Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Wat kiepen jullie van olie in de NTV? mineraal of half syntheet ?
Polo medewerker vond voor zn ouwe motor mineraal het beste maargoed die is bij hun iets duurder dus snap het wel.
Nog even moet ik keuren en daarna wil ik de brommer even beurtje geven aangezien het alweer een jaar geleden is.
Bij mij gaat er gewoon vol-syntheet in, de NTV loopt overal op... enige nadeel van vol-syntheet is dat hij je blok erg goed spoelt, dus slijtage komt ineens aan het licht.
 
Wat ik gevonden heb is dat de fabrikant 10w40 half syntheet voorschrijft dus vol syntheet lijkt me beetje overdreven aangezien dat zelfs niet hoeft bij moderne Honda`s
 
Zou er gewoon half syntheet ingooien tis toch al een wat oudere motor,evt. van een wat gerenomeerder merk.
Met beetje rondzoeken op het net kom je ook weleens leuke aanbiedingen tegen..
 
Ik ben op zoek naar een koplampframe, koplamp oren, koplamp en knipperlichten voor een honda hawk (1988). Liefst zo compleet mogelijk, bouten, rubbers etc.
:W
 
Zou er gewoon half syntheet ingooien tis toch al een wat oudere motor,evt. van een wat gerenomeerder merk.
Met beetje rondzoeken op het net kom je ook weleens leuke aanbiedingen tegen..
Hier ook een halfsyntheet van een goed merk en de juiste specificaties.
 
Ik heb weer eens jullie kennis nodig :P

Mijn Hawk is vreselijk dorstig. Zo kan ik echt maximaal maar 140km rijden en dan is de tank he-le-maal leeg en droog. Ook geen reserve meer. Als ik met anderen rij, dan krijg ik altijd te horen van diegene die achter me rijdt dat er zowat pure benzine uit mijn uitlaat komt. Dus ergens zit er iets niet goed. Er zit een andere einddemper op, een BSM Vampire, misschien dat het invloed heeft op het verbruik?

Samen met @guntherrex hebben we er een ander kitje in gezet en de vlotters weer afgesteld. Het probleem dat de Hawk op één cylinder liep is daar wel mee verholpen maar het verbruik, dat is echt te gortig. Volgens mij moet ik makkelijk tegen de 200km kunnen rijden op een volle tank: Honda NT650 Hawk GT MPG - Actual MPG from 12 Honda NT650 Hawk GT owners

Ik denk dus dat de motor veel te rijk staat afgesteld. Maar klopt dat wel en hoe fix ik dat/waar kan ik dat laten fixen? Ik ben zelf niet technisch en heb ook geen ruimte/gereedschap om dit te kunnen doen. Bij mij in de regio (ik woon in Den Haag, vlakbij Hollands Spoor) zit wel KMS Motoren: KMS Motoren Poeldijk Alleen kan ik op die site verder helemaal geen info vinden wat ze misschien kunnen doen.

Het zou wel fijn zijn als ik weer eens een stuk kan rijden/met een groepje mee kan zonder dat ik me van tevoren moet inlezen waar ik tankstations kan vinden '(
 
Ik wil mijn NTV650 revere een grote beurt geven:
-kleppen stellen
-oplossen olielekkage van achterste klepdekselpakking
-bougies vervangen
-olie verversen
-koelvloeistof
-remvloeistof (al gedaan)
-luchtfilter
-olie cardan
Wat ben ik nog vergeten op de lijst om te doen?

Wat heb ik allemaal nodig?
-klepdekselpakking (2x zelfde type?)
-olie 10w40 halfsyntheet
-oliefilter
-luchtfilter
-koperen ring voor olieaftapplug (welke maat?)
-koelvloeistof. Hoeveel liter?
-4 bougies
-cardan olie (welk type?)
Vergeet ik nog iets?
 
Ik heb weer eens jullie kennis nodig :P

ik haal ca 160km voordat mijn hawk op de reserve moet, sproeiers kun je prima zelf vervangen, kwestie van de handleiding volgen (onderhoud carburateur) en voorzichtig werken, een andere uitlaat wil niet zeggen dat je andere sproeiers nodig hebt; dat heeft eigenlijk pas echt zin als het luchtfilter verandert (k&n/ pods), de hawk is 'arm' afgesteld vanaf de fabriek (132/138), iets rijkere sproeiers (135/140) kan geen kwaad. Om je een idee te geven. ik heb er 162/165 in zetten met pods, andere naald en een open uitlaat.

Sproeiers kun je los krijgen bij MXshop4You - voor al uw motorcross onderdelen
type Pro--Keihin-99101-393-Series-M-11984

Check ook je pilot jets (stationair) zie ook weer handleiding, standaard op 2 hele rondjes naar buiten, misschien staan ze op 4 rondjes naar buiten - dan gaat het niet goed (= te rijk).

Technische handleiding:
 
Laatst bewerkt:
ik heb mijn olie bij olietekoop.nl besteld dacht dat ze een nette prijs hadden.
27.50 euro.
4 LITER CASTROL POWER RS 4T 10W-40
daar heb ik ook gelijk de cardan olie mee besteld.
1 liter, 75W-90, 75W90, Castrol, Transmissieolie, Versnellingsbak Transmissie.
ook gelijk een fles ontveter mee besteld.
dan was de verzending gratis.
 
Laatst bewerkt:
cadan olie lastig te vervangen ? nog nooit gedaan dus wellicht een noob vraag maar heb de brommer niet hier dus kan ook niet kijken.
Wellicht handig om ook maar even te doen , wil er toch lang plezier van hebben en als die verkocht wordt is het aan een bekende dus in beide gevallen wellicht fijn om even te doen
 
cardan olie vervangen stel niks voor gaat ook haast niks in zo uit me hooft plus min 100 cc
 
ik haal ca 160km voordat mijn hawk op de reserve moet, sproeiers kun je prima zelf vervangen, kwestie van de handleiding volgen (onderhoud carburateur) en voorzichtig werken, een andere uitlaat wil niet zeggen dat je andere sproeiers nodig hebt; dat heeft eigenlijk pas echt zin als het luchtfilter verandert (k&n/ pods), de hawk is 'arm' afgesteld vanaf de fabriek (132/138), iets rijkere sproeiers (135/140) kan geen kwaad. Om je een idee te geven. ik heb er 162/165 in zetten met pods, andere naald en een open uitlaat.

Sproeiers kun je los krijgen bij MXshop4You - voor al uw motorcross onderdelen
type Pro--Keihin-99101-393-Series-M-11984

Check ook je pilot jets (stationair) zie ook weer handleiding, standaard op 2 hele rondjes naar buiten, misschien staan ze op 4 rondjes naar buiten - dan gaat het niet goed (= te rijk).

Technische handleiding:
Thnx! Er zit inderdaad een K&N luchtfilter in. Ik ga die handleiding er eens op naslaan, kijken wat ik daar uit kan halen :t En anders meld ik me wel in paniek hier :P

Maar dan is 160km ook nog niet echt heel veel lijkt me. Nu heb ik er ook de standaard tank op zitten, niet de NTV tankmod. Scheelt ook wel weer 5 liter natuurlijk.
 
Ik wil mijn NTV650 revere een grote beurt geven:
-kleppen stellen
-oplossen olielekkage van achterste klepdekselpakking
-bougies vervangen
-olie verversen
-koelvloeistof
-remvloeistof (al gedaan)
-luchtfilter
-olie cardan
Wat ben ik nog vergeten op de lijst om te doen?

Wat heb ik allemaal nodig?
-klepdekselpakking (2x zelfde type?)
-olie 10w40 halfsyntheet
-oliefilter
-luchtfilter
-koperen ring voor olieaftapplug (welke maat?)
-koelvloeistof. Hoeveel liter?
-4 bougies
-cardan olie (welk type?)
Vergeet ik nog iets?
Ik dacht 2.6l koelvloeitsof.
Koperen ring heb ik niet meevervangen laatst, maar voor de kosten hoef je t niet te laten.
Kleppendeksel pakking, zijn die niet gespiegeld voor voor en achter? Het is namelijk niet alleen de "contour" maar ook rond het bougiegat en je kan ze niet ondersteboven doen om te spiegelen.
Cardan olie werd geloof ik hierboven al benoemd.
 
hmmm, er staat maar 1 soort kleppendekselpakking op louis. Nog iets om uit te zoeken dus.

Cardan olie: ik zie een paar verschillende soorten voorbij komen (75w90, 80w90, 80). Maar zal allemaal niet heel veel uitmaken gok ik.
 
hmmm, er staat maar 1 soort kleppendekselpakking op louis. Nog iets om uit te zoeken dus.

Cardan olie: ik zie een paar verschillende soorten voorbij komen (75w90, 80w90, 80). Maar zal allemaal niet heel veel uitmaken gok ik.
Zou kunnen hoor, wel de zelfde pakking. Ga nu ook een beetje twijfelen. Maar een van de meer ervaren NTV-ers hier moet t wel weten toch? Heb laatst kleppen gesteld maar er niet echt op gelet. En maandag nog wel de achterste los gehad, die lekte een klein beetje olie, maar niet de voorste toen.
 
Zou kunnen hoor, wel de zelfde pakking. Ga nu ook een beetje twijfelen. Maar een van de meer ervaren NTV-ers hier moet t wel weten toch? Heb laatst kleppen gesteld maar er niet echt op gelet. En maandag nog wel de achterste los gehad, die lekte een klein beetje olie, maar niet de voorste toen.
Geen twijfel, ze zijn identiek :Y ik moet ze nog even in de webshop zetten, want ik heb ze wel op voorraad liggen.
 
Ik wil mijn NTV650 revere een grote beurt geven:
-kleppen stellen
-oplossen olielekkage van achterste klepdekselpakking
-bougies vervangen
-olie verversen
-koelvloeistof
-remvloeistof (al gedaan)
-luchtfilter
-olie cardan
Wat ben ik nog vergeten op de lijst om te doen?

Wat heb ik allemaal nodig?
-klepdekselpakking (2x zelfde type?)
-olie 10w40 halfsyntheet
-oliefilter
-luchtfilter
-koperen ring voor olieaftapplug (welke maat?)
-koelvloeistof. Hoeveel liter?
-4 bougies
-cardan olie (welk type?)
Vergeet ik nog iets?

Hoeveel km heeft hij gelopen?
Je hendels kun je smeren, je linksysteem.
 
heeft er iemand nog een tank rubber voor onder de zijkant van de tank liggen?
en een chroom dopje voor op een van de claxon.
voor de ntv 650.
 
heeft er iemand nog een tank rubber voor onder de zijkant van de tank liggen?
en een chroom dopje voor op een van de claxon.
voor de ntv 650.
Ik kan wel even kijken (als ik er vanavond aan denk). Als je naam "goudse" klopt woon je om de hoek, dus dan kan je t wel ophalen mocht ik wat kunnen vinden
 
Ja de tankinhoud van een Hawk is wel een dingetje..ik haal net geen 200km tot reserve..mijn NTV zelfs met zijspan doet ongeveer 350 km..
Maatje met CB1 doet 160 km dus in ons groepje ben ik niet de eerste die moet tanken
O-)
Vorige week kwam ik tot de ontdekking dat er weer eens een 5 cm lange schroef in de band zat:(..vrees dus weer aanschaf nieuwe band
 
Ik heb op dit moment een gsx600f, waarbij de reparatiekosten de waarde overstijgen.
Nu zoek ik een leuke motor voor voornamelijk woon/werkverkeer.
Nu kwam ik op marktplaats en leuke NTV650 tegen.
Ik weer inmiddels dat ze enorm betrouwbaar zijn.
Als ik zou gaan kijken...zijn er specifieke dingen om op te letten?
Hij komt uit ‘88 en heeft 54.000 gelopen.
 
Kunt mijn revere wellicht ook kopen als die van mp niks is.
Fotos staan een pagina terug , maar mijn auto is zo goed als verkocht en dan ga ik liever voor iets met meer kuip aangezien ik ermee door weer en wind mee wil gaan rijden.
 
Voor zoveer mij bekend (rij pas een half jaar NTV) zijn ze oerdegelijk. 54.000 valt ook wel mee. Sommigen willen vrij vaak uit de 2e versnelling schieten, maar dat moet je merken met proefrijden.

En voor woon-werk is de Cardan natuurlijk ideaal.

En verder gewoon de standaard dingen als onderhoudshistorie, geen rare geluiden, etc lijkt me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan