Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft uitlaatband ook een functie, behalve dat het 'ruiger' uitziet?

Jaap

Ja, het zou moeten zorgen voor een beter presterende motor :) Zelf merk ik wel dat de motor wat gretiger/agressiever/directer is geworden.

Een uitlegje in het Engels:

Why Use Exhaust Wraps?

Using exhaust wrap can increase the performance of your engine.

Whether you are a racing specialist or simply an aficionado, our exhaust wrap can be useful to you. You will find here an explanation of how an exhaust wrap works and how it helps you increase the performance of your car or motorcycle engine.

The role of an exhaust wrap:

What the exhaust wrap really does is prevent your exhaust tubes to cool down. Therefore an exaust system equiped with the right set of wrap will keep the exhaust gases of your engine at a high temperature. Maintaining the exhaust gases at higher temperatures increases performance on several levels

When traveling at a higher speed in your wrapped exhaust system, the gases will increase the scavenging effect and improve the performance of the intake and exhaust systems as a whole. The exhaust gases are therefore removed faster from your motorcycle or car exhaust system when hot.

Exhaust wrap also improves the performance of the engine in general. Once again, the hot exhaust gases will be expulsed more quickly, leaving room for purer air in the combustion chamber. This will increase the quality of the air-fuel mixture and then improving the engine's performance. Check our wide range of product to find the right exhaust wrap that perfectly fit your needs.
 
Ja, het zou moeten zorgen voor een beter presterende motor :) Zelf merk ik wel dat de motor wat gretiger/agressiever/directer is geworden.

Een uitlegje in het Engels:

Why Use Exhaust Wraps?

Using exhaust wrap can increase the performance of your engine.

Whether you are a racing specialist or simply an aficionado, our exhaust wrap can be useful to you. You will find here an explanation of how an exhaust wrap works and how it helps you increase the performance of your car or motorcycle engine.

The role of an exhaust wrap:

What the exhaust wrap really does is prevent your exhaust tubes to cool down. Therefore an exaust system equiped with the right set of wrap will keep the exhaust gases of your engine at a high temperature. Maintaining the exhaust gases at higher temperatures increases performance on several levels

When traveling at a higher speed in your wrapped exhaust system, the gases will increase the scavenging effect and improve the performance of the intake and exhaust systems as a whole. The exhaust gases are therefore removed faster from your motorcycle or car exhaust system when hot.

Exhaust wrap also improves the performance of the engine in general. Once again, the hot exhaust gases will be expulsed more quickly, leaving room for purer air in the combustion chamber. This will increase the quality of the air-fuel mixture and then improving the engine's performance. Check our wide range of product to find the right exhaust wrap that perfectly fit your needs.

Met alle respect, ik zou graag een uitdraai zien. Ik denk dat je een hele goeie bril nodig zal hebben om het verschil waar te nemen. Maar het ziet er wel stoer uit verder op sommige motoren. NTV met zijn RVS bochten zou ik niet wrappen verder, wrappen is leuk als er een berg roest op zit vooral. Performance is een leuke theorie, maar ik heb nog weinig reports van extra koppel of pk's gezien die ook onderbouwt zijn :+
 
Laatst bewerkt:
heb ook nog nooit een GP motor met exhaust wrap gezien eerlijk gezegd :9 wel formule 1 auto's, maar dat is om de motorruimte te beschermen tegen de warmte ;)
 
Metingen heb ik niet inderdaad :P En misschien is het alleen een gevoel, maar dat is al genoeg ;)

Ik heb het alleen gedaan voor de looks, de performance, meh :P
 
Probleem met wrappen van de uitlaat kan zijn dat je kleppen verbranden. Doordat de warmte volledig door de uitlaat heen moet en niet direct afgekoeld wordt worden de kleppen van de motor een stuk warmer. Zeker als je kleppen te strak staan in de kans op verbanden een stuk groter. Dat klonk mij altijd zeer logisch in de oren en is voor mij de reden geweest het niet te doen. Het verhaal dat de gassen sneller de uitlaat verlaten zou dan de temperatuur verhoging mogelijk weer teniet doen?!

Als je daadwerkelijk vermogenswinst zou hebben met wrappen zou Honda de Hawk (en alle andere motoren) er wel a fabriek van voorzien hebben of de uitlaat bochten dikker uitgevoerd hebben waardoor de warmte in de uitlaat blijft....

De meningen over voor- en nadelen verschillen nog al, mooi is het iig wel!
 
Laatst bewerkt:
m.i. zou het zelfs omgekeerd kunnen zijn; hetere gassen zetten meer uit, dat maakt je uitlaatsysteem dus naar verhouding kleiner.
Dan moet de doorstroom snelheid in de uitlaat hoger liggen voor dezelfde hoeveelheid cilindervulling, en of je daar nou iets mee opschiet..
Maar meten is weten.
 
Laatst bewerkt:
Het wrappen van uitlaten heeft alleen nut bij volledig open systeem. Het wordt veel gebruikt in de dragracewereld waar met alleen bochten wordt gereden dus heel kort uitlaattraject.

In m'n werk ( heftrucks ) hebben we het gebruikt om de hitte in het motorruim te verminderen voor papierindustrie.
 
Elloh NTV/Hawk'ers.
Mijn nieuwe aanwinst. Lekker goedkoop woonwerken. :]

ntvd.jpg


Misschien in de toekomst zoiets als wat Defiduc ooit gemaakt heeft. ;)
:} te koop: gepornoficeerde NTV. Wat nou toerfiets? :9~

Mocht Defiduc hier meelezen... Deze motor ken je. (Boersma) ;)

Edit: Aangezien je pas geleden gereageerd hebt hiero lees je dit waarschijnlijk wel. |(
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg net een berichtje van hem dat je de motor hebt gekocht. veel plezier er mee. Goeie koop zeg ik!

Honster III staat al in de steigers. Dus....Die van jou zou dan op zijn minst Honster IV mogen heten :P
 
Voordat ik ook maar iets die richting op ga, ga ik eerst een heleboel research doen enzo.
Misschien een paar Defi-tipjes. ;)

Misschien Ronde Street Triple lampjes? :P
Ik zie wel.
 
Voordat ik ook maar iets die richting op ga, ga ik eerst een heleboel research doen enzo.
Misschien een paar Defi-tipjes. ;)

Misschien Ronde Street Triple lampjes? :P
Ik zie wel.

vraag maar wat je wilt.
Als je voor een ander subframe gaat kun je het beste rigoreus beginnen. Hele subframe er af slijpen dus.
Verder, rustig aan spulletjes bij elkaar sprokkelen en pas beginnen als je weet dat je de fiets zo weer rijdend kan maken (of er nog een paar fietsen bij kopen ;) )
 
vraag maar wat je wilt.
Als je voor een ander subframe gaat kun je het beste rigoreus beginnen. Hele subframe er af slijpen dus.
Verder, rustig aan spulletjes bij elkaar sprokkelen en pas beginnen als je weet dat je de fiets zo weer rijdend kan maken (of er nog een paar fietsen bij kopen ;) )

Dat vooral. Maar het heeft geen haast.

Misschien toch maar een open uitlaat erop want ik heb in de 15 kilometer dat ik haar heb al 3 keer moeten uitwijken voor auto's die uit parkeervakken/zijstraatjes komen.
Die laatste doos schrok zich een ongeluk en stond pontificaal in het midden van de weg. Ik ben er maar weer met een slinger omheen gereden. B|

En ik had een juiste positie op de weg en ik reed met normale snelheden.

Zo erg is het niet als ik op mijn 999 rijd. En daar rijd ik wel iets asocialer mee.
 
Laatst bewerkt:
Dat vooral. Maar het heeft geen haast.

Misschien toch maar een open uitlaat erop want ik heb in de 15 kilometer dat ik haar heb al 3 keer moeten uitwijken voor auto's die uit parkeervakken/zijstraatjes komen.
Die laatste doos schrok zich een ongeluk en stond pontificaal in het midden van de weg. Ik ben er maar weer met een slinger omheen gereden. B|

En ik had een juiste positie op de weg en ik reed met normale snelheden.

Zo erg is het niet als ik op mijn 999 rijd. En daar rijd ik wel iets asocialer mee.

Grappige combi een 999 en een NTV. waar ken ik dat toch van? owja, ik heb ook nog een 999s staan *D . Komt inderdaad meer geluid uit dan de broodtrommels van de NTV.
 
Ja, maar jij mag er mee op straat. Dat mag ik dan weer niet. Maar goed daar heb ik nog een KTM LC4 voor en die kan dan ook weer het zand in :P
 
Goedenavond,

Ik ben opzoek naar m'n eerste motor.. en er is een grote kans dat dit een NTV of een hawk gaat worden, dus ff opzoek en jawoor.. er is een topic van! :)

Nu vroeg ik mij eigenlijk alleen af of er veel voorkomende problemen zijn met deze fietsen.. nog iets wat je echt moet weten of iets dergelijks? En ik heb niet veel verstand van motoren.. leken taal zou dus ideaal zijn O-)

Ik hoor het graag en alvast bedankt :)
 
Ach, problemen....tis net hoe je het wilt zien :)

De versnellingsbak is even wennen....sommige bakken springen wel eens uit de 2 als je niet 'duidelijk genoeg' doorschakelt of als je te veel toeren maakt in z'n 1....maar daar wen je heel snel aan.
Een van de leden van het engelse forum heeft niet eens een 2 meer en rijd vrolijk verder :P

De benzinepomp van de NTV (Revere) wil er wel eens mee ophouden, geen drama...of van te voren even aanpassen of achteraf reviseren (á 35 euro ofzo). Mocht het gebeuren tijdens een rit: geen ramp, even pomp omzeilen (slangetje omprikken) en verder rijden :P

Verder de standaard dingen....dus niets echt spannends...
Maar misschien dat ik iets vergeet.

Cardan is erg handig (bijna geen onderhoud), maar de Hawk is wat sportiever en oogt leuker, net wat je zelf wilt. Al denk ik dat er waarschijnlijk meer NTV's te koop staan als Hawks...
 
De benzinepomp van de NTV (Revere) wil er wel eens mee ophouden, geen drama...of van te voren even aanpassen of achteraf reviseren (á 35 euro ofzo). Mocht het gebeuren tijdens een rit: geen ramp, even pomp omzeilen (slangetje omprikken) en verder rijden :P

Mits je tank minstens de helft gevuld is; anders stroomt er nix meer naar beneden -O-
 
Mwa....je komt in ieder geval een heel eind....vraag maar aan ertje ;)
Met m'n V-strom zou ik geen meter meer verder komen.....als ik er al bij had gekunt :/
Minder plastic is goed :+

Ow wacht....de meeste hier hebben al een NTV he? :P
 
Misschien toch maar een open uitlaat erop want ik heb in de 15 kilometer dat ik haar heb al 3 keer moeten uitwijken voor auto's die uit parkeervakken/zijstraatjes komen.
Die laatste doos schrok zich een ongeluk en stond pontificaal in het midden van de weg. Ik ben er maar weer met een slinger omheen gereden. B|

En ik had een juiste positie op de weg en ik reed met normale snelheden.

Zo erg is het niet als ik op mijn 999 rijd. En daar rijd ik wel iets asocialer mee.

Dat heeft er ook mee te maken dat door de toegenomen veiligheid van het blik de raamstijlen breder/massiever geworden zijn.
Dus veel grotere dode hoek naar allerlei kanten.
Daar helpen dus ook de fluo-feestkleuren op pak en helm niet tegen :N
 
Goedenavond,

Ik ben opzoek naar m'n eerste motor.. en er is een grote kans dat dit een NTV of een hawk gaat worden, dus ff opzoek en jawoor.. er is een topic van! :)

Nu vroeg ik mij eigenlijk alleen af of er veel voorkomende problemen zijn met deze fietsen.. nog iets wat je echt moet weten of iets dergelijks? En ik heb niet veel verstand van motoren.. leken taal zou dus ideaal zijn O-)

Ik hoor het graag en alvast bedankt :)

Tja het grootste probleem dat ik ermee heb is dat er niks te sleutelen valt deze zomervakantie komt er dus hopelijk een echt oud brik bij dat om nostalgische redenen bij mij vader blijft staan en de NTV gaat tegen die tijd waarschijnlijk al weer weg ivm het voortzetten van mijn studie, met een memorabele tellerstand van 0 km (tja, die km tikken rap weg, echt ongelofelijk).

nee maar dat daar gelaten ik ben zelf begonnen met een oude vt500 daar heb ik lekker aan geklust en toen een klap kilometers gereden prima brommertje.
daarna deze NTV gekocht en behalve normaal onderhoud en een beetje persoonlijk spuitwerk om de kuip strooilicht proof te maken.

het is eigenlijk een hele saaie motor die perfect doet waarvoor hij gemaakt is, hij trekt super log naar zijn snelheid de motorfiets is niet langzaam hoewel je dankzij het koppel niet het idee hebt echt hard te gaan.

enige echte min punt dat ik met die van mij heb is dat het schakelen naar de twee overtuigend moet anders valt hij soms vrolijk terug in zijn vrij, verder maakt het echter niet uit met hoeveel belasting ik in de tweede versnelling rijd als hij er eenmaal in zit is er niks aan de hand.

iets waar je mischien op moet letten de uitlaat demper (het stuk na de RVS uitlaatbochten) rot vaak helemaal weg.
kun je als "leek" het beste achter komen door de uitlaat even dicht te drukken met je hand of handschoen dan hoor je de lucht direct door alle kieren naar buiten komen.

voor de rest is het een motorfiets als alle andere en is goed onderhoud gewoon belangrijk als er van alles mis is kun je beter een paar honderd euro extra uitgeven aan een goede motorfiets.
 
verdikkeme een schuivertje gemaakt... reed met 5 km/h in de garage van mijn werk, natte vloer, spekglad (ben ik me altijd van bewust). Uitparkerende auto, net te hard mijn voorrem en gloep, daar lag ik... voor ik het wist!!

Schade valt mee... Rechter stuurdeel verbogen en mijn knipperlicht kaduk. Oh en met mijn spiegel kan ik alleen nog mijn honda embleem op mijn tank zien ;)

Heeft iemand toevallig nog een rechter stuurdeel over? En misschien ook nog een knipperlicht? Zou te gek zijn! prijs komen we wel uit.

Bedankt vast!
 
Dat zijn nog is tips, dankjewel allemaal! :}
Als ik het goed begrijp zijn de NT(V) 650 hawk/revere dus gewoon oerdegelijke fietsjes.
Dat klinkt goed in de oren, ik zal dus even m'n hand op de uitlaat leggen als ik een proefritje maak en die benzine pomp.. tja, daar moet je het net mee treffen denk ik. Als dat mij zou overkomen dan is dat zo.. haha.

De hawk heeft trouwens wel m'n voorkeur, smoelt ff wat 'nieuwer' en oogt ook wat sportiever. Gewoon een leuk fietsje! Alhoewel de NTV wel weer erg aantrekkelijk is door z'n cardan.. hmmmm.. keuzes! Dan is er ook nog zo'n fiets als een ER5, wat ook veel weg heeft van een hawk. Qua vermogen lijken ze volgens mij veel op elkaar, hoe ze rijden? :? Ik zou het niet weten.. binnenkort maar is wat proefritjes maken.

Maar goed.. bedankt voor de informatie!! *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan