Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Kan me het eigenlijk niet voorstellen, als die verstopt is je mengsel te rijk en gaat je motor zwart roken (bij stevig gassen), stinken naar benzine en slaan je bougies vet (kun je nog checken). Demper is nog wel netjes en niet rot van binnen?

Beetje lastig te zeggen als je motor verder goed loopt (ga er vanuit dat je ook in lagere versnellingen vol gas bent gegaan), carbs zou ik nog nalopen of die nog wel goed staan.
 
Ja in alle versnellingen loopt ie mooi door in toeren.

Bougies zijn schoon en goed van kleur. Die demper is juist als nieuw, en niet rot van binnen
 
Laatst 160 op de teller gereden en de ntv wou nog echt wel vooruit.
Dacht fabrieksopgave is 185 Dus op de teller zou die dan richting de 200 moeten kunnen
 
Je kunt weinig zo makkelijk afstellen aan de buitenkant van de carbs bij de NTV }:O

Maar je bent wel wat PK's verloren als die nog maar 140 gaat. Gok op tekort aan brandstof als de bougies schoon zijn. Ik weet niet of de brandstofpomp zo subtiel is als die aan het falen is? Motor ploft/knalt niet met deacceleratie? Slechte ontsteking zou je ook wel merken denk ik.
 
Nee helemaal geen vreemd gedrag verder. Vanavond ook nog ff wezen rijden, zonder topkoffer met moeite 160, al wel meer in de richting. Zowel in 4 als 5 met moeite 160.

Trekt verder prima door in alle versnellingen tot bijna in t rood. Voelt m nergens inhouden of ook maar iets wat daar op lijkt.

Zal van de week als de topkoffer er weer op zit nog eens zien, of die nu echt zoveel uitmaakt.

En dan nog hoort ie eigenlijk 180+ te lopen
 
Deze opmerking snap ik niet zo goed...
Dacht even aan mijn schakelbrommer, NTV zit volgens mij alleen een stationair schroef op. Zit liever ook niet aan carburateurs zolang ze goed werken, alleen bij de NTV heb ik een keer vacuüm membraan vervangen. :9
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Nee helemaal geen vreemd gedrag verder. Vanavond ook nog ff wezen rijden, zonder topkoffer met moeite 160, al wel meer in de richting. Zowel in 4 als 5 met moeite 160.

Trekt verder prima door in alle versnellingen tot bijna in t rood. Voelt m nergens inhouden of ook maar iets wat daar op lijkt.

Zal van de week als de topkoffer er weer op zit nog eens zien, of die nu echt zoveel uitmaakt.

En dan nog hoort ie eigenlijk 180+ te lopen
Haalde met mijn NTV probleemloos 180 met topkoffer, had dan wel zo'n kek kuipje erop zitten.

Was er nu ook iets in anders qua situatie? Tank vol, temperatuur ofzo
 
Tov gister toen ik net 140 haalde alleen de topkoffer.

Maar met andere motorblok en uitlaat heb ik wel eens 180+ gereden.

En met dit blok en oude uitlaat wilde hij ook al niet meer dan 160. Dus of een combinatie van factoren, of dit blok toch niet 100%? Of nog iets heel anders?
 
Gezien je de boel los hebt gehad zou ik alles gewoon weer goed checken, van gaskabels tot spruitstuk. Misschien toch iets over het hoofd gezien of iets kapot gegaan tijdens demontage of montage.
 
De Hawk leeft weer *O*
Brembo Goldline rempomp gemonteerd
CNC Racing 12ml remvloeistof reservoir gemonteerd (link)
ABM Superbike kit (GSX-R1000) gemonteerd
CNC Racing risers (link)
CNC Racing fatbar (link)
CNC Racing handvatset (link)
Honda Shadow VT600C gaskabels gemonteerd (nodig voor de extra lengte)
Honda Transalp koppelingskabel
L4 (H4) lamp geplaatst
Vers gespoten tank en zitje gemonteerd

Nu alleen een steun maken voor het dashboard, bar-end spiegels monteren en de kabels fatsoeren
Alive1.jpg

Alive2.jpg

Alive3.jpg

Alive4.jpg

Alive5.jpg
Heyyy m'n oude fietsie! Leuk man! Ziet er goed uit!
 
Goedemiddag mede NTV-eigenaren,

Ik heb een vraagje mbt de kroonplaat van de Revere. Misschien een domme vraag maar is die qua afstanden en vorkdiameter het zelfde als die van een Deaville 650? Ik zou namelijk graag een bar op mijn Revere willen.
Alvast bedankt voor het reageren.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed toch dat het caburatiesysteem niet correct is , misschien wel vervuiling op je sproeiers door goedkope benzine ? en je luchtinlaat kanaal en filterschoon? hij heeft natuurlijk wel behoefte aan een goed doorstroming.
ik heb zo`n 8 jaar ervaring met een Revere, en met m`n vrouw achterop haalde hij met gemak 170 km.
 
Ik vermoed toch dat het caburatiesysteem niet correct is , misschien wel vervuiling op je sproeiers door goedkope benzine ? en je luchtinlaat kanaal en filterschoon? hij heeft natuurlijk wel behoefte aan een goed doorstroming.
ik heb zo`n 8 jaar ervaring met een Revere, en met m`n vrouw achterop haalde hij met gemak 170 km.
Verstopping carburatie zal iig niet door stilstand komen. Er wordt 6 of 7 dagen per week op gereden. Ga binnenkort alles nog eens nalopen
 
Goedemiddag mede NTV-eigenaren,

Ik heb een vraagje mbt de kroonplaat van de Revere. Misschien een domme vraag maar is die qua afstanden en vorkdiameter het zelfde als die van een Deaville 650? Ik zou namelijk graag een bar op mijn Revere willen.
Alvast bedankt voor het reageren.
Je bedoelt ipv het stuur met clipons? Er is ook een NTV met bar stuur. Dus die kroonplaat gebruiken lijkt me t makkelijkst. Heb die nog wel ergens liggen misschien. De bar niet, kroonplaat misschien wel. Alleen dan passen je revere tellers ook niet meer.
 
Je bedoelt ipv het stuur met clipons? Er is ook een NTV met bar stuur. Dus die kroonplaat gebruiken lijkt me t makkelijkst. Heb die nog wel ergens liggen misschien. De bar niet, kroonplaat misschien wel. Alleen dan passen je revere tellers ook niet meer.
Origineel zitten op die van mij van die aluminium handvatten geschroefd, dus geen clipons maar met drie inbussen in de kroonplaat geschroefd. Maar als er ook een kroonplaat voor een bar stuur voor de NTV is dan moet dat wel passen neem ik aan. Voor de tellers heb ik al wat kleiners, dus dat is geen punt.
 
Je hebt nu een stuur zoals de 2e foto in deze post denk ik? Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Die kroonplaat voor een bar bestaat zeker, weet iemand hier welke jaren die geleverd is op de NTV?
Ja klopt inderdaad. Ik zag al dat de Deaville 650 een kroonplaat voor een bar stuur heeft dus ik vroeg me af of de hart tot hart afstanden het zelfde zijn. De voorvork heb ik daar ook van voor de dubbele schijven.
 
Ja als je toch de voorvorken van een deauville hebt ivm de dubbele schijven, dan is die kroonplaat wel de meest logische. Heb alleen geen deauville om te meten voor je. Misschien even in het deauville topic vragen of iemand meten kan?
 
Je hebt nu een stuur zoals de 2e foto in deze post denk ik? Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Die kroonplaat voor een bar bestaat zeker, weet iemand hier welke jaren die geleverd is op de NTV?
Yes, de 1993-1996 NTV650 zonder Revere aanduiding (er zit nog wat overlap in verkoop in 1993 en 1997)
Houdt er wel rekening mee dat de vorkpoten van de Revere langer zijn dan die van de NTV650 en dat je dus ofwel door moet laten steken (wat niet volledig kan) danwel andere vorkpoten moet monteren, of moet accepteren dat je vorklengte iets verandert.

Ik heb nog een bovenste kroonplaat voor de NTV650 liggen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan