-killer laten maken (Startwin) die in de slipon vastgemaakt kan worden, lijkt me een goede oplossing.... Heeft iemand hier ervaring mee, zijn er nog anderen die zo'n combi willen en dit aan Startwin willen voorleggen.
Verder nog iemand ervaring met een QD? Zag dze vandaag bij motoport Hippo, ziet er erg gaaf uit, maar volgens mij erg duur....
Welkom op t forum. Mooi hoor de sport met al dat carbon. Heeft die nu ook DES?
LV decat is perfect maar hou rekening dat je een remap moet laten doen. Kost rond de €200,- maar je krijgt er n nieuwe motor voor terug. Zonder remap gaat ie zelfs slechter lopen als je de katylisator verwijderd. Sterik heeft n goedkoop adresje gevonden voor een Db killer
 
Laatst bewerkt:
iesje73 schreef op 29 december 2 @ 17:36:
Zo ik ben geslaagd *O*
De Duc was top.
Direct alles geregeld en meegenomen naar huis.
Rijden is super idd, houding is top.
Moeilijkheid voor mij is de hoogte, erop en eraf.
Ff zoeken of hij nog ergens wat lager gezet kan worden oid.
Op zoek naar een handleiding ofzo dus omdat e rgeen boekje bij zit helaas.

Ziet er goed uit! Heeft de twee opties die ik ook nog graag wil: middenbok en sportuitlaat.

De hoogte van de achterbrug is verstelbaar. Er loopt een zilverkleurige verstelstang langs de achterschokbreker. Hiermee kun je de hoogte achter verstellen. Ik zou alleen wel de voorvork extra laten doorsteken om de geometrie gelijk te houden.
 
Ziet er goed uit! Heeft de twee opties die ik ook nog graag wil: middenbok en sportuitlaat.

De hoogte van de achterbrug is verstelbaar. Er loopt een zilverkleurige verstelstang langs de achterschokbreker. Hiermee kun je de hoogte achter verstellen. Ik zou alleen wel de voorvork extra laten doorsteken om de geometrie gelijk te houden.
Mooi Kawa verleden had je 8-)





En ik geef het stokje voor het volgende topic door.
Ben blij dat ik het 4 delen heb mogen openen.

Multistrada was mijn kindje maar nu laat ik het los.

Tot ooit :W
 
Welkom op t forum. Mooi hoor de sport met al dat carbon. Heeft die nu ook DES?
LV decat is perfect maar hou rekening dat je een remap moet laten doen. Kost rond de €200,- maar je krijgt er n nieuwe motor voor terug. Zonder remap gaat ie zelfs slechter lopen als je de katylisator verwijderd. Sterik heeft n goedkoop adresje gevonden voor een Db killer

Op de sport uitvoering zit ook DES. Dat bevalt ook echt super!
Ik las dat jij ook een LV decat hebt geïnstalleerd icm de standaard uitlaat.... Hoe hard is het geluid dan? Kun je er nog een dag mee naar Assen of Duitsland bijvoorbeeld zonder last te krijgen van de politie? In de LV zit ook nog een klein dempertje volgens mij in de dikke bobbel. Dat helpt in ieder geval al wat.
Ik ga ook zeker de rexxer doen. Heb je zelf de decat geïnstalleerd? Of weet je ergens een goed adres waar ze de set voor een mooie prijs kunnen installeren. Bolski levert relatief goedkoop, maar dan zit het er nog niet op....
 
Op de sport uitvoering zit ook DES. Dat bevalt ook echt super!
Ik las dat jij ook een LV decat hebt geïnstalleerd icm de standaard uitlaat.... Hoe hard is het geluid dan? Kun je er nog een dag mee naar Assen of Duitsland bijvoorbeeld zonder last te krijgen van de politie? In de LV zit ook nog een klein dempertje volgens mij in de dikke bobbel. Dat helpt in ieder geval al wat.
Ik ga ook zeker de rexxer doen. Heb je zelf de decat geïnstalleerd? Of weet je ergens een goed adres waar ze de set voor een mooie prijs kunnen installeren. Bolski levert relatief goedkoop, maar dan zit het er nog niet op....

Het geluid moet volgens mij niet veel uitmaken of je de Termignoni slipon hebt of de originele dubbele pijpjes. In beide zit geen demping. Alle demping zit in de cat.
Ik heb mijn Leovince van:
http://www.ebay.nl/itm/KIT-ELIMINA-...essori_Moto&hash=item4abf16c246#ht_2192wt_689
Het zelf installeren een goed te doen. Ik heb hiervoor wel een handleiding.
Wat betreft het geluid denk ik dat het te luid is voor de openbare weg. Ik ben dan ook bezig met een dbkiller in de slipon. Het schijnt dat een dbkiller van een full Termignoni systeem pas te maken is. Deze dbkiller is vanuit Amerika onderweg naar mij. Ik kan jullie op de hoogte houden van het vervolg. Ik heb Start Twin ook benaderd. Volgens hen komt het met het geluid niet helemaal goed als je een dbkiller in de Termi Slipon doet. Ik denk dat het nog wel mee valt. Het geluid is nu al mooi en zal iets stiller worden bij het monteren van een dbkiller. Een QD vind ik te lomp met alle respect. De Termi slipon geeft een mooi open zicht op de eenzijdige ophanging.
Hieronder alvast een eindplaatje.
full
 
Laatst bewerkt:
Mooi Kawa verleden had je 8-)





En ik geef het stokje voor het volgende topic door.
Ben blij dat ik het 4 delen heb mogen openen.

Multistrada was mijn kindje maar nu laat ik het los.

Tot ooit :W
Hoe werkt dat eigenlijk? Dit topic sluiten en het volgende openen? Open ik een nieuw topic en sluit de moderator dan dit topic?
 
Hoe werkt dat eigenlijk? Dit topic sluiten en het volgende openen? Open ik een nieuw topic en sluit de moderator dan dit topic?
Bij 2500 posts wordt het topic als 'vol' beschouwd.
Via het 3-hoekje rechts boven kan je de moderator een melding geven.

Succes ;)
 
Op de sport uitvoering zit ook DES. Dat bevalt ook echt super!
Ik las dat jij ook een LV decat hebt geïnstalleerd icm de standaard uitlaat.... Hoe hard is het geluid dan? Kun je er nog een dag mee naar Assen of Duitsland bijvoorbeeld zonder last te krijgen van de politie? In de LV zit ook nog een klein dempertje volgens mij in de dikke bobbel. Dat helpt in ieder geval al wat.
Ik ga ook zeker de rexxer doen. Heb je zelf de decat geïnstalleerd? Of weet je ergens een goed adres waar ze de set voor een mooie prijs kunnen installeren. Bolski levert relatief goedkoop, maar dan zit het er nog niet op....
Ik heb de decat laten installeren door m'n dealer, MotoPort Assen. Die gaf me er een mooie prijs voor inclusief installatie. Ik heb meerdere dingen laten doen en de totaal prijs onderhandeld, maar grofweg kwam het neer op €625,- inclusief montage en remap. Erik is verreweg het goedkoopste uit en heeft er een paar leuke uurtjes aan zitten knutselen. Hij moet nog wel een remap laten doen. Belangrijk, ik heb vertrouwen in de garage en monteurs daar. Luciano heeft dit al meerdere keren gedaan en ik kan goed overweg met Albert die de Ducati accesoires verkoopt. Ze hebben er echt wel verstand van daar en het is altijd prima voor elkaar. Motor is netjes thuis gebracht, omdat het zulk slecht weer was en daar doen ze allemaal niet moeilijk over.
Dus, wil je in een keer klaar zijn en een goed resultaat Motoport Assen of je eigen vertrouwde dealer. (Want iedereen kan natuurlijk de LV met korting verkopen). Wil je het onderste uit de kan, op EBay een aanbieding afwachten en zelf knutselen.

Hoe hard is het geluid en kom je ermee weg? Strikt genomen en gemeten zal het boven de norm uitkomen zonder dB killer. Met dB killer zal het goed zijn.
 
Het geluid moet volgens mij niet veel uitmaken of je de Leovince slipon hebt of de originele dubbele pijpjes. In beide zit geen demping. Alle demping zit in de cat.
Ik heb mijn Leovince van:
http://www.ebay.nl/itm/KIT-ELIMINA-...essori_Moto&hash=item4abf16c246#ht_2192wt_689
Het zelf installeren een goed te doen. Ik heb hiervoor wel een handleiding.
Wat betreft het geluid denk ik dat het te luid is voor de openbare weg. Ik ben dan ook bezig met een dbkiller in de slipon. Het schijnt dat een dbkiller van een full Termignoni systeem pas te maken is. Deze dbkiller is vanuit Amerika onderweg naar mij. Ik kan jullie op de hoogte houden van het vervolg. Hierbonder alvast een plaatje.
[afbeelding]

bedankt voor je ebay link. Ik heb meteen de LV decat besteld! Deze was nog goedkoper dan bij Bolski, zelfs met verzendkosten. Nu alleen nog proberen het spul te monteren, ben ik toch nog wel wat huiverig voor gezien mijn sleutel ervaring. Is de handleiding ook voor niet techneuten goed te volgen? Wil je deze svp mailen? Zou mooi zijn als je daar ook nog wat stap voor stap pics bij hebt.
Ben erg benieuwd naar je ervaring voor het pas maken van de dbkiller. Dat moet ik ook nog voor elkaar zien te krijgen.
 
Zo ik ben geslaagd *O*
De Duc was top.
Direct alles geregeld en meegenomen naar huis.
Rijden is super idd, houding is top.
Moeilijkheid voor mij is de hoogte, erop en eraf.
Ff zoeken of hij nog ergens wat lager gezet kan worden oid.
Op zoek naar een handleiding ofzo dus omdat e rgeen boekje bij zit helaas.
DS 1000 uit 2004 is het geworden.
[afbeelding]
Nice :} :} :} :}

Veel plezier :] :] :] :]

De zon is hier!!!!!!!!!!!

ik zeg :] :] :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je ebay link. Ik heb meteen de LV decat besteld! Deze was nog goedkoper dan bij Bolski, zelfs met verzendkosten. Nu alleen nog proberen het spul te monteren, ben ik toch nog wel wat huiverig voor gezien mijn sleutel ervaring. Is de handleiding ook voor niet techneuten goed te volgen? Wil je deze svp mailen? Zou mooi zijn als je daar ook nog wat stap voor stap pics bij hebt.
Ben erg benieuwd naar je ervaring voor het pas maken van de dbkiller. Dat moet ik ook nog voor elkaar zien te krijgen.

Ik heb hier een link naar de beschrijving voor het monteren van de Leovince decat. Ik heb alleen het eerste deel gedaan. Het blokje in de servomotor heb ik niet gedaan omdat ik de servo motor uit laat schakelen bij de remap door Motoport Assen. Daarna ga ik de kabel en desnoods de hele servo motor verwijderen. Als nood heb ik een veertje gemonteerd om niet de EXVL error op het dashboard te krijgen. De video die Antoine van mijn motor heeft gemaakt staat nog wel op de vorige post een aantal pagina's terug.
mts1200.info
 
Ziet er goed uit! Heeft de twee opties die ik ook nog graag wil: middenbok en sportuitlaat.

De hoogte van de achterbrug is verstelbaar. Er loopt een zilverkleurige verstelstang langs de achterschokbreker. Hiermee kun je de hoogte achter verstellen. Ik zou alleen wel de voorvork extra laten doorsteken om de geometrie gelijk te houden.

Thanx.
Dat van die verstelstang had ik al gelezen in de manual idd.
Die voorvork doorsteken, is dat iets om te laten doen?
Of kan je dat ook zelf doen?
 
Thanx.
Dat van die verstelstang had ik al gelezen in de manual idd.
Die voorvork doorsteken, is dat iets om te laten doen?
Of kan je dat ook zelf doen?

Heb het zelf ook gedaan bij de monster van mijn vrouw. Het is makkelijk als je een bok hebt voor onder het balhoofd. Hoe vast de bouten moeten staat in je Manual.

Trouwens, dat Manuel. Heb je dat van internet? Wil er zelf ook nog een dus misschien kun je vertellen waar ik hem kan downloaden, of misschien kun je hem mailen?

Groeten,

Imre
 
Mooi Kawa verleden had je

Heb er drie gehad en op twee met veel plezier gereden.
De GPS 750 was mijn eerste motor. Reed heerlijk tot aan problemen met de carburateur. Had er trouwens al een ander blok in gehangen omdat de 2e versnelling zoek was :w
De ZRX1100 is een heerlijk motor met veel koppel. Maar na een aantal jaar wilde ik Iers ander. Toen de ZX12R gekocht in een opwelling. Wilde al lang een racer maar dat ding liep toch zo hard, niet normaal. 200 pk is echt teveel van het goede. Deze snel weer verkocht.
Afgelopen jaar lekker op de monster van mijn vrouw gereden. Toen zo besmet met het Ducati-virus dat ik heb besloten naaf een Ducati te zoeken waar ik met mijn 2 meter goed op pas. Keuze werd tussen de ST2 en de multistrada. Blij dat ik voor de laatste heb gekozen.

Zag jouw oude multistrada volgens mij te koop staan bij een handelaar? Klopt dat? Had volgens mij gelezen dat je ook Kawasaki rijd? En dat je volgende multi een 1100 wordt? Nog geen kriebels om er een te kopen?
 
Antoine. Zag op Facebook dat je een rit hebt gemaakt vandaag. Is er al meer te zeggen over de remap en het geluid. Multi ziet er erg strak uit zo met die mooie zwarte delen. Groeten Erik
 
Antoine. Zag op Facebook dat je een rit hebt gemaakt vandaag. Is er al meer te zeggen over de remap en het geluid. Multi ziet er erg strak uit zo met die mooie zwarte delen. Groeten Erik
Ja er is veel te zeggen over de remap en het geluid! In één woord, DOEN!

Erik je weet niet wat je meemaakt! Ik heb m eindelijk eens uitgebreid kunnen testen. Rotonde's in z'n 2 zonder koppeling of achterrem bij te pakken in SPORT mode!!! Dat ging echt niet vroeger vóór de remap. Voorheen had de touring mode mijn voorkeur vanwege de iets rustigere gasresponse. Nu lijkt SPORT mode de voorkeur te krijgen omdat het "hakkerige" er vanaf is en hij vanaf ieder toerental vooruit sprint. Overal is vermogen aanwezig, 2000 TPM of 4000TPM, het maakt niet uit.
Het sportieve karakter van het blokt komt nu pas volledig tot z'n recht. Zo heeft Ducati het dus bedoelt. F*ck the euro3 norm, iedereen een remap en decat! :)

Het geluid vind ik zelf, met oordoppen in, geweldig. Ik hoor de testatstretta heerlijk grommen onder me. Op de snelweg word ik niet gek van de herrie en in de dorpjes tuf ik rustig met een laag toerental, dus het geluid is niet hinderlijk luid. Wel goed hoorbaar en iedereen kijkt je na.
Dan weet je dat je op een Ducati rijdt!
 
Nog even als extraatje, nu de handkappen zijn verwijderd is het opmerkelijk hoeveel turbulentie dat scheelt rond je helm. Ik raad iedereen aan dat eens te proberen. Ze zijn zo te verwijderen en het scheelt echt veel.
 
Heb er drie gehad en op twee met veel plezier gereden.
De GPS 750 was mijn eerste motor. Reed heerlijk tot aan problemen met de carburateur. Had er trouwens al een ander blok in gehangen omdat de 2e versnelling zoek was :w
De ZRX1100 is een heerlijk motor met veel koppel. Maar na een aantal jaar wilde ik Iers ander. Toen de ZX12R gekocht in een opwelling. Wilde al lang een racer maar dat ding liep toch zo hard, niet normaal. 200 pk is echt teveel van het goede. Deze snel weer verkocht.
Afgelopen jaar lekker op de monster van mijn vrouw gereden. Toen zo besmet met het Ducati-virus dat ik heb besloten naaf een Ducati te zoeken waar ik met mijn 2 meter goed op pas. Keuze werd tussen de ST2 en de multistrada. Blij dat ik voor de laatste heb gekozen.

Zag jouw oude multistrada volgens mij te koop staan bij een handelaar? Klopt dat? Had volgens mij gelezen dat je ook Kawasaki rijd? En dat je volgende multi een 1100 wordt? Nog geen kriebels om er een te kopen?
Ik heb ooit de beruchte Kawasaki Z900 gehad. Wat een blok en wat slecht sturen dat ding. Echt vanaf de snelweg een uitvoegstrook op en dat dingt wiebelde alle kanten op. Was toen wel een van de snelste motoren van die tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan