Het MF Motorweekend -Algemeen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.498
180
Oss
Omdat de topics in "wat is waar te doen" zo vollopen met gelul, en daardoor het voor nieuwkomers niet door te komen is, hier een chat topic. Ik weet niet goed of het wel bij algemeen thuis hoort, misschien moeten we welk naar off-topic maar dat mogen die lieve modjes bepalen.

Voor de volledigheid, hier gaat het om:

Dus.

Graag on-topic gelul in het wat-is-waar-te-doen topic, en gezwets :9 over je abs mag hier
 
Laatst bewerkt:
1e *O* :+

Zal binnenkort eens kijken of ik budget vrij kan maken voor dit weekend :Y
 
Laatst bewerkt:
2e *O*
Same here.
Trouwens, nog steeds geen opvolger voor de GS?

Neen.

De GS is voor mij nog waarig genoeg om op rond te blijven tuffen, vooral de kosten van het beestje, en het gebrek aan liquide middelen om een ander aan te schaffen.

En dan zijn er ook nog dingen als sparen voor het 4wielen-rijbewijs, en sparen uberhaupt :Y


Edit: Over sparen gesproken, hoor mijn bedje roepen :Y

Morgen weer om 6 uur bij de baas op de stoep staan, centjes verdienen :)

Maf ze :W


't is nog geen vrijdag B| :+
 
Laatst bewerkt:
ook ff melden..... heb tegen die tijd m'n TT wel ergens aan de TLR geplakt... :+
 
Is de Garmin Zumo 660 al ergens te koop in nederland? Ik hoop in ieder dat ik hem ruim voor het weekend op m'n TL kan schroeven *D *D
nee, wordt wereldwijd nog niet geleverd .....

staar je overigens niet blind op de typenummering, er zitten blijkbaar ook nog genog (verwachte) nadelen aan de 660 tov de huidige serie
wat huiswerk *D

[me="Ted"]denkt : ohja, ook hier effe :W :W[/me]


deze aftermiet stond er nog niet bij O-)
After-after-meeting "Hét MF Motorweekend 2007" - Zwolle
 
Laatst bewerkt:
waarschijnlijk zal ie ook wel een discussie over bullit cams bedoelen :X
Denk het ook. Blijft het andere topic schoon. *D

Maar wel natuurlijk melden of je een cam mee neemt of niet in Hèt MF Motorweekend 2009 - deel 1. Moeten we weer nadenken wat waar wel/niet gepost mag worden. :( :+


Mijn ABS (mag dat hier? oh, ja mag O-) ) is even gechecked. Boordcomputer heeft geen storing vastgelegd. Dus niks ernstigs: geen incident heftig genoeg om te bewaren.
Zaterdag wel terugkomen om alles los te halen, controleren en opnieuw monteren.

Conclusie is nu wel: Remmen functioneren :Y , ABS kan uitgezet worden door het systeem omdat er ergens iets niet 100% is. :X Dusssss: rustig rijden en zaterdag terugkomen.

Mogelijke oorzaken:
- Vuiltje tussen sensor en wiel.
- Toch ABS achteraf aan het doorgeven dat ie ingegrepen heeft. (Nieuwe remmen --> harder happen)
- afstand instellen tussen sensor en rem

Zaterdag weet ik mogelijk meer...
 
Dus we mogen het hier over videocamera's etc hebben })

lijstje dan maar O-)

Neem jij ook een videocamera mee, meldt het maar *O*
______________________________________________________________
Wie neemt er een videocamera etc mee naar
Hèt MF Motorweekend 2009 - deel 1
(op alfabet)
______________________________________________________________
Buzzin -
Dreetje9 - Casio Exilim EX-Z60
Pilatus -
Tazzman_3 - X-sportscam 520 & GP100 "bullitcam systeem"

Wie gaat er waarschijnlijk nog eentje aanschaffen :
Ted - Tachyon XC of Via POV1

Neem jij ook een videocamera mee, meldt het maar *O*
 
Laatst bewerkt:
Zeg ik had het zojuist met een motorrijder (geen mf'er de boef) over toeren en hij rijd altijd met een PMR. Zijn er hier eigelijk mensen met een pmr? Is dat interessant voor ons?

(pmr=motor-naar-motor communicatie)
 
ik heb ook een "walke talkie" / PMR (eigenlijk 2 zelfs ivm setaanbieding) en het heeft voor- en nadelen ...

Voordeel is uiteraard dat je redelijk met elkaar kan communiceren tot zo'n 2 km (max 5 km wordt gezegd, maar dan moet alles meezitten, ook de motor uit om die storingsbron weg te halen bijv.)

De nadeeltjes kunnen dan zijn :
- er moeten wel meer zijn binnen de groep met PMR , en op zelfde kanaal :X

- er komt (weer) zo'n apparaat bij . Als je al GPS hebt moet je even kijken hoe je de twee kan combineren . (had op de hornet er een speciaal tussenstation (zoiets als Autocom) voor gekocht, niet weer op de Sprint ST gemonteerd)
Dacht dat bij Zumo's met draad er een andere (vervangende) draad beschikbaar is om het "betaalbaar" op te lossen ...

- het is "one way" communicatie . als 1 wat zegt, kan de rest alleen luisteren en zelf niets zeggen. Bij meerdere PMR's bij elkaar kan je dan door elkaar heen gaan praten waardoor je dus dingen mist. (Heb wel eens gereden bij iemand die door stroring op zijn PMR constant zond, is nooit grappig B| )

- zonder dure hulpmiddelen als "Autocom" blijft het verstaanbaar tot zo'n 100 km per uur, daarboven wellicht met stille helmen bij ontvangende persoon, maar ook zendende persoon.

- in druk bewoonde gebieden kan je gek worden van de babyfoons... Ja die ontvang je ook , als dat hetzelfde kanaal is. (en die zenden dus verder dan motor-PMR's ivm ontbreken motorstoring ....

- zit er "massa" tussen als bergen, tunnel of veel grote gebouwen, dan gaat bereik hard naar beneden. Bij een mooie bocht om berg heen kan je zelfs binnen 300 meter geen bereik meer hebben, en in tunnel hoort je alleen diegene die ook in de tunnel zijn.

- En dan heb je in de groep meerdere goed werkende PMR's, waar ga je dan over praten ? (heb weleens in groep hele liederen moeten aanhoren, waar ieder om de beurt een regel zong -O- ) & ( door zo'n PMR kan een boodschap wel eens wat minder vriendelijk overkomen :X : ivm harder praten en proberen het kort te houden )

Is het interessant voor "ons" : in principe "ja" , echter zonder PMR redden we het ook wel.
Belangrijkste PMR's qua functionaliteit (dus niet voor dom ouweho*ren) is voor tussen voor- en achterrijder groep om het bij elkaar te houden, echter we rijden met vaste routes en veel gpssen, dus echt nodig is het niet, zolang iedereen oplet dat diegene achter hem niet uit beeld verdwijnt.

Voor noodgevallen en communicatie tussen de verschillende groepen kunnen we terugvallen op GSM, die heeft iets beter bereik ;) )PMR is aan variabele kosten per minuut wel weer stukken goedkoper ;) )

Binnen een motorgroep reden we 4 jaar geleden ineens veel met PMR, maar na een aantal eifel weekenden, dagtochten en tourtochten werd het PMR gebruik toch minder, hoogtens nog tot partners onderling op eigen kanaal (dus zat ik in mijn eentje met PMR op de motor, heb deze daarom dus op de Sprint ook niet meer opgebouwd, alleen Zumo kan perfect met een directe kabel)

[me="Ted"]maakt ondertitel weer waar O-)[/me]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan