Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Mijn NTV schuwt de winter ook niet, heeft denk ook bij de vorige eigenaar heel wat pekel gezien, die stopte pas met rijden bij 5cm sneeuw :] . Dat gaat me wat ver, maar zou niet zien waarom hij heel de winter binnen zou staan.
 
Dat stelt me wel gerust dat ik hem ook in de winter kan gebruiken. Maar toch maar me rijbewijs voor de winter halen dat ik ook mooi weer kan zien.
 
goedemorgen,

even mezelf voorstellen!
ik ben Max, 21 jaar en ben bezig met het behalen van me motorrijbewijs!
alles is er al zelfs de motor een NTV 650 uit 1996. gaat nog wel teruggevoerd worden naar 35kw i.v.m. a2 rijbewijs.
leer al aardig wat over de motor sinds ik het forum begin te lezen. ik hoop uiteindelijk het onderhoud zelf ook uit te kunnen voeren.

foto volgt!
Hoe knijpen ze zo'n NTV eigenlijk af naar 35KW?
 
Leuke ntv, wat betreft dat terug voeren zou ik eerst eens op een testbank zetten wellicht zit he al op 35kw of eronder.
Weet ook niet hoe rdw meet verder met de 35kw want standaard zit die immers al op 37kw dus aan het wiel zal je beduidend lager dan 35kw komen.

Heb er helaas niet naar gevraagd bij de keurmeester want we hadden wel erover dat die net boven a2 zat.

Verder succes met je rijbewijs 👌 de ntv is in ieder geval een hele leuke stuurders brommer en zeker niet onderpowered vind ik zelf.
Al is mijne zo goed als verkocht 🙈
 
Leuke ntv, wat betreft dat terug voeren zou ik eerst eens op een testbank zetten wellicht zit he al op 35kw of eronder.
Weet ook niet hoe rdw meet verder met de 35kw want standaard zit die immers al op 37kw dus aan het wiel zal je beduidend lager dan 35kw komen.

Heb er helaas niet naar gevraagd bij de keurmeester want we hadden wel erover dat die net boven a2 zat.

Verder succes met je rijbewijs 👌 de ntv is in ieder geval een hele leuke stuurders brommer en zeker niet onderpowered vind ik zelf.
Al is mijne zo goed als verkocht 🙈

dankjewel voor de tip! zal het even na gaan vragen. volgens mij staat hij op 43kw.
rijbewijs zal ik hier wel even updaten af en toe! dan kan ik wellicht nog een meeting bij wonen. als ik hem tegen die tijd heb en er 1 in de planning is.
 
mijne 37 en die is ook van 1993.
Wel vorig week pas ingevoerd , misschien in duitsland dat het netto vermogen wordt toegepast ?
 
Ja dat kan er iets mee te maken hebben misschien. Is best een flink verschil namelijk...
Volgens Honda moeten ze ook 57pk hebben dacht ik, das 42kW ongeveer, dus dat zou wel kloppen met mijn kenteken dan
 
De Hawk leeft weer *O*
Brembo Goldline rempomp gemonteerd
CNC Racing 12ml remvloeistof reservoir gemonteerd (link)
ABM Superbike kit (GSX-R1000) gemonteerd
CNC Racing risers (link)
CNC Racing fatbar (link)
CNC Racing handvatset (link)
Honda Shadow VT600C gaskabels gemonteerd (nodig voor de extra lengte)
Honda Transalp koppelingskabel
L4 (H4) lamp geplaatst
Vers gespoten tank en zitje gemonteerd

Nu alleen een steun maken voor het dashboard, bar-end spiegels monteren en de kabels fatsoeren
Alive1.jpg

Alive2.jpg

Alive3.jpg

Alive4.jpg

Alive5.jpg
 
Ik ben op zoek naar een koplampframe, koplamp oren, koplamp en knipperlichten voor een honda hawk (1988). Liefst zo compleet mogelijk, bouten, rubbers etc. :W

Of naar iemand die een kuip wil omruilen voor bovengenoemd spul, mag ook.
 
Mooie Hawk Michiel!

Afgelopen Pinksteren lekker in de bossen geragd in de Ardennen... beetje te heftig misschien want uitlaat ging wat losser zitten met gevolg heftige trillingen in frame en herrie..
Bleek bij nader onderzoek de montageflens van de voorste uitlaatbocht bijna totaal weggerot te zijn...natuurlijk later thuis in de voorraad gekeken..niet te vinden!
Daarom heeft er nog iemand zo'n uitlaatflensje liggen ter verkoop of weggeef

*D
 
Mooie Hawk Michiel!

Afgelopen Pinksteren lekker in de bossen geragd in de Ardennen... beetje te heftig misschien want uitlaat ging wat losser zitten met gevolg heftige trillingen in frame en herrie..
Bleek bij nader onderzoek de montageflens van de voorste uitlaatbocht bijna totaal weggerot te zijn...natuurlijk later thuis in de voorraad gekeken..niet te vinden!
Daarom heeft er nog iemand zo'n uitlaatflensje liggen ter verkoop of weggeef

*D

Merci! Nog even puntjes op de i, maar de basis is er :Y

Geen losse flens, wel een complete achterste bocht, op te halen voor een sixpackje :t
 
IMG_20190623_130349.jpg
e
even een foto voor zover is die klaar een nieuw zadeldek alle kappen plus tank op nieuw in de lak.
met nieuwe stickers maakt hem toch net weer meer af.
volgens mij kan die zo de weg wel weer op.
 
Mooi zo in het zwart 🥰
Ben zelf aan het denken om mijne gewoon voor erbij te houden maarja vrachtwagen chauffeur en dan 3 motoren hebben en een auto terwijl ik de hele week van huis ben klinkt zo nutteloos , maar zn ntv rijd echt wel heel lekker en dat zegt iemand die een hagelnieuw ding nog heeft 😆
 
Ik vraag me iets af. Hoe hard hoort eem NTV te lopen?
Met het vorige blok heb ik wel 180 gelopen, nu krijg ik m niet echt voorbij de 140-145 (6000rpm in 5e versnelling). Na de blokwissel ook een nieuwe demper erop (officieel van een Hawk). Kan dat nog veel invloed hebben? Oude demper was zo rot dat t bijna een open pijp was gok ik zo.

Net compressie gemeten, die is 12bar. Olieverbruik ook 0, dus blok lijkt me op zich wel in orde.
 
ik weet het niet hoor maar heeft het niet te maken met dat er een geknepen versie ik geloof 25 kw van de ntv is en de gewone ?
en dat deze uitlaat van een geknepen versie is.
 
Ik vraag me iets af. Hoe hard hoort eem NTV te lopen?
Met het vorige blok heb ik wel 180 gelopen, nu krijg ik m niet echt voorbij de 140-145 (6000rpm in 5e versnelling). Na de blokwissel ook een nieuwe demper erop (officieel van een Hawk). Kan dat nog veel invloed hebben? Oude demper was zo rot dat t bijna een open pijp was gok ik zo.

Net compressie gemeten, die is 12bar. Olieverbruik ook 0, dus blok lijkt me op zich wel in orde.
Wel 190 op de teller.

Heb je nog dezelfde carbs erop of ook nieuwe? Motor houd niet in of stinkt naar pure benzine?
 
Deze uitlaat hoort eigenlijk bij een Hawk, maar dat zou toch t zelfde blok moeten zijn.

Carburatie, ontsteking enzo is allemaal blijven zitten. Alleen blokwissel, verse vloeistoffen en nieuwe bougies. Luchtfilter is ook nog origineel en schoon
 
Heb met het andere blok (en oude uitlaat) wel eens 180 gereden, dus daarom vind ik t ook zo'n groot verschil.

Gisteren 20min op de A12 gas vol open gehad en niet harder dan 140-145
 
ik weet het niet hoor maar heeft het niet te maken met dat er een geknepen versie ik geloof 25 kw van de ntv is en de gewone ?
en dat deze uitlaat van een geknepen versie is.
Meestal werden de carbs of gashendel begrensd. Uitlaat moet wel aardig dicht zitten voor zo'n begrenzing (wat me sterk lijkt gezien het niet gezond is).
 
Heb met het andere blok (en oude uitlaat) wel eens 180 gereden, dus daarom vind ik t ook zo'n groot verschil.

Gisteren 20min op de A12 gas vol open gehad en niet harder dan 140-145
Loopt hij soepel over het gehele toerengebied?
 
Terug
Bovenaan Onderaan