Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

@motor_lover: ah joh, kom toch ff langs in austerlitz,
wedden dat je later spijt krijgt... :X

Hey, ja verkoop is niet van harte en het zou zomaar kunnen dat ik er vroeg of laat vreselijke spijt van krijg, haha. Maarja..
Ik zal eens kijken en hou het in m'n achterhoofd. Als ie dan nog niet weg is kom ik miss wel langs :)
 
Iemand nog interesse in een half afgemaakte NTV? Mijn broer heeft er geen tijd meer voor en heeft maar een andere motor gekocht (Yammie Thundercat).

Motor is verder helemaal compleet, maar moesten nog een paar dingen gebeuren zoals kappen/ tank schuren en spuiten, Carburateurs reinigen en natuurlijk de fiets weer in mekaar zetten.

Wat is er wel mee gedaan:

Voorvork is gereviseerd
Klepspeling is nagekeken
Nieuwe remblokken, olie, luchtfilter
Frame en motorblok is opnieuw gespoten (frame zwart, blok grijs)
Laag stuurtje erop
Nieuwe achterband (moderne Michelin, type weet ik zo niet)

Bij interesse wil ik nog wel wat foto's maken. :)
 
Iemand nog interesse in een half afgemaakte NTV? Mijn broer heeft er geen tijd meer voor en heeft maar een andere motor gekocht (Yammie Thundercat).

Motor is verder helemaal compleet, maar moesten nog een paar dingen gebeuren zoals kappen/ tank schuren en spuiten, Carburateurs reinigen en natuurlijk de fiets weer in mekaar zetten.

Wat is er wel mee gedaan:

Voorvork is gereviseerd
Klepspeling is nagekeken
Nieuwe remblokken, olie, luchtfilter
Frame en motorblok is opnieuw gespoten (frame zwart, blok grijs)
Laag stuurtje erop
Nieuwe achterband (moderne Michelin, type weet ik zo niet)

Bij interesse wil ik nog wel wat foto's maken. :)

Ik zou beginnen met foto's :+
 
Mijn NTV had jaren stil gestaan toen ik hem kocht.
Schakelen door de lagere versnellingen heen ging in het begin met heel veel herrie gepaard; de koppelingsplaten kwamen niet genoeg los.
Het schakelen werd na een paar duizend km steeds soepeler en het vermogen nam toe.

Zoals al gezegd is; geef hem de tijd. :)

Is het dan een kwestie van nieuwe olie erin en starten maar, of komt er meer bij kijken. En hoeveel jaren heeft ie stilgestaan, en stond ie buiten of in een verwarmde garage. ;)
 
Hoeveel jaren weet ik niet, de vorige eigenaar had gezondheidsproblemen en had hem helemaal na laten kijken maar het kwam er niet meer van.
Hij had er o.a. nieuwe banden onder laten zetten maar die vertoonden toen ik hem kocht al behoorlijk wat droogtescheurtjes..
Ik heb er nieuwe olie ingegooid en ben gaan rijden.
 
Ik zou beginnen met foto's :+
Zal morgen kijken of ik wat foto's kan maken, motor zit netjes in een hoekje van de garage geborgen plus wat zooi ervoor. :9

Ik zou beginnen met foto's :+

En een vraagprijs....
M'n broer dacht aan zo'n 550 euro, maar zal morgen nog even een inventarisatie maken van wat er allemaal precies is. Zitten ook nog wel dubbele dingen bij en het liefst gaat alles in één keer weg. :)
 
Toch nog een redelijk recente foto gevonden, hij is iig niks veranderd. ;)

dDXeCaB.jpg
 
Over beginnen gesproken :+ hoe staat het met mijn ex hawk "project" :?
zou jammer zijn als ze nu zo lang moet stil staan.

Frame en losse onderdelen van m'n NTV gaan deze week richting poedercoater, en dan de boel opbouwen, daarna ga ik met de Hawk aan de slag. Ik sta te popelen, maar wilde eerst m'n NTV af hebben :')

De achterbrug is inmiddels klaar:
achterbrug1.jpg

achterbrug2.jpg

achterbrug3.jpg

achterbrug4.jpg

achterbrug5.jpg
 
Na de verkoop van beide NTV's hier in huis ligt er nog een flinke berg onderdelen in de schuur/in de weg. Iemand die er interesse in heeft? Voor €25,- mag je het komen halen (Heemstede) anders beland het bij de oud ijzer boer.

onder andere:
- 4 voorpoten
- cardanklok
- uitlaatbocht
- achterveer
- remschijven
- luchtfilterhuis
- cdi
- radiator
- spanningsregelaar
- middenbok
- verlichting
- etc.
 
Na de verkoop van beide NTV's hier in huis ligt er nog een flinke berg onderdelen in de schuur/in de weg. Iemand die er interesse in heeft? Voor €25,- mag je het komen halen (Heemstede) anders beland het bij de oud ijzer boer.

onder andere:
- 4 voorpoten
- cardanklok
- uitlaatbocht
- achterveer
- remschijven
- luchtfilterhuis
- cdi
- radiator
- spanningsregelaar
- middenbok
- verlichting
- etc.

Ja ik was eerst!
Wanneer kan ik komen?
Heb toevallig vanavond weer een NTV opgehaald waar de middenbok van afgebroken is (ja, afgebroken!)
Er zitten nog meer onderdelen aan die ik hiermee kan vervangen. Dus graag!
 
Laatst bewerkt:
Ja ik was eerst!
Wanneer kan ik komen?
Heb toevallig vanavond weer een NTV opgehaald waar de middenbok van afgebroken is (ja, afgebroken!)
Er zitten nog meer onderdelen aan die ik hiermee kan vervangen. Dus graag!

Ha, ik wou toevallig alleen de middenbok :D Mijn ntv heeft er nooit een gehad.. Bummer.
 
Zo de eerste 1500km zitten erop met een Pilotpower voor.
Heerlijk langweekeind eifel gereden. Moet zeggen dat de funfactor met het nieuwe voorwiel wel heel veel groter is geworden ( Triumph tiger het nazien geven in een paar bochten is best geinig ). Kwam er wel achter dat ik vorig jaar echt niets meer heb gereden dan het tourweekeind in Duitsland ( foto van aankomst vorig jaar 51K ) dit jaar bij aankomst 53K .
Ik ga me schamen en hoop dit jaar toch meer tijd te kunnen vinden om te rijden.
 
Lekker gereden dus ;)

Ik hoop een beetje goed weer te hebben komend weekend.

De ntv is vooral met strakke bochten wel heel erg goed mag ik zeggen.
Lekker afschuinen en de lange bochten contrasturen echt heerlijk rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan