Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan leasen doe ik niet. Aan lassen wel... ;)

Ik heb inmiddels de hawk gedemonteerd.

Als er iemand interesse heeft om alle onderdelen voor een streetfighter over te nemen volgt hier een lijstje met "aangepastespecialforumhawk/ntvowners prijzen".

subframe compleet met achterlicht (komt van een ducati999) en het zadel krijg je er ook bij. Zit wel een groot gat door de vorige uitlaat.
50 euro

uitlaat met bocht en collector (originele collector is gebruikt en daar een pijp op gelast). 75 euro

Tank (zit klein pitje in maar staat toch in grondverf dus kan nog weggeplamuurd worden). De tank is aangepast op het subframe bij de achterste aansluiting. Zit wel nieuwe benzinekraan op.
50 euro

stuurkuipje van KTM duke. compleet met subframe. Komt compleet met kroonplaat en clipons (dan is het subframe namelijk 1 op 1 op een hawk te plaatsen).
75 euro

Dan nog een set voorvorkpoten die aangepast zijn voor een ducati 916 spatbord. Spatbord zit er ook bij. (de voorste nokken voor origineel spatbord zijn er af gezaagd. Is wel netjes afgewerkt). Vorkpoten zijn in goede staat.
75 euro.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

zoals besproken, onder voorbehoud een claim op de achterset en het stuurkuipje :Y
 
valdopjes binnen en gemonteerd!


was maar 5 minuten werk uiteindelijk :)
Ook de olie en filter gewisseld, goedje was pikzwart dus was wel nodig denk ik. Onder de tank werd ik blij verrast door een setje open filters, ik neem aan de befaamde 'hoogland set'? Meteen maar even de filters gekuisd want dat leek ook al een tijdje geleden....


ziet er toch lekker uit van achter...
 
valdopjes binnen en gemonteerd!
[~[url="http://i708.photobucket.com/albums/ww88/guntherrex/Hawk/IMG_9313_zps25bee730.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i708.photobucket.com/albums/ww88/guntherrex/Hawk/d95582dd-352e-4ebe-afee-fcfa1d5d6239_zpsae2e3e4d.jpg"]afbeelding~][/URL]
was maar 5 minuten werk uiteindelijk :)
Ook de olie en filter gewisseld, goedje was pikzwart dus was wel nodig denk ik. Onder de tank werd ik blij verrast door een setje open filters, ik neem aan de befaamde 'hoogland set'? Meteen maar even de filters gekuisd want dat leek ook al een tijdje geleden....
[~[url="http://i708.photobucket.com/albums/ww88/guntherrex/Hawk/IMG_9318_zps74c53cfd.jpg"]afbeelding~][/URL]

ziet er toch lekker uit van achter...
[~[url="http://i708.photobucket.com/albums/ww88/guntherrex/Hawk/IMG_9290_zpsb2686ef8.jpg"]afbeelding~][/URL]


Ziet er inderdaad geweldig uit alleen schreeuwt ie om een 180/55 achterband ! ! !


full
 
nah, tis maar een klein fietsje, er komt binnenkort een 160/60 achter om te liggen :) Heeft een vfr wiel een 180 achterband?

zag trouwens dat er nu een 120/60 voorband om ligt, dat verklaart de tellerafwijking :)
 
Heeft iemand, of weet iemand nog ergens een laser uitlaatje te vinden voor de hawk? Ik heb in april een tocht door duitsland staan en dan moet mijn hyperform uitlaat, gezien de bromsnorren daar, even thuis blijven... Heb de originele nog liggen, maar zo'n laser is wel een mooi compromis... Iemand?
 
kan je niet een fabrieks honda uitlaat op de Hiperform bochten fabrieken? zo heb ik het ook gedaan met me VFR om Zandvoort op te mogen (daar is de Akra niet echt toegestaan :X )

202742_472094846148040_227117853_o.jpg
 
Ik ben afgelopen zondag naar een NTV gaan kijken omdat ik een woon-werk motor zoek die fijn rijdt en daarnaast beter door de poort past dan mijn CBR600F met kuip.

Nu heb ik ter plekke een testrit gemaakt maar ik vond het blok best grof lopen. Bij gas geven trilde de hele motor. Ik heb nu natuurlijk een CBR600 4-in-lijn dus snap dat het een ander blok is maar ik hoorde de cockpit helemaal trillen. Daarnaast kreeg ik de motor erg moeilijk gemanoeuvreerd. Erop zitten kreeg ik hem erg moeilijk vooruit geduwd. Ik heb nooit cardan gereden, loopt de motor hierdoor wanneer hij uit staat toevallig wat zwaarder of waren het toch de remmen die misschien aanliepen.
 
stond ie niet toevallig in de versnelling :+

Heb de ntv jaren gehad. Als je ermee moet lopen, is ie wat zwaar ja, merk je verder weinig van als je rijdt :)
Dat trillen herken ik niet zo eigenlijk?
 
stond ie niet toevallig in de versnelling :+

Heb de ntv jaren gehad. Als je ermee moet lopen, is ie wat zwaar ja, merk je verder weinig van als je rijdt :)
Dat trillen herken ik niet zo eigenlijk?

Haha, hij stond niet in de versnelling nee. Trillen vond ik ook wat vreemd. Zodra je gas gaf begon de cockpit ook echt te rammelen. Ik vond het vooral zwaarder dan mijn cbr600f om mee te manoeuvreren terwijl die toch achter groter en zwaarder is.
 
kan je niet een fabrieks honda uitlaat op de Hiperform bochten fabrieken? zo heb ik het ook gedaan met me VFR om Zandvoort op te mogen (daar is de Akra niet echt toegestaan :X )

[afbeelding]

Ja, dat zou ook een optie zijn, al denk ik dat het dan handiger is om de stock uitlaat weer terug te zetten... Vind eigenlijk de standaar look ook mooier op de hawk... vandaar de zoektocht naar dat laser pijpje
 
Haha, hij stond niet in de versnelling nee. Trillen vond ik ook wat vreemd. Zodra je gas gaf begon de cockpit ook echt te rammelen. Ik vond het vooral zwaarder dan mijn cbr600f om mee te manoeuvreren terwijl die toch achter groter en zwaarder is.

Met een NTV moet je redelijk makkelijk aan de hand kunnen lopen. Hij weegt wel over de 200 kg, maar echt zwaar loopt het niet. Dan zou het dus aanlopen der remmerij kunnen zijn.
Trillen zodat de cockpit geluid maakt is niet normaal. Ze trillen uiteraard anders dan de 4 in lijn motoren, maar het zou niet opvallend moeten zijn.
Ik vind 4 cilinder motoren juist zo trillen. Als ik daar te lang op rijd gaat mijn neus jeuken en krijg ik dooie handen en dooie ballen.... :+

Doe mij maar 1 of 2 cilinders!
 
hallo ntv rijders.
heb nog ff geen tijd gehad om alle topics te lezen.

maar wie heeft er nog een,,,,,BAGAGE REKJE OVER,,,om een topkoffer op te monteren
heb al wel naar roukema gebeld,,,maar niks.
laat gaarne ff wat weten als je iemand weet of als je het laatst ergens op het forum heb gelezen.
Mvg piet van beek

Hier staat nog een 2e hands bagage rekje te koop:
http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-ntv...s&hash=item4d16f2955c&clk_rvr_id=568210802343
Je moet alleen de rest van de motorfiets er nog afhalen 8-)

GvS
 
Misschien zat de cockpit een beetje los, dan gaat het wel trillen :). Verder een probleemloze fiets, nooit last gehad van het gewicht :)
 
Een tijdje geleden postte ik over het beroerd lopen van m'n Revere bij koude motor. Dit was ontstaan na een beurt met bougies wisselen, luchtfilter wisselen, koelvloeistof wisselen en kleppen stellen. Bij de laatste olie wissel alles maar weer open getrokken en de kleppen gecontroleerd. Nu vandaag maar even de bougies gewisseld, je weet tenslotte maar nooit. Die van de voorste cilinder zagen er prima uit, op die uit de achterste zit een of andere witte aanslag, iemand enig idee? Ik hoop dat met het wisselen het probleem is opgelost, ga als het droog is even rijden...

https://www.dropbox.com/s/0dvt3468bmk2qih/2014-01-03 12.28.56.jpg

https://www.dropbox.com/s/f1gwjetowm98m5y/2014-01-03 12.43.35.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een tijdje geleden postte ik over het beroerd lopen van m'n Revere bij koude motor. Dit was ontstaan na een beurt met bougies wisselen, luchtfilter wisselen, koelvloeistof wisselen en kleppen stellen. Bij de laatste olie wissel alles maar weer open getrokken en de kleppen gecontroleerd. Nu vandaag maar even de bougies gewisseld, je weet tenslotte maar nooit. Die van de voorste cilinder zagen er prima uit, op die uit de achterste zit een of andere witte aanslag, iemand enig idee? Ik hoop dat met het wisselen het probleem is opgelost, ga als het droog is even rijden...

https://www.dropbox.com/s/0dvt3468bmk2qih/2014-01-03 12.28.56.jpg

https://www.dropbox.com/s/f1gwjetowm98m5y/2014-01-03 12.43.35.jpg
dat lijkt er op dat heel heel erg arm heeft gelopen. dus te weinig brandstof voor ontbranding en koelen van je zuiger
 
dat lijkt er op dat heel heel erg arm heeft gelopen. dus te weinig brandstof voor ontbranding en koelen van je zuiger

Net een stukje gereden en starten / warm lopen ging nog niet beter... Klinkt wel aannemelijk dat 1 cilinder te arm staat, ik heb het gevoel ook wat vermogen te missen... Enig idee hoe dit zo ineens kan komen (voor de beurt was er niets aan de hand)? Vorige week overigens carb-cleaner in m'n tank erbij gegooid...
 
Net een stukje gereden en starten / warm lopen ging nog niet beter... Klinkt wel aannemelijk dat 1 cilinder te arm staat, ik heb het gevoel ook wat vermogen te missen... Enig idee hoe dit zo ineens kan komen (voor de beurt was er niets aan de hand)? Vorige week overigens carb-cleaner in m'n tank erbij gegooid...

Kan het niet komen doordat je de kleppen hebt gesteld? Ze stellen dat je bij carbs synchroniseren eerst kleppen moet stellen. Misschien werkt het andersom ook?

cabcleaner lijkt me niet meteen het euvel. Dan zou er namelijk meer benzine moeten worden toegevoerd door het schoner worden.
 
Net een stukje gereden en starten / warm lopen ging nog niet beter... Klinkt wel aannemelijk dat 1 cilinder te arm staat, ik heb het gevoel ook wat vermogen te missen... Enig idee hoe dit zo ineens kan komen (voor de beurt was er niets aan de hand)? Vorige week overigens carb-cleaner in m'n tank erbij gegooid...


je geeft aan dat je carb cleaner er bij hebt gegooid, misschien dat er toch wat vervuiling is los gekomen en gedeeltelijk wat blokkeert? het mooiste is om je carbs los te halen in een ultrasoonbad leggen en daarna synchroon stellen.

laatst dacht ik dat ik ook vermogen miste, maar tja als je gewend bent op 130pk rond te hobbelen en je pakt dan de hawk :+ tja dan is ie inderdaad niet vooruit te branden, maar als je er weer een tijdje op zit dan is het gooien en smijten met de Hawk
 
je geeft aan dat je carb cleaner er bij hebt gegooid, misschien dat er toch wat vervuiling is los gekomen en gedeeltelijk wat blokkeert? het mooiste is om je carbs los te halen in een ultrasoonbad leggen en daarna synchroon stellen.

laatst dacht ik dat ik ook vermogen miste, maar tja als je gewend bent op 130pk rond te hobbelen en je pakt dan de hawk :+ tja dan is ie inderdaad niet vooruit te branden, maar als je er weer een tijdje op zit dan is het gooien en smijten met de Hawk

Carb cleaner heb ik er vorige week pas ingegooid, beroerd lopen (koud) doet ie al een ruime maand...

Carbs syncen moet met een warme motor toch? Als ie warm is lijkt ie netjes ie netjes te lopen, zou het dan nog uit maken voor het koude blok?
 
Zijn er nog anderen die hun gasschuiven van nieuwe membranen willen laten voorzien? Ik stuur binnenkort een doosje naar NRP in Engeland, er kunnen andere sets meegestuurd worden, en op de retourzending kan ik ook losse membranen mee laten sturen. Nieuwe gasschuiven inclusief membraan zijn 200 euro per stuk, deze reparatie plm 40 euro per schuif.
 
Carb cleaner heb ik er vorige week pas ingegooid, beroerd lopen (koud) doet ie al een ruime maand...

Carbs syncen moet met een warme motor toch? Als ie warm is lijkt ie netjes ie netjes te lopen, zou het dan nog uit maken voor het koude blok?

Might be a long shot, maar mijn NTV met gescheurde membranen loopt koud ook niet/nauwelijks, maar doet het warm een stuk beter. Hij doet daardoor wel meer niet goed, maar deze zijn dan ook goed kapot, met een kleiner scheurtje er in deed hij hetzelfde als die van jou. Hoeft niet overeen te komen, maar even de top van de carb er af en je weet meer.
 
Might be a long shot, maar mijn NTV met gescheurde membranen loopt koud ook niet/nauwelijks, maar doet het warm een stuk beter. Hij doet daardoor wel meer niet goed, maar deze zijn dan ook goed kapot, met een kleiner scheurtje er in deed hij hetzelfde als die van jou. Hoeft niet overeen te komen, maar even de top van de carb er af en je weet meer.

Gaan we daar ook es naar kijken... vandaag een carbtune besteld dus eerst eens kijken of het beter wordt na synchroniseren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan